Het is nu do nov 23, 2017 5:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Auris
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 9:28 am 

Nou, je weet iig wat er aan de hand is! Gelukkig maar. En ik duim ook mee, vanuit Praag. Ik hoop dat het helemaal goed komt met hem!

Amirah en Cleopatra!! Mijn meissies!

Dag Lisa, Najla, Misty, Dora en Bandito.. Ik mis jullie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 11:53 am 

Hij eet steeds beter en schuifelt steeds meer rond, maar er blijft echt een hele nare lucht rond zijn buik hangen en ondanks de pijnstillers knarst hij toch nog aardig wat af en hij blijft toch nog wat apathisch.
Voor de zekerheid heb ik voor vanmiddag nog maar even een afspraak gemaakt, misschien dat sterkere/bredere AB dan Baytril en/of sterkere pijnstillers dan Carprofen meer doen.

Bij andere gevallen ging het altijd veel sneller weer beter als ze zo ziek waren, dus ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Aan de andere kant heb ik zo'n geval als dit ook nog nooit meegemaakt, dus dat kan het ook zijn. Vind het toch wel moeilijk, meisjesratten zijn toch duidelijk meer mijn specialiteit :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 12:17 pm 

Veel breder dan Baytril wordt het niet, wel kunje er Synulox/clavubactin naast geven. Wt betreft pijnstilling vrees ik ook dat je niet veel beter kunt dan Carprofen. Of nouja misschien een cortico... als het zo slecht gaat is dat misschien wel goed om hem net dat schopje te geven zodat ie genoeg aansterkt om er zelf tegen te vechten.

Wel rot allemaal :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 1:23 pm 

Mja, ik wilde anders idd voor Synulox erbij of anders AB-dosis ophogen, er zit een marge in de dosis. Qua pijnstillers heb ik nog nooit iets anders meegekregen dan Carprofen dus ik weet ook niet echt of daar iets sterkers in te vinden is. Cortico's zijn ze niet zo scheutig mee bij mijn DA (op zich niet heel gek, want het is wel een paardenmiddel). Weet ook niet of cortico's wel een goeie zijn, hij heeft zijn afweer duidelijk wel nodig.

Ik kan duidelijk 2 kleine erwtjes met strengetjes naar zijn piemel voelen die ik bij Bruce niet voel, hij vindt het ook niet leuk als ik eraan zit (joh...), en ik wil toch even zekerheid en duidelijkheid of dat puur en alleen abces is, of dat het misschien zijn prostaat is, of andere klieren of tumor en of hij dan misschien beter af is zonder. Operatie in dat geval gaat voor het weekend niet meer lukken en sowieso is Rob nog niet terug, dus zou dat evt. dan maandag moeten, maar ik wil het toch iig even besproken hebben.

Pff, het is wel een zorgenkindje zo hoor. Gelukkig is hij heel lief en laat hij alles over zich heen komen, pap met een spuitje geeft gelukkig beduidend minder troep :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 2:39 pm 

Ik duim dat het alleszins meevalt en dat hij snel opknapt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 6:28 pm 

Zo, we zijn weer terug. Ik moet er nu Synulox naast geven gedurende het weekend en een hoop bijvoeren en maandag weer terugkomen, dan is Rob er weer. Als het dan nog steeds niet veel beter gaat, moet hij waarschijnlijk onder het mes om het dan zo schoon te maken.
De erwtjes die ik voel zijn waarschijnlijk opgezette lymfeklieren. Verder was ze blij dat hij weer wat grammen had gewonnen, ik heb er al zo'n 30 g aangemest 8)

Auris heeft me gewoon geprobeerd te bijten, zo gemeen was de DA bezig (ze probeerde het abces leeg te knijpen)! Verder is hij nu behoorlijk boos, iedere keer als ik ook maar met mijn vingers in de buurt kom probeert hij er zachtjes in te happen, mgoed, ik neem het hem niet kwalijk als ik medeplichtige ben bij het knijpen in zijn mannelijkheid. Zal het straks wel weer even goedmaken met wat pap en knuffels.

Al met al is het dus even afwachten wat de Synulox ernaast gaat doen, en hopen dat hij in het weekend weer wat opknapt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 7:23 pm 

Hoopt met je mee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 7:52 pm 

Ik duim voor hem!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2008 9:25 pm 

duim voor jullie!!!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 12, 2008 10:55 am 
Ere-lid

Ik blijf duimen!
Metacam is volgens mij een sterkere pijnstiller, ik heb daar ooit een zo goed als dode rat terug op 4 pootjes meegekregen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 12, 2008 12:28 pm 

Vandaag voor het eerst sinds de vorige weer een flinke klont op zijn piemel (niet zo gek als daar gisteren zo in is geknepen), het lijkt een stuk minder goed te gaan, veel knarsen en veel slapen.
Die metacam is een leuk idee, maar ik lees net in de bijsluiter:
Citaat:
Eerdere behandelingen met anti-inflammatoire middelen kan leiden tot additionele of toegenomen bijwerkingen, reden waarom een behandelvrije periode van tenminste 24 uur in acht genomen dient te worden vóór het begin van de behandeling met Metacam.

Aangezien hij al Carprofen krijgt en dat ook anti-inflammatoir is, kan ik dus niet zomaar overschakelen op Metacam. Ik vind het geen fijn idee om hem 24 uur pijn te laten hebben als de dosis Carprofen van nu al niet afdoende is.

Ik ga hier nog even door met het verplegen van mijn zieke kind, hoop dat dit nog naweeën zijn van het geknijp en gedoe van gisteren en dat hij morgen weer wat is opgeknapt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 3:49 am 

Aangezien dit toch meer een gezondheidsissue is, kan een modje deze even verplaatsen? Ik was nl net op zoek naar mijn eigen topic in Gezondheid :fluiten:

Even een kleine update: het lijkt wel of de Synulox effect heeft! Auris lijkt iets minder apathisch, het gebied rond zijn piemel is nu wel wat meer opgezwollen (met nóg meer klieren voelbaar lijkt wel), maar dat kan ook komen doordat zijn lichaam nu alle zeilen bij heeft gezet om de infectie eruit te krijgen. Zijn hartslag is nu een stuk minder traag en is ook regelmatiger (was me nog niet opgevallen dat het eerder zo traag was, tot het me vanavond opviel dat zijn hart zo tekeer ging. Vergelijking met Bruce leerde me dat dat dus normaal is :-) )
Hij reageert iig adequater op me, hij spartelt zowaar een beetje tegen met medicijnen innemen en wil ze ook niet zomaar meer doorslikken (duh, 't is Synulox. Nog nooit een rat gevonden die dat langer dan 1 dag vrijwillig inneemt). Ook lijkt zijn neusje wel minder vies en ik heb geen klonten meer gevonden.

We zijn dus voorzichtig positief, hopen dat dit doorzet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 10:52 am 
Ere-lid

Ik duim daarvoor!

En nee, dan is het niet handig om over te stappen op Metacam. Mss dat je de Carprofen iets kunt verhogen, maar dan moet je zeker weten dat hij niet al aan de hoogste dosering voor ratten zit omdat ook dit schade aan de organen kan geven.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 12:04 pm 

Ik verplaats het even naar Gezondheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2008 11:36 am 

viewtopic.php?f=15&t=1667 :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]