Het is nu vr nov 17, 2017 11:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 5:37 pm 

Hier in 1 foto een impressie van het onderzoek. We zijn net terug uit Zevenaar.
Afbeelding
Temperatuur opnemen. Anneleen in de witte jas!

Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 10:43 pm 

Grappig om mezelf zo terug te zien :-) .

Ik ben nu ook net terug thuis :) .
Ik wil iedereen die vandaag met zijn/haar ratjes in Zevenaar heeft deelgenomen nogmaals heel erg bedanken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 10:30 pm 

Graag gedaan :-) . De heren zijn erg blij met de macaroni! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2012 9:57 am 
Ere-lid

Graag gedaan! :-)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 7:07 pm 

Ondertussen ben ik geslaagd voor mijn vijfde jaar diergeneeskunde waardoor ik me nu volledig kan toeleggen op mijn onderzoek :D. Tijd dus voor een update!

Het eerste deel van het onderzoek (de ratjes van 3 tot 6 maanden oud waarvan 2 keer bloed afgenomen zal worden) is intussen afgelopen. Met het tweede en grootste deel (ratjes van 3 tot 18 maanden waarvan slechts 1 keer bloed afgenomen wordt) ben ik een paar weken geleden begonnen en daarvoor zijn we zeker nog op zoek naar mensen die met hun ratjes willen deelnemen!

De deelnemende ratjes moeten gezond en tussen 3 en 18 maanden oud zijn, alle huisdierratjes die aan deze voorwaarden voldoen, mogen meedoen :). Het is enorm belangrijk dat voldoende ratjes van verschillende eigenaars deelnemen: hoe meer mensen er meedoen, hoe betrouwbaarder de resultaten zullen zijn!

Alvast heel erg bedankt om deelname aan het onderzoek te overwegen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 21, 2012 9:00 pm 
Opperfikkiestoker

Meer mensen in de regio Nijmegen? Want ik wil graag meedoen en als er genoeg mensen hier in de buurt mee kunnen doen dan kan er waarschijnlijk hier in de buurt wat geregeld worden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 22, 2012 10:37 am 
Site Admin

In die regio wil ik ook wel meedoen. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 2:56 am 

Super dat jullie willen meedoen, Jill en Vera! :D

Mijn promotor is op dit moment in contact met de firma van het bloedanalysetoestel zodat we hopelijk een lijst kunnen krijgen met dierenartsen die dat toestel hebben. Als we die lijst hebben (daarop wachten we dus nog eventjes af ;) ), dan kunnen we kijken of er in de buurt van Nijmegen een dierenarts is waar we naar toe zouden kunnen gaan :).

@Jill: Als je mij je e-mailadres laat weten (via PB bijvoorbeeld), dan kan ik je alvast een document doorsturen met hierin verdere informatie over het onderzoek :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 4:08 pm 

Nja vooruit als je echt hier in de buurt komt dan wil ik misschien ook wel meedoen. Heb er een stuk of 9 in die leeftijdscategorie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 9:10 pm 

Super dat je zou willen meedoen, Rian! :D

Ook voor jou: als je mij je e-mailadres laat weten, dan kan ik je de infobrief over het onderzoek doorsturen :).

Per eigenaar mogen er trouwens 3 ratjes deelnemen aan het onderzoek. Als er te veel ratjes van een zelfde eigenaar meedoen, dan kunnen we immers een vertekening krijgen in de berekende normaalwaarden omdat de ratjes van één eigenaar in exact dezelfde omstandigheden gehouden worden (ze krijgen bv. allemaal hetzelfde voeder).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 03, 2012 3:29 pm 

Het heeft eventjes geduurd, maar bij deze een update over het onderzoek ;).

Het organiseren van de bloedafnames op verplaatsing had behoorlijk wat vertraging opgelopen door de vakantieperiode, maar ondertussen is het contact met de firma die de bloedanalysetoestellen levert, bijna voltooid :). Volgende week gaan mijn promotor en ik samen bekijken voor welke regio’s van Nederland het voor ons haalbaar is om naar toe te komen. Als er nog mensen zouden willen meedoen die zelf niet naar Merelbeke kunnen komen, dan is het nu dus hét moment om dat aan mij te laten weten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 1:26 am 

Met trots kan ik jullie vertellen dat ik bezig ben om de eerste bloedafname op verplaatsing te organiseren! :D

Deze zal doorgaan in de provincie Noord-Brabant, meer bepaald in Dongen (tussen Tilburg en Breda). De dagen waarop mijn promotor en ik naar daar zouden kunnen komen, zijn donderdag 25 oktober, 8 november en 15 november. Als deze data voor de ratteneigenaars niet zouden gaan, dan willen we ons zelfs engageren om de bloedafnames op een zaterdag uit te voeren! Dit zou dan zaterdag 22 december zijn.

Als je geïnteresseerd zijn om in Dongen deel te nemen aan het onderzoek, dan mag je dit via PB aan mij laten weten. Vermeld in deze PB best ook op welke van de 4 data je zou kunnen. Ik zou willen vragen om alle dagen door te geven die mogelijk zijn. Ik moet nl één datum zien te vinden waarop zo veel mogelijk ratteneigenaars kunnen en anders is dit haast onmogelijk ;).

Hopelijk vind ik voldoende mensen zodat de bloedafname in Dongen ook effectief kan doorgaan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 10:10 pm 

Hey allemaal,

25 oktober zal het voor Dongen NIET worden, dit bleek immers te kort dag te zijn om het allemaal georganiseerd te krijgen. Midden volgende week zullen mijn promotor en ik definitief beslissen welke datum het wordt :).

Mensen die geïnteresseerd zijn om mee te doen in Dongen, mogen het mij nog altijd laten weten! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2012 3:02 pm 

Bij deze kan ik jullie het goede nieuws laten weten dat ik voldoende mensen gevonden heb die in Dongen aan het onderzoek willen deelnemen! :D

Op donderdag 15 november zullen mijn promotor en ik dus effectief naar Dongen komen. De agenda zit al vrij vol voor die dag, maar hier en daar heb ik nog wel een plaatsje voor een extra eigenaar :). Mensen die alsnog geïnteresseerd zouden zijn om in Dongen mee te doen, mogen het dus nog altijd aan mij laten weten!

En nog meer goed nieuws vandaag: momenteel ben ik bezig om een tweede bloedafname op verplaatsing te organiseren! :D

Deze zal doorgaan in de provincie Gelderland, in de regio van Arnhem en Apeldoorn: meer bepaald in Zevenaar en Klarenbeek. De mogelijke data waarop we naar Klarenbeek en Zevenaar zouden kunnen komen, zijn dinsdag 13 november, maandag 3 december en maandag 17 december. In beide dierenartsenpraktijken kunnen we een halve dag terecht. Op dinsdag 13 november is dit de ochtend voor Klarenbeek en de middag voor Zevenaar en op de maandagen omgekeerd.

Als je geïnteresseerd bent om in Zevenaar/Klarenbeek deel te nemen aan het onderzoek, dan mag je dit via PB aan mij laten weten. Vermeld in deze PB best ook op welke van de 3 data en op welke locaties je zou kunnen. Ik zou willen vragen om alle dagen en alle locaties door te geven die mogelijk zijn. Ik moet nl één datum zien te vinden waarop zo veel mogelijk ratteneigenaars kunnen en anders is dit haast onmogelijk ;).

Hopelijk vind ik voldoende mensen zodat de bloedafname in Zevenaar en Klarenbeek ook effectief kan doorgaan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2012 10:30 pm 

Ondertussen hebben we een datum vastgelegd voor de bloedafnames in Klarenbeek en Zevenaar: het is dinsdag 13 november geworden :) (ochtend in Klarenbeek, middag in Zevenaar). Onze agenda zit al behoorlijk vol voor die dag: we hebben nog slechts ruimte voor één extra eigenaar. Als er nog iemand zou willen meedoen, dan mag die dat altijd laten weten!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]