Het is nu za nov 18, 2017 10:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 1:57 pm 

Ik ben nog steeds bezig met de introductie van Chloe en de drie rittens. De rittens met Lou samen gaat goed, Chloe accepteert de rittens nu wel. Alleen het probleem is dat de rittens erg speels zijn en Chloe dat niet zo leuk vindt.
De rittens proberen haar toch een beetje uit te testen door haar uit te dagen, onder andere happen in haar vacht. Na een paar keer wordt Chloe dan echt pissig en dan rollen ze weer door de gang. Chloe hapt dan ook terug, ik heb al een ritten met een klein wondje nu. Chloe hapt/bijt ook elke keer in het gezicht van de rittens. Richting ogen en oren en dan vindt ik dus doodeng. Straks raak zo'n kleintje blind.

Chloe is ruim 1,5 jaar en de rittens zijn nu zo'n 11 maanden. Lou is heel makkelijk, die is 2,5 maar die vormt nooit een probleem met intro's.

Iemand nog tips? Of moet ik ze gewoon hun gang laten gaan?

Donja, Gipsy, Lara, Niza, Quincy, Sebastiaan, Yara, Zoë

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 3:43 pm 

11 maanden? Bedoel je niet 11 weken? Want met 11 maanden zijn het echt geen rittens meer, en zou ik het uitdagen eerder als pubergedrag interpreteren dan als spelen.

Aangenomen dat ze 11 weken zijn, hoe is de interactie tussen Chloe en de kleintjes verder? Kunnen ze wel ontspannen in elkaars buurt zijn, slapen ze samen etc? Als dat allemaal prima gaat, zou ik me zelf niet echt zorgen maken. De rittens moeten leren waar de grenzen liggen bij volwassen ratten, en dat leren ze door correcties te krijgen. Ik heb nog nooit gehoord dat een rat een andere rat ín het oog heeft gebeten, ze kunnen best goed mikken volgens mij. Als de interactie eigenlijk altijd gespannen is, vind ik het zorgelijker. Dan kan het makkelijker escaleren. Hoe lang ben je al bezig, en in wat voor kooi zitten ze? Kun je ze kleiner zetten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 25, 2013 6:01 pm 

Oh ik bedoelde inderdaad 11 weken :oops:
Ik ben nu zo'n 3 weken bezig met introduceren. Ik zie wel vooruitgang. Chloe doet nu nog alleen boos als ze uitgedaagd wordt, maar ja, ook wel irritant als er van die kleintjes aan je vacht happen :P
Ik heb ze eerst samen in de gang laten kennis maken, daarna in de Duna. In de Duna gingen ze samen slapen op een hoopje, dus dat zit wel goed dan. Sinds vandaag heb ik ze in de grote kooi gezet, een bijna lege kooi. (Royal Suite) ze slapen nu met zijn allen in de hangmat.
Hou het goed in de gaten en als ik ga slapen haal ik ze wel voor de zekerheid uit elkaar, tot die spanning helemaal weg is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 10:04 am 

Als je ze steeds uit elkaar haalt moeten ze elke keer opnieuw beginnen om de rangorde te bepalen,dat werkt dus niet. Bovendien zien ze de gang als een (voor een intro) te grote kooi waarin ze elkaar te makkelijk kunnen ontlopen. Voor nu zou ik ze terugzetten in de duna en ze daar in laten zitten tot het echt goed gaat,desnoods een week. Ondertussen niet los laten lopen. Dat lijkt wel zielig maar het is pas zielig als er straks een buiten de boot valt door een verkeerde intro. Hoe groot is de kooi overigens?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 26, 2013 8:01 pm 

In de Duna gingen ze slapen dus dat ging goed. Ik heb ze gisteren in de kooi gezet (Royal Suite) en daar zijn ze vannacht gebleven. Alles is goed gegaan, dus dit is geslaagd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2013 9:11 am 
Ere-lid

:thumbsup:

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]