Het is nu vr nov 24, 2017 11:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 3:27 pm 

hey ik heb een vraag ik heb ongeveer 8 maand terug een ratje gehad met hersenvliesontsteking maar nu had ik 3 maand terug het zusje die het ook bleek te hebben dus dierenarts in en uit geweest maar de dingen die ze kreeg hielpen niet. ben ook wel eens savonds bij andere dierenarts geweest en ja daar hetzelfde gehoort medicijn helpen er niet tegen. uit eindelijk haar moeten laten inslapen.
dus toen 2 week later weer een zusje ervan die precies dezelfde dingen had dus weer dierenarts met haar en ja hoor weel conclusie hersenvliesontsteking.
weer medicijn geprobeerd maarja zoals jullie begrijpen heeft ook dat niet geholpen gevolg weer moeten laten inslapen. en toen bij dus de 3de ratje hoorde ik eindelijk ja maar het is besmettelijk dus alle ratten die er vlakbij ziten of samen in de kooi zijn nu besmet :shock: dus schrok me rot.
en toen weer 1 week later lag ineens een andere vrouwtje harstikke dood in het hok terwijl ik al me vrouwtjes had mee genomen had er bovendien nog maar 2 over nadat ik de laatste had moeten laten inslapen dus kortom nu nog maar 1 vrouwtje over.

had zo dus ineens 5 vrouwtjes en 4 mannen (natuurlijk appart) en nu dus nog maar 1 dame en nog maar 1 man.

ook 2 week geleden savonds na de dierenarts geweest want me man bleef afvallen en was verkouden had al tijdje daarvoor ook medicijn maar hielpt voor geen meter en die had het ineens zo benauwd dat ik om uur of 9 savonds gebelt had en direct mocht komen omdat hij toch bijna zou stikken. kortom vanalles geprobeerd maar uiteindelijk ook die moeten laten inslapen.
en ja afgelopen vrijdag ben ik met mijn 2 andere heren naar de dierenarts geweest 1 had dus hetzelfde probleem ineens veel afvallen en dus benauwd en zo ok daaribj hielpen geen medicijn ik snapte er niets meer van waarom overkwam mij dit nu zo kort achter elkaar kortom ook aan hem was niets meer te doen.
maar ik had nog een heer mee die ineens sinds afgelopen donderdag morgen een klein bultje had bij de poot ik denk kijk het even een dag aan hoe het zich ontwikkeld savonds bult iets groter maar nog niet zo schrikachtig tot ik vrijdag tegen 12 uur ging kijken nou ik viel bijna stijl achterover de bult was echt waar wel 3 keer zo groot geworden dus had toch al afspraak staan om kwart over 4 dus toen erheen wat blijkt een bot of spiertumor er werd gezecht dat het niet operatief te verwijderen was omdat het dus aan beide kanten rond werd van de poot.
en hij had ook een beginnend bult op de borst kortom ook die hebben we moeten laten gaan.

waarom heb ik zoveel pech de laatste maanden met me ratjes? heb dit in al die 10 jaar nog nooit mee gemaakt en ja zoals jullie begrijpen kan ik geen ratjes bij halen vanwege de besmettings gevaar.
ook heb ik gevraagt om de man te laten castreren zodat hij samen met de dame kan maar de dierenarts zij ook ja stel dat je dat laat opereren de kans dat deze besmet is is erg groot straks is deze ook snel dood dan is het dus eingelijk zonde geweest van de operatie.
wat moet ik hier nu mee ?
kan iemand mij adviezeren heb dus 2 jenny kooien 1 zit dus de man en de andere de vrouwtje.

moet zeggen dat het een lang verhaal is geworden maar hoop dat jullie me kunnen helpen zou dit alles wat er de afgelopen maanden gebeurd is te makne hebben met de hersenvliesontsteking?

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 3:48 pm 

jeetje wat een verhaal. ik heb hier echter geen ervaring mee maar ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen. dit moet enorm pijnlijk voor je zijn en wens je ook heel veel sterkte

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 4:29 pm 

Jeetje zeg! Wat een ellende. Mij bekruipt het gevoel dat jouw DA een enorme kluns is. Als het al inderdaad hersenvliesontsteking was had hij wel eens eerder mogen zeggen dat het besmettelijk was! Wat zag je aan de ratjes en welke "dingen" hebben ze gekregen? Weet je ook zeker dat die bult van je man geen abces was?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 4:39 pm 

trouwens, heel veel sterkte! Dat moet echt verrot zijn om zo snel achter elkaar zo veel ratjes te verliezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 4:44 pm 

nou waar ik heen ga die heeft juist ervaring met ratjes
nou ik kan het niet meer in de goede volgorde zetten maar dit hadden ze ineens zo beetje
gebrek aan eetlust vielen erg snel af
niet echt willen drinken
uitvalverschijnselen
erg stil in elkaar gedoken zitten
luchtweg infectie
en op het laatste erg benauwd

op den duur kon ze de achterpootjes niet meer bewegen dan weer wel dan viel ze om en ja echte uitval verschijnselen.

veder zal ik je vertellen dat ik echt niet meer weet welke medicijn ze hebben gehad want er is echt veel geprobeerd maar nix hieltp

en het mannetje ja weet zeker dat het geen abses was want een ander wijffie had ook abses en die was zacht deze was superhard en die was dus super rond met daarin het bot van het pootje snap je wat ik bedoel?
en er begon dus ook een bult op de borst te vormen die er dusde dag ervoor niet zat.

ik laat me ratjes ook niet zomaar in slapen alleen als het echt nodig weas als hij geopereerd had kunnen worden was die dus onder het mes gegaan maar dan zou dus echt de hele poot eraf moeten want het was dus zo groot :confused:
en ja dat bultje op de borst ja weet neit wat dat geweest was maar denk zelf dan ook een tumor.

ik moet zeggen dat ik er echt niet meer tegen kon de ratjes zo snel te verliezen dat ik echt super emotioneel ervan werd

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 4:50 pm 
Ere-lid

Wat een ellende zo achter elkaar. :(
Er is niet zo heel veel zinnigs over te zeggen want: welke medicatie kregen je ratten - is toch wel belangrijk te weten omdat sommige da's maar wat aanrommelen -, waarom dacht de da aan hersenvliesontsteking - wat waren de symptomen - die je noemt passen ook bij bv oorontsteking -, waarom dacht je da aan een bottumor.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 5:16 pm 

nou dat is het hem ik ben dus bij 2 verschillende dierenartsen geweest overdags en ook savonds wel eens omdat ik het achteruit vond gaan en die zeiden dus hetzelfde ze hebben ze dus grondig onderzocht het was dus niet zo dat ik na 5 minuten buiten stond. en die zeiden dus hersenvlies ontsteking gekke is beide dierenartsen hebben dus geen contact dus ja ik geloofde het omdat ze het dus beide vertelden.
ik heb voor de verkoudheid en luchtweg problemen enrofloxoral en ventipulmin gehad hielpt niet en ja toen voor de hersenvlies ontsteking ook pijnstillers via spuit met daarbij een antibiotica tegen hersenvlies ontsteking en nog een medicijn maar heb het potje niet meer omdat die op was :confused:

ze had zelf ook een rat met bot tumor en die had precies hetzelfde en omdat deze bult echt zohard als het bot was ja veder wist ze het dus echt zeker ben er ook echt lang geweest en zeker omdat er dus geen abses was omdat ze er klein sneetje in had gemaakt en er niets uitkwam.

(heb vaker ratjes gehad met absessen ) waar altijd rotzooi uit kwam

veder ja ik heb niet vaak ratten met tumoren gehad hiervoor 1 dus ik kan niet anders dan de dierenarts geloven als die zegt een bot tomor
zeker omdat ze toch veel errvaring heeft met ratjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 5:49 pm 

Jemig wat erg, heel veel sterkte er mee!

† Lieve Pieter, Tommie, Tazje, Kip, Frutsel, Knorretje, Fis, Madelief, Parel, Perzik en Druif ik hou nog steeds van jullie! †

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 6:40 pm 

Pff, wat een ellende...
Ik heb ook niet erg veel zinnigs er over te zeggen, heb er geen ervaring mee, maar wilde wel zeggen dat er veel verschillende soorten abcessen zijn. Het kan hard of zacht aanvoelen (meestal hard overigens, door de druk in het abces) en soms met vloeibare pus, maar soms ook met pus zo hard als kaas :confused:

Overigens weet ik niet of het bij jouw ratje een abces of een tumor geweest is hoor. Kan zelfs een abcederende tumor zijn. Probleem is gewoon dat je het niet weet totdat je het open maakt. Misschien iets voor de volgende keer, maak maar gewoon open, kijk binnenin wat het is en of het te verwijderen is. Is het te verwijderen, prima. Is het niet te verwijderen, niet meer laten wakker worden.

Verder heel erg veel sterkte met je ratjes. Ik hoop dat de anderen niet ziek worden. Ik heb geen idee hoor, maar is het een idee om deze dan ook al gewoon op de ab te zetten? Ik weet dat het normaalgesproken niet slim is om "preventief" ab te geven, maar is het in dit geval niet gewoon slim om het meteen in de kiem te smoren?

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 6:48 pm 

Jeetje, wat een ellende. Heel veel sterkte ermee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 8:10 pm 

Jeetje!!! :shock: Heel veel sterkte er mee!!!

Amirah en Cleopatra!! Mijn meissies!

Dag Lisa, Najla, Misty, Dora en Bandito.. Ik mis jullie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 9:42 pm 

de dame krijg zoiezo voor verkoudheid de enrofloxoral en ventipulmin voor de longentjes omdat de ratjes allemaal broers en zussen waren waarvan vele ook verkouden waren wat niet over ging

de man is niet verkouden is het dan verstandig om die wat te geven?

heb hier trouwens ook nog doxoral staan iemand ervaring mee? kreeg dat dus ook voor verkoudheid omdat die ene bij sommige niet werkten probeerden ze dit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2008 10:40 pm 

doxoral is een voorkeursmiddel bij luchtwegproblemen, maar wel altijd eerst overleggen met de DA voor je het gebruikt. Verder bedoelde ik niet dat ik er aan twijfel dat je je ratjes wel of niet had moeten laten inslapen hoor. Aan jouw adres maak ik geen verwijten, sorry als je dat idee kreeg. Alleen heb ik zelf bijna een keer een ratje verloren omdat er werd gezegd dat het een hersenbloeding of hersenvliesontsteking was terwijl het "gewoon" een middenoorontsteking was, zoals jolanda aangeeft kunnen het ook symptomen daarvan zijn. Vandaar dat ik naar de symptomen en de medicatie vroeg. Mag ik vragen bij welke DA je bent geweest?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]