Het is nu za nov 25, 2017 6:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 29, 2013 5:36 pm 

Hey allemaal,

Ik weet niet of jullie het verhaal nog kunnen herinneren dat ik heel veel bezoek had op mijn kamer en dat franky en faye net toen besloten flink te gaan vechten met wonden en spoed dierenarts bezoeken tot gevolg?

Ik kom net thuis en ontdek eerst wondjes in frankys oor, waar ik me nog niet zo'n zorgen om maakte, maar vervolgens zie ik, toen ze zich heel wijd strekte, dat ze onder een vetrol weer zo'n flinke, nog net iets ergere, wond heeft.
Er is dus weer gevochten toen ik op de uni was vandaag.
Franky lijkt er niet onder te lijden en ik twijfel ook of ik naar de DA moet gaan, omdat er de vorige keer wel voor de zekerheid nietjes zijn gezet, maar toen zat t ook op een wat lastigere plek & bleef ze t steeds openmaken, terwijl t wel vervolgens heel snel is dichtgegroeid.
Denk dus niet dat er nu weer perse een nietje in moet, omdat het ook op een plek zit waar het steeds bij elkaar wordt geduwd vanzelf en het dus vooral ook een wond in haar vet is. het ziet er dus ook wel groot uit en op één plek ook wat dieper, maar het bloed nog steeds niet zegmaar(zelfs toen ze zich zo enorm strekte zag ik t nog bijna niet), maar ik ben toch wel een beetje bang voor een abces, omdat er misschien toch wat troep in kan komen..
(maarja dat kan ook met een nietje en veel eraan bijten etc. of niet?) dus twijfel of ik een DA bezoek niet beter kan afwachten, hoe denken jullie hierover?
normaal zou ik nooit afwachten, maar ik ben eigenlijk bijna nog bijna nooit echt 'terecht' naar een DA gegaan, ik was telkens overbezorgd ofzo. en ik heb t geld wel(krap, maar kan ook van mn ouders lenen), maar steeds flink veel geld uitgeven aan overbezorgdheid vind ik zonde..

Ook vind ik het naar dat er dus eigenlijk nog steeds zo'n ruzies ontstaan..
ze zijn nu vanaf ongeveer eind januari hier geloof ik en het is nog steeds niet echt helemaal gezellig hier.
Ze slapen wel bij elkaar (al ligt franky toch meestal nog wel alleen) en ze vermijden elkaar ook niet, maar ze egelen wel regelmatig en vooral faye en luna ruziën dagelijks. Hier maar ik me niet zo'n druk om, omdat ze nog maar een maand of zeven zijn en het vooral ook speelsheid is, maar op zo'n dag is de algehele spanning wel ook een stuk groter.
Ik twijfel dus of ze het wel fijn hebben met elkaar, doordat die spanning er dus zo enorm vaak is.
Ze leven nog wel met elkaar en verwonden elkaar niet iedere dag zoals nu, maar echt prettig is het bijna nooit.
Weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet en hoe ik dit gedrag moet inschatten.
Met Franky en haar zusje had ik dit soort dingen nooit, wist nieteens wat egelen was, maar misschien was dat juist een uitzondering?

Het zou fijn zijn als iemand misschien wat ervaringen hiermee zou kunnen delen of tips zou kunnen geven.
Heb Rian van Rapalje sowieso al gemaild, omdat faye en luna bij haar vandaan komen, maar hoe meer tips/ideeën des te beter!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 6:28 pm 
Moderator

Ik weet niet of een dierenarts iets kan met zo'n wondje. Misschien kan je het wel schoonmaken en eventueel zalven met clindacutin of honingzalf bijvoorbeeld.
Hoe is de wond nu?

Lastig dat ze zoveel mot hebben. Dat is niet heel normaal, hier piepen ze ook wel eens, maar dat is door wassen of dat ze spelen. Heel af en toe wordt er eens geknokt, maar zeker niet op wekelijkse basis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 10:04 pm 

ik ben uiteindelijk toch niet naar de dierenarts gegaan.. wilde het nog even tot vandaag afwachten en ook Rian zei dat ze dacht dat het waarschijnlijk niet nodig was omdat dit soort wonden toch wel snel helen.
Nou dat is gelukkig ook zo want de wond is nu al bijna dicht! Ik verbaas me echt enorm over de snelheid, vooral omdat de wond groter was dan de vorige keer. Heb wel ontdekt dat ze nog veel meer wondjes heeft. niet van die open sneden, maar ook niet slechts een beetje oppervlakkig..
Heb honingzalf meteen besteld, had ik al eerder willen doen(vergeten) & voor nu zal het wel te laat zijn omdat het al heelt, maar dan heb ik t iniedergeval in huis.

Ja, heb ook t gevoel dat het inderdaad niet echt normaal is.
Vind het erg rot. Rian heeft me eigenlijk wel alweer goed op weg geholpen, ga toch de optie overwegen om eventueel nog een ouder ratje voor franky erbij te zoeken en ze dan in een andere kooi te zetten.
Het is wel iets wat ik eigenlijk gewoon niet wil, ben blij met drie ratjes, voor twee kooien heb ik bijna geen plek & een ouder ratje word ook weer sneller ziek etc. maar dit is ook niet ideaal en ik wil wel .dat ze zich op hun gemak voelen. dus ga er toch nog eens goed over nadenken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 10:48 pm 

een ouder ratje bij de groep zou misschien ook helpen? verandering in groepsdynamiek heeft hier terzijnertijd in ieder geval goed geholpen, heb mijn twee oudjes bij mijn (soms vechtende) groep gezet van in mijn ogen nog een stel pubers (nu is de grootste probleemschopster ook al over de 2 maar oke), en dat hielp echt! Geen flauw idee waarom, maar ze is gestopt met vechten :-) (misschien was 't wel gewoon de intro die opnieuw werd gedaan hoor :clown: ).

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 31, 2013 9:30 am 
Ere-lid

Soms kan het inderdaad helpen een wat dominanter ouder ratje in de bestaande groep te introduceren. Je zou dan ook aan een castraatje kunnen denken.
Situatie is wel vervelend zo, als het kerels waren zou ik zeggen, ballen er af, maar ja, dat kan nie bij vrouwen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 1:12 am 

Bedankt voor jullie tips!

Ja daar heb ik eigenlijk als eerste aan gedacht, maar ben bang dat de 'kleintjes' dan nog steeds te druk voor haar zullen zijn.
Ze zijn namelijk niet per se heel dominant en/of vervelend naar haar, vooral naar elkaar, waar franky dan toch gestrest van lijkt te raken..
& met een nieuw ratje erbij worden ze misschien wel iets minder brutaal, maar als ze onderling nog steeds stoeien/vechten en franky daar gestrest van blijft raken ben ik nergens..

nouja komt er dus op neer dat ik vooral bang ben dat t niks zal oplossen, of nog erger, dat de situatie juist alleen nog meer uit de hand gaat lopen..
Maar had er nog niet aan gedacht dat verandering in groepsdynamiek het misschien juist beter zou maken en dat ze zich ook zelfs beter kunnen gedragen erdoor.

Op dit moment zijn ze gelukkig en gek genoeg weer even beste vriendinnen voor het leven (vorige keer ook al na die enorme uitbarsting, alsof ze iets kwijt hebben gekund) dus ik kan er eventjes over nadenken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 01, 2013 8:17 am 
Ere-lid

Wat, denk ik, het probleem is dat ze beide van dezelfde leeftijd zijn en in de puberteit. Ze zijn even sterk en willen beide de macht hebben. Sommigen laten het er dan bij, anderen knokken. Er is een kans dat ze er, naarmate ze ouder worden, dat hele gedoe vergeten.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 4:29 pm 

Ja, dat denk ik ook al heel lang, maar dan zijn ze al een eeuwigheid in de puberteit haha, ze zijn overmorgen 7 maanden, maar iedereen heeft een andere mening wanneer ze nu precies in de puberteit zijn, dus weet niet goed hoe lang het nog gaat duren en of het nog wel uit te houden is tot die tijd.
Hopelijk houden ze er snel mee op.

Iniedergeval bedankt voor het meedenken iedereen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]