Het is nu vr nov 24, 2017 1:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: stukej staart eraf!
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 11:08 pm 

:shock: zo dan! spelfouten! maar enro kan je door wat appelmoes doen. oja en korte akkeren geeft fout doseringen dus ik ga eens kijken of de zoekfunctie de dosering even wil uitspugen voor je.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 11:12 pm 
Moderator

Ik ben zelf overigens geen voorstander van bij elke wond (groot of klein) maar meteen met AB te smijten. Ik zou het even lekker aanzien: als het mooi schoon en droog geneest (dus morgen al keurig dicht en droog) zou ik de enro lekker laten staan voor als het echt nodig is.
Als het niet lekker vlot heelt en er lelijk uit gaat zien (bultjes, etter) dan kun je alsnog beginnen met AB.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 11:15 pm 

mijn spelfouten dus he... sorry hoor, ik ben al de hele dag met een verslag bezig. dosering enro: 0,05 per 100 gram rat. twee keer daags. zie nu dat gerrit al gereageerd heeft. nja goede dosering voor mocht het nodig zijn. Ik zat te denken: misschien even bodembedekker door lappen vervangen, dat dat in elk geval niet in de wond komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 7:14 am 

De wond ziet er al een stuk beter uit dan gisteren. Ik heb een poging gewaagd om een klein beetje Endrofloxoral in d'r bekje te spuiten, maar daar was mevrouw het ab-so-lúút niet mee eens! Hetzelfde geldt voor de wondzalf, dat is me ook niet gelukt goed op haar staart te krijgen.

Ik kijk vanavond even hoe 't met haar gaat en hoe de wond er dan uitziet, maar voorlopig banjert ze weer lekker nieuwsgierig door de kooi rond. Volgens mij heeft ze ook prima geslapen, in tegenstelling tot ikzelf.

Wat ik mij nu afvraag: is ze nu niet een stukje 'roer' kwijt? Staarten zijn toch heel belangrijk voor ratten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 8:26 am 

:shock: Jeetje, dat is schrikken!!! Ik hoop dat haar staartje netjes geneesd! En volgens mij redden ze zich prima met iets minder staart, hoor!

Amirah en Cleopatra!! Mijn meissies!

Dag Lisa, Najla, Misty, Dora en Bandito.. Ik mis jullie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 10:23 am 

pff wat een verhaal! Blij dat het goed is afgelopen.

En een knufje voor jou tegen de schrik.

† Lieve Pieter, Tommie, Tazje, Kip, Frutsel, Knorretje, Fis, Madelief, Parel, Perzik en Druif ik hou nog steeds van jullie! †

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 11:58 am 

Hmm, ik vind het altijd een beetje eng om zomaar een rat met een ontvelde staart rond te laten lopen. Pookie bij mij heeft dat een keer gehad (toevallig rond dezelfde tijd 's avonds, ik ook zo in paniek :P ) en mijn DA heeft het toen wel geamputeerd. Ze kreeg er zelfs een nieuw staartpuntje bij!
Vooral ook omdat het bot ook redelijk heen en weer kan schuiven in het vel en daarmee viezigheid *in* de staart kan krijgen vind ik het persoonlijk geen goed idee om een rat er zo mee rond te laten lopen, maar ik zal wel weer overbezorgd zijn :P

Qua "roer" redden ze zich prima, ze hebben een enorm aanpassend vermogen voor dit soort dingen. Pookie heeft er iig nooit last van gehad en zij was echt zo'n klein acrobaatje die oa ondersteboven aan de tralies in de kooi hing.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 12:45 pm 

Justine schreef:
Hmm, ik vind het altijd een beetje eng om zomaar een rat met een ontvelde staart rond te laten lopen. Pookie bij mij heeft dat een keer gehad (toevallig rond dezelfde tijd 's avonds, ik ook zo in paniek :P ) en mijn DA heeft het toen wel geamputeerd. Ze kreeg er zelfs een nieuw staartpuntje bij!
Vooral ook omdat het bot ook redelijk heen en weer kan schuiven in het vel en daarmee viezigheid *in* de staart kan krijgen vind ik het persoonlijk geen goed idee om een rat er zo mee rond te laten lopen, maar ik zal wel weer overbezorgd zijn :P

Qua "roer" redden ze zich prima, ze hebben een enorm aanpassend vermogen voor dit soort dingen. Pookie heeft er iig nooit last van gehad en zij was echt zo'n klein acrobaatje die oa ondersteboven aan de tralies in de kooi hing.

Ja jeetje, wat moet ik nu doen dan?! Teruggaan naar de dierenarts en eisen dat ze t stukje amputeert?! De dierenarts vertelde juist dat ze blij was dat ze dat niet hoefde te doen omdat narcose slecht schijnt te zijn voor ratten.

Ik kan niet wachten tot ik vanavond thuis ben! Ik hoop dat t goed gaat met t dametje!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 2:12 pm 

je zou evt. als je het echt ff zeker wil weten Pieter Bas kunnen bellen of je vanavond even mag langskomen om te laten controleren. Enro kan je in olvarit of appelmoes verstoppen he, meestal eten ze het dan wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 3:11 pm 

Nouja, narcose is slecht voor ratten... In principe wel ja, maar soms kun je er niet onder uit, en met de juiste narcose en nazorg moet het prima lukken. Ik had Pookie toen binnen een uur weer mee naar huis. Ze was nog wel heftig high, maar wel goed wakker.

Enne, ik geef ook maar mijn mening hoor :-). Het gebeurt vaker dat er bij een ontvelde staart gewoon niks gedaan wordt en gewacht wordt tot het er vanzelf afvalt. Sterker nog, ik heb zelfs een "Ratguide" van Debbie Ducommun (een of andere Amerikaanse "guru" op het gebied van ratten) waar in staat dat het prima is om het staartpuntje te laten uitdrogen en eraf te laten vallen. Ik ben er alleen niet zo voor om het zo aan te pakken, maar ik ben geen DA ;)

Wat ik wel zou doen is je ratten even tijdelijk op doeken zetten, tot het staartpuntje goed is ingedroogd en er geen viezigheid meer in kan komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 6:00 pm 

Verdorie! Ben ik met opzet snel mn werk uitgerend om op tijd thuis te zijn bij mn meisje, ligt die Rotterdamse &@%*€* metro plat!

Ik hoop zo dat t vandaag goed met haar is gegaan, zeker met dit warme weer!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 6:03 pm 

Ajj, da's inderdaad schrikken!
Mijn wijlen Faylinn heeft ook eens iets met dr staart gehad waardoor het laatste stuk gewoonweg ging afsterven.. heel naar gezicht! Maar dat genas ook mooi weer hoor, en ze redde zich goed met dat puntje eraf.
Bij Miss Kinky is zelfs heel dr staart geamputeerd en die had enkel een stompje over. Zij was wel ietswat onhandiger, maar ze deed alles gewoon hoor :D

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 6:20 pm 

Ik neem t vooral mezelf heel erg kwalijk. Ik had gewoon véél beter naar die plateau's moeten kijken toen ik ze vastmaakte. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 7:47 pm 

ah joh :aai: , in elke kooi is wel iets te vinden wat mogelijk, eventueel, misschien, in geval dat, enz, enz gevaar kan opleveren maar het was gewoon domme pech dat haar staartje klem kwam. Wat Justine zegt, en ik ook al gezegd had: zet ze even op lappen zodat er zeker geen bodembedekker in kan komen. Ik had niet begrepen dat de botjes niet geamputeerd waren, ik had verwacht dat ze dat wel zouden doen en het staartje dan hechten. Narcose is niet bevorderlijk voor ratten maar zij hebben zelf ook aangeraden om van Watje een foto te laten maken en dat moet eigenlijk ook onder narcose gebeuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 8:52 pm 

Zo'n gevilde staart kan erg pijnlijk zijn. Als ze er mee gaat kwispelen kun je er vanuit gaan dat ze pijn heeft en dan zou je wat carporfen kunnen vragen. Maar dan had ze dat waarschijnlijk meteen gedaan, en dan zou ze ook heel erg tegensputteren als je de zalf er op smeert (en ik bedoel echt erg, niet zo'n beetje friemel voor de vorm), dus waarschijnlijk valt het nog mee.
Nosey krijgt hier haar enro door een beetje kattenblik (gewoon simpel blikje, de dure zijn van zichzelf zo goed dat ze de ab weer proeft) heen, werkt uitstekend. In appelmoes lust ze het niet, komt toch de smaak te sterk naar boven.
Sterkte met Claudia, en neem het jezelf niet kwalijk hé. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal, en dit gebeurt je dus nooit meer. :aai:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]