Het is nu vr nov 24, 2017 8:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Behulpzame ratten
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 5:24 pm 

Monique & harem schreef:
Janneke schreef:
Maar hoe zorg je daar dan voor Monique??

Mijn ratjes hebben door de jaren heen zooooooooooooooooooo veel gesloopt!
Tassen, kastjes, mn matras, gordijnen, schoenen, boeken, posters, kleding, snoertjes, glazen (door ze van tafels te gooien), mijn eten, planten, etc etc etc!!

Ik hou ze als een havik in de gaten. Ze lopen bij mij in de gang los (tegels) en daar hebben ze ook allerlei klim en verstop dingen (tent/doos/buizen etc) maar ik wil ze niet unsupervised op de bank. En als ze bij mij zitten (op de bank) dan heb ik een plaid over de bank en mogen ze niet tussen de kussens bijvoorbeeld.

Ik kan me nog zo jouw foto voor de geest halen met die blauwe gordijnen (met gele sterren meen ik....) :whaha: Die hadden ze toch zo de kooi ingetrokken?

En zo kan ik mij de foto van Rian en de kapotte bank nog voor de geest halen. :clown:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 7:06 pm 

Monique & harem schreef:
Ik hou ze als een havik in de gaten. Ze lopen bij mij in de gang los (tegels) en daar hebben ze ook allerlei klim en verstop dingen (tent/doos/buizen etc) maar ik wil ze niet unsupervised op de bank. En als ze bij mij zitten (op de bank) dan heb ik een plaid over de bank en mogen ze niet tussen de kussens bijvoorbeeld.

Ik kan me nog zo jouw foto voor de geest halen met die blauwe gordijnen (met gele sterren meen ik....) :whaha: Die hadden ze toch zo de kooi ingetrokken?

Jaaaaa, klopt inderdaad! Mn mams was NOT AMUSED! :lol:
kHeb ook eens een boek van mn leraar Nederlands geleend, en toen hebben ze daar een hoe uit geknaagd! Gelukkig kon de man in kwestie er de humor van in zien en wilde absoluut niet dat ik een nieuw boek voor 'm kocht :mrgreen:
En ik heb het matras uit mijn toenmalige slaapkamer nog in mn logeerkamer staan en daar mist dus ook een hoek uit van zo'n 15 x 15 cm!! :fluiten:

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 7:29 pm 

Ik denk dat er wat dit betreft een groot verschil is tussen vrouwtjes en mannetjes. Vrouwtjes zijn veel ondernemender en vaak niet te stoppen in wat ze graag willen. In het begin heb ik ook geprobeerd om ze óp een kleed op de bank te houden, dat werkte dus niet :fluiten:

Bij mij zijn er door de jaren heen van verschillende dingen stukjes afgeknaagd en zijn er verschillende bloempotten 'omgespit'
Mijn fietstas staat altijd achter een gordijntje in de keuken. Ik was eens boodschappen aan het doen, en toen ik na het afrekenen mijn fietstas, die in het winkelwagentje stond, open deed, keek ik niet in een zwart gat maar zag ik een lichte 'vlek'. Wat bleek: waren ze in mijn fietstas geklommen en hadden ze er een alternatieve uitgang in gemaakt:
Afbeelding
Sta je daar in de supermarkt met je boodschappen en geen tas om ze in mee te nemen zonder het grootste deel onderweg te verliezen :whaha:
Daarna heb ik hem maar weer terug gezet en er een lap fleece in gelegd zodat ze in de keuken ook een verstop/speel/rustplekje hadden.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:55 pm 

Geweldig jullie reacties!

Ik heb overigens nu twee mannetjes (weliswaar gecastreerd maar toch). Hiervoor hadden we twee dames. Ik heb de indruk dat de mannen meer knagen dan de dames deden. Maar inderdaad hebben we ook nog "herinneringsschade " van de dames.

Ja, jullie hebben gelijk :idea: : Hadden we maar niet voor knaagdieren moeten kiezen...

(Alhoewel dat gordijn toentertijd inderdaad erg was. Volgens mij heb ik toen een foto op het forum gezien ? En die fietstas, boek, matras enz. is ook niet erg handig).

(Livi, Lotta, Merijn, Pepijn, Edward en Diesie voor altijd in mijn hart.)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 11:04 pm 

Bij mij is een stoel aan de onderkant van extra lucht gaten voorzien, een plaid wat te dichtbij lag de kooi ingetrokken en wat gehavend uit de strijd gekomen en een kussensloop half opgegeten (kussen zelf niet)
Valt nog wel mee :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 11:39 pm 

Marianne1 schreef:
(Alhoewel dat gordijn toentertijd inderdaad erg was. Volgens mij heb ik toen een foto op het forum gezien ?

Bedoel je de mijne? Dat is al wel een jaar of... 9 geleden hoor :lol:
Maar er zijn ongetwijfeld nog meer mensen met prachtige gordijnen....

Nu heb ik overigens geen ratjes meer, maar ik moet zeggen dat mn katten er ook wat van kunnen.... vooral aan de bank en trap krabben, en mn plantjes opvreten :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 11:45 pm 

Mooie licht door latende,goed ventilerende gordijnen?
Ik zou niet weten waar je het over hebt...................... :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 12:04 am 

Nou, eigenlijk gewoon hele korte gordijntjes :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 9:51 am 

Mijn twee 'oudjes' knagen niet zo hard maar de jongste drie..... Pffff.. en i.p.v. dat ze de meeste simpele hangmatten aan gort knagen... Neeeehh.. de dubbeldekkers en de tunnels en die types daar knagen ze gewoon de fleece los. :duh: En ze kunnen er al in liggen dus ik snap het niet. Koud is het ook niet bij mij in huis... Wazige beesten.

Maar het houdt me van de straat want ik kan binnenkort weer een zooitje matten in elkaar gaan flansen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:08 am 

heel herkenbaar.

hier ook de gewone hangmatten allemaal heel maar de dubbeldekker is nu met 4 lagen en een heleboel gaten :( ook de radiatorhangmatten met inkruip moeten een andere inkruip hebben. de gewone zijn nog heel :duh: mijn plinten zijn ook aan gort :oops:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:24 am 

Bij mij slopen ze vooral alles waar ze in slapen.... dan krijgen ze het warm en moeten ze extra luchtgaatjes ofzo? :)
Enige wat ze (nog) niet slopen zijn de sputniks :P Maar daar zijn het knaag dieren voor niet waar? :)
Het is niet dat ik dure antieke meubels heb staan...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 12:04 pm 

Ik heb geen ratten meer, maar nog wel knaagschade idd. De banken bij mijn ouders zie je op het oog niets aan, maar als je de kussens weghaalt zitten er echt enorme gaten in de achterwand :P hihi. Daar zaten ze heel braaf in dan.
Charlie was erg goed in knagen, doet die dat bij jou ook, Mandy?

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 7:41 pm 

Bij mij wordt er ook een hoop stuk geknaagd, maar wel iedere keer vooral door Xedd, al heb ik wel het vermoeden dat Xero met name bij hangmatjes mee gaat helpen op den duur. Maar hangmatjes vind ik niet zo erg, ik vind het vervelender dat er al hele stukken hout van mijn nachtkastje, cd-rekje en van een houten plint zijn weggeknaagd. Een paar boeken missen ook al een aantal hapjes en sinds kort is meneer ook aan kleding begonnen, zo heeft mijn werkbroek een paar luchtgaatjes, maar ach, het is maar een werkbroek. En zijn nieuwe missie lijkt mijn bank te zijn. Ik heb altijd al wel een plaid over het zit gedeelte liggen, maar ik geloof dat ik ook mijn kussens er onder moet gaan verstoppen nu. :whaha:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 10:57 pm 

:whaha:

(Livi, Lotta, Merijn, Pepijn, Edward en Diesie voor altijd in mijn hart.)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]