Het is nu zo nov 19, 2017 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Otto ziek of...?
BerichtGeplaatst: ma mei 20, 2013 11:57 am 

Bedankt voor alle lieve reacties :hug: er zijn weinig mensen die snappen wat er nu gebeurt, en hoe ik ermee kan zitten en hoe ik er in hemelsnaam zoveel geld aan kan uitgeven. Het is 'immers maar een ratje'. Niet dus :duh: . Jullie snappen het tenminste.

@ Gerda, even een korte tijdslijn:
Abces 1/operatie 1, diep liggend in de buik, onder alle huid en spierlagen, geopereerd, gehecht, opengeknaagd.
Operatie 2, opengeknaagde wond schoongemaakt en wederom gehecht.
Wond weer opengeknaagd, open wond dus, kapje om en 2 maal daags spoelen en zalven.
Abces 2, bij zijn piemeltje, necrotisch weefsel, weggeknipt, was dus al een open wond, opengehouden d.m.v. spoelen en honingzalf.
Abces 3, weer op dezelfde plek als abces 1, maar veel oppervlakkiger, dat kon zelfs ik voelen, incisie gemaakt, via dat gaatje spoelen en zalven. Gekozen voor geen open wond omdat het allemaal energie vrat en otto toch 40 gram was verloren en het er nét weer aan begon te komen. Gaatje op zn rats natuurlijk snel weer dichgegroeid ondanks het vele spoelen en zalven.
En nu hoogstwaarschijnlijk Abces 4, weer op dezelfde plaats als abces 1 en 3....

Er is dus met een reden gekozen om er geen open wond van te maken, maar wat er nu gaat gebeuren weet ik niet, woensdag maar even overleggen met Stijn. (otto is overigens weer terug op zijn oude gewicht, hopelijk zit het in weefsel en niet in pus, die grammetjes).

@ Jolanda, ik hoop zó dat het opeens weer verdwijnt, wat een stress zo...

@ Jill, waar lag het probleem bij creepy dan? Je maakt me niet bang, ik weet liever de waarheid dan dat ik met een bord voor mijn hoofd loop. Hoe zouden we dat kunnen onderzoeken?

Liefs en bedankt voor de steun :hug:

:rattenpootje:

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 21, 2013 8:46 pm 

Morgen de afspraak...

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 3:07 am 

Heel veel sterkte met alles...ja valt soms niet mee...ik weet het uit ervaring... :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 8:58 am 
Moderator

Succes en sterkte vandaag. 't zit Otto niet mee :nee:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 7:35 pm 

Sterkte met die vervelende abcessen Liesanne :hug: Hoe is het gegaan vandaag ?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 9:33 pm 

aahh wat een opluchting!

ten eerste was de afspraak gratis, dat was zó fijn, want het begint goed aan te tellen.

het was hetzelfde abces als de vorige keer, gewoon niet goed genezen. Het is weer open gemaakt, er kwam me een enorme sliert dikke drap uit joh... met bloed eromheen omdat er wat in geprikt was enzo... En wat doet otto? zn kopje los worstelen en het opeten.. van schrik liet ik m helemaal los en daar zat hij, een stuk in zijn pootjes, en maar smikkelen. We kwamen allemaal even niet meer bij van verbazing, afgunst, en hilariteit. Echt otto.

Het is hélemaal leeggemaakt, heel grondig en netjes gedaan, stijn heeft ook laten zien hoe ik het best kan spoelen (ik was te voorzichtig, ik prik ECHT geen gat in zijn buik wand.. nee écht niet!). Het is wat groter gemaakt met een mesje, (arme otto, geen verdoving of narcose), maar het is nu véél beter te spoelen en te zalven.

En! geen nieuwe abcessen bijgekomen! Het lijkt dus even de beterende kant op te gaan, nu moet dit gat rustig dichtgroeien, en wie weet krijgen we dan wel even een pauze van deze ongein :clown: :roll:

En echt heel erg bedankt voor alle steun hier :hug: echt zo fijn dat er mensen zijn die het óók snappen. Mensen verklaren me echt voor gek, hele dag gewerkt, en dan nog even 3 uur treinen voor een dierenartsbezoekje voor een rát... (ja dat kreeg ik vandaag te horen :visopkop: )

het is ook echt moeilijk, wanneer moet ik stoppen? is dit wel eerlijk voor hem? ow nee, alweer een, wat als ik het straks niet meer kan betalen.. etc. Want er moet ook geld over blijven voor ándere noodgevallen, ándere ratjes. Die zijn natuurlijk ook super belangrijk. Ik heb me de afgelopen... anderhalve maand, iets langer denk ik, zó veel zorgen gemaakt om alles, en nu glijdt t van me af, 't is niet ernstig meer, het is vervelend, maar het is niet ernstig voor nu. Pff.. wat een opluchting, ben door en door gelukkig eventjes, hoop dat ik daar langer als een dag of een week van mag genieten deze keer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:16 pm 
Opperfikkiestoker

Ik duim nog even, dat alles gewoon lekker goed mag aflopen! :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 9:45 am 
Ere-lid

Hij at het op? :shock: Mal dier :P
Gelukkig maar dat het goed leeg te maken was én heel fijn dat het consult gratis was. :D
Ik duim dat het nu voorgoed weg is!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:25 am 

ja.. hij at het op :visopkop: het was zó vreselijk smerig haha..

en.... het zit weer dicht :clown:

verder is hij helemaal happy en ik voel ook geen nieuw abces ofzo, dus zo stijn maar even bellen.

opties:
1. weer een gaatje maken en tegen beter weten in duimen dat 't niet dicht groeit
voordelen: is niet heel zwaar voor hem, rustig genezingsproces, geen narcose nodig
nadelen: blijft dichtgroeien, en het gaatje wordt zonder narcose of verdoving gemaakt, dus flink pijnlijk

2. een stuk huid wegsnijden ('t zit onder de vetlaag/spierlaag) en het dan zoals de afgelopen open wonden laten genezen
voordelen: het blijft open, het geneest makkelijker, we hebben er goed zicht op, ontstekingen worden gelijk gespot
nadelen: narcose, zwaar herstel, risico's?

Wat zouden jullie persoonlijk doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 9:45 pm 
Moderator

Gezien de ervaring van de vorige keer toen het ook heel snel weer dicht was en toch weer ontstak zou ik het toch weer openwurmen en het spuitje erin duwen om te spoelen. Hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:54 pm 

het zit echt helemaal dicht, ik kom er niet doorheen, zelfs niet met kracht (en otto krijste..)

ik zit te denken om morgen even naar de DA hier op de hoek te gaan, ook redelijk met knaagdieren schijnt / zei stijn. Even met een scalpeltje weer een gaatje maken. Maar.... dit is mijn otto.

Ik vertrouw stijn.
Ik vertrouw mijn vriend.
Ik vertrouw mezelf.

Eigenlijk vertrouw ik geen vreemde DA met een worstelende otto en een mesje en een buik... :clown: :mrgreen: klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar het is wel mijn gouden platinum diamanten lieve otto... straks gaat er wat mis ofzo...

Denk dat ik morgen even bel of ze tijd hebben, en anders wordt 't toch pas na 't weekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 11:32 pm 

Pff wat een ellende :(
Eigenlijk heb ik ook al wel vaak gezien (of gehoord, heb zelf geen mannen dus niet veel abcessen) dat dit soort abcessen vanzelf wel opknappen. Al geprobeerd om het gewoon helemaal met rust te laten? Dan groeit het, gaat open, maakt meneer het netjes zelf schoon en is het misschien wel klaar...
Soms heb ik het idee dat antibiotica etc. meer kwaad doen dan goed omdat ze de eigen weerstand ondermijnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 11:48 pm 

Hey :-) ,

Het eerste abces zat zo diep, dat was zijn dood geweest.

Het tweede abces was puur toeval, of er zat toch een gaatje richting die kant op vanuit het eerste abces. (Zat bij 'waar ooit zn ballen zaten').

Het derde abces zit boven het eerste abces, minder diep, maar toch nog flink diep. Zonder hulp had dat net zo goed naar binnen kunnen knappen zei stijn.

Dit is dus nog steeds dat derde abces, waarschijnlijk een ontstoken hechting. En stijn zei dat 't eigenlijk iets te diep zat voor dat necrotische weefsel en die natuurlijke 'fix' die otto zelf had gedaan met abces nummertje 2. Dat abces was namelijk echt appeltje eitje. Hier moet je echt door een flink stuk huid (3/4/5 mm?) voor je bij die holte zit.

Heb het idee dat de clavu wel echt helpt. Geen nieuwe abcessen meer bijgekomen, alleen deze moet nog weg.

Ik kan het natuurlijk ook gewoon aankijken, maar als er weer een abces vormt, 't wil niet openbreken. Zit 't net iets te diep voor. Persoonlijk heb ik zoiets van, kan het niet gewoon helemaal open worden gemaakt, open wonden helen goed bij hem tot nu toe. Maar is toch weer een operatie etc... de vierde in 6 weken dan... Dat heeft ook veel risico's toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 24, 2013 12:41 am 

Ik denk dat ik het verkeerd heb begrepen, ik zat te denken aan de abcessen op de buik boven het piemeltje, daar zit een geurklier die wel eens wil gaan kloten.
Maar dit is dus eronder ter hoogte van de balzak? Misschien zit er nog ergens een hechtdraadje dan?
Als het zo diep zit is het inderdaad een ander verhaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 9:07 am 

Twee weken abces vrij!!!!!!!!!!!!! (voor zover ik kan voelen :clown: )

Binnenkort maar eens een check-up afspraak maken! Zal dan ook eens een foto met nummertjes maken om te laten zien waar de abcessen zaten, want ik kan het niet goed uitleggen haha :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]