Het is nu wo nov 22, 2017 9:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 11:41 am 

Hoi lieve mensen,

Gisteren ochtend nadat ik wakker was geworden ging ik de meiden begroeten. Die lagen allemaal lekker in hangmatjes te slapen. Maar ik zag direct dat Woogie toch wat raar lag. Of niet? Na verder onderzoek, ze kwamen allemaal naar het deurtje, merkte ik dat Woogie haar oriëntatie niet goed was. Ze viel half om en nog belangrijker, haar hoofdje stond scheef.

Verder totaal geen verschijnselen. Dat wil zeggen: Schone oortjes, geen bloed of pus, geen stank, geen poriforine oogjes of neusje….

Maar toch, duidelijk verhaal toch? Scheef hoofdje = 99 van de 100 keer MOO en dat is goed te behandelen mits je er snel bij bent. (Heb ik hier altijd op het forum gelezen)

Dus ik direct naar de DA. Dokter Blaauw in Den Haag. Ik ben erg over haar te spreken. Ik kwam binnen en ze zij direct, ow, haar hoofdje staat scheef, hoe lang al? Nou, eens in haar oortjes kijken. Oortjes zijn helemaal schoon (heb ik zelf ook nog mogen zien) Nadat ze nog wat vragen had gesteld over Woogie was haar conclusie ook dat het toch bijna zeker een Midden oorontsteking moet zijn.

De behandeling: (Kan iemand mij vertellen of de verhouding klopt?) Woogie weegt 460 gram.
- Synulox 2x daags 0,19ml direct in mondje (7 dagen)
(het middel zoals ik hem meegekregen heb is opgebouwd uit amoxicilline 40mg per ml en 10mg Clavulaanzuur per ml)
- Carprofen Drops 2x daags 0,25ml direct in mondje (5 dagen)
(bevat 4mg Carprofen per ml)

Uiteraard heb ik gevraagd naar enrofloxoral omdat dat op het forum staat aangegeven dat dit het beste is. Door het nieuwe AB beleid (lees ook het stuk van Karin hierover) mag ze dit niet meer (zomaar) geven.

Sjaan (330 gram) kwam hier een paar maanden geleden wonen met een zware reutel. Gelukkig was Heidy de behandeling met Novadox al gestart en na de kuur van 10 dagen helemaal afgemaakt te hebben was er met Sjaan niks meer aan de hand. Sjaan heeft het een paar maanden zonder reutel volgehouden maar de reutel is sinds een week weer terug. Ik was al begonnen met bisolvon maar dit had nog niet de gewenste uitwerking.
Zij zit nu weer voor 10 dagen aan de Novadox.
0,1 ml 2x per dag (inhoud flesje is 10 mg novadox per ml.)

Mijn vraag aan jullie is, zijn jullie het met deze behandeling eens en vooral, kloppen de hoeveelheden?

Nou, tot zover de ziekenboeg hier!

En een hele lieve lik op jullie neus van Sjaan!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 11:48 am 

Wat ik wel weet is dat 7 dagen te kort is.
Ik zou het min. 3 weken doen.
Synulox is niet zolang houdbaar en in de ijskast bewaren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 11:59 am 

Dank je voor de snelle reactie. De Synulox zal ik langer mee doorgaan. Kan het zijn dat ze 7 dagen heeft aangegeven omdat het een beginnende MOO is ofzo?? Geen idee hoor, is mijn eigen gedachte..

Ik heb na verder onderzoek (dit forum) de dosering al aangepast (net)
Woogie: niet 0,19 synulox maar 0,23
Woogie: niet 0,25 carprofen maar 0,23

Sjaan: VRAAG AAN JULLIE… Is Novadox gelijk aan Doxoral Aquadrops??? Zo ja, dan zou de dosering volgens mij niet 0,1 moeten zijn maar 0,17

Ik hoor graag van jullie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 12:35 pm 
Moderator

Ik ken Novadox niet.

De samenstelling van Doxoral aqua drops is
Citaat:
Bevat per ml oplossing : 10 mg doxycycline als doxycycline-hyclaat.

http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=24

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 02, 2013 12:40 pm 
Ere-lid

Beide bijsluiters wijken in dosering af van elkaar. Zie voor bijsluiter Doxoral: http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=24
en voor Novadox: http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=267

Voor de MOO zou je om tabletten kunnen vragen en deze vergruizen

Beterschap voor beide!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 10:04 am 
Opperfikkiestoker

Nog 1 ding, de synolux is maar een week houdbaar. Als deze verkleurd (na ongeveer 7 dagen) dan mag je deze niet meer geven! Je moet dan nieuwe halen. En wat betreft het bewaren, dus niet in de vriezer (daar denk ik altijd aan bij ijskast) maar gewoon in de koelkast.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 11:50 pm 

@Vera, bedankt voor de verheldering. Dat wist ik niet van de Synolux

@Jolanda, ik neem aan dat je tabletten Synolux aanraad omdat de vloeibare substantie dus maar zo kort houdbaar is…?

@Jolanda (nog een keer), onderstaande lees ik over de Novadox/Doxoral. Bedankt dat je de linkjes gestuurd heb. Helaas ben ik alleen nog niet helemaal slim genoeg om ze te snappen… Dat komt omdat ik het nogal verwarrend vind dat er onder de Novadox staat dat het overeenkomt met 10 mg doxycyclinebase…
Grrrr…. Waarom zijn er verschillende mogelijkheden hiervoor en heb ik nu weer net een andere meegekregen dan vorige keer… Maar zoals ik het hier lees zit er in elk geval de juiste stof in en is Novadox mogelijk iets geconcentreerder maar wijkt het niet heel erg van elkaar af toch??

NOVADOX:
Werkzaam bestanddeel:
Doxycycline hyclaat 11,547 mg
(overeenkomend met 10 mg doxycyclinebase)

DOXORAL:
Bevat per ml oplossing : 10 mg doxycycline als doxycycline-hyclaat.

Even een Update wat Woogie betreft. Ik zie eigenlijk nog geen verbetering van de MOO. Ik ben zaterdag middag begonnen met de ab en ze werd wel wat actiever maar dat kan ook door de pijnstillers komen. Ik ben bang dat ze de andere antibiotica mogelijk nodig heeft die ze nu dus niet mag krijgen omdat DA'en deze niet meer zomaar mogen uitschrijven… Het gaat dan om de Enrofloxoral.

Ze is ook nog niet echt verslechterd…. What to do?? Help!

Dan nog iets, op de verpakking van de Synolux staat duidelijk dat het op kamertemperatuur bewaard moet worden en nooit boven de 25 graden. Nou weet ik dat jullie meer ervaring hebben dus als jullie de koelkast aanraden dan zet ik het daar in maar het staat expliciet op het doosje dat het niet in de koelkast of vriezer bewaard mag worden…

Als de 2 meiden in de ziekenboeg net hun AB gehad hebben willen de anderen de restjes van hun mondjes likken. (Het is heel zoet blijkbaar) Ik snap dat dit echt heel slecht is voor ze en ik hou ze dan ook even gescheiden maar ik kan het niet helemaal voorkomen. Nog tips hiervoor? Of moet ik de 2 zieken gewoon de aankomende week helemaal apart houden van de rest?? Wil ik liever niet maar hoor graag van jullie wat jullie denken dat het beste is.

Alvast weer heel erg bedankt!

Groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 12:17 pm 
Ere-lid

Tabletten inderdaad omdat je die per tablet zelf kunt bewerken.
Ik kom er zelf ook niet uit, wbt de Dox en Novadox. De hoeveelheid werkzame stof lijkt het zelfde maar de dosering wijkt af :scratch:

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 12:40 pm 

:thumbsup: Jolanda!

Bedankt voor het advies. Ik geef Sjaan nu 0,16 per keer (dus 2x per dag.) Ik ga er vanuit dat dit wel ongeveer de juiste dosering moet zijn. Sjaan voelt zich al veel beter. Ik wil ook niet steeds een andere dosering gaan geven, dat lijkt me al helemaal niet de bedoeling. Ik hou het voor bij Sjaan gewoon hierop!

Woogie voelt zich niet beter maar ook niet slechter heb ik het idee.. Ik ga maar door met de medicijnen zoals ze deze nu krijgt.
3 weken AB geven dus?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 12:58 pm 

Sterkte met je dames.
Advies heb ik niet voor je,
behalve veel knuffelen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 1:07 pm 

@Heidy, Mamma Claudia daar moet je zover mogelijk vandaan blijven! Mamma Claudia gaat namelijk met een spuit in je mond en houd je dan heel stevig vast. Nou dat is niet leuk. Dus niet naar Mamma Claudia gaan hoor. Ook niet voor knuffels want als je denkt dat je een lekkere knuffel krijgt dan is het meestal een stomme spuit in je mond. :nee:

Ehhh, dit is het advies van Woogie en Sjaan. Het is volgens hen overigens nog wel veilig om naar Pappa Raymond te gaan….. :knikt:

Pssst… Pappa Raymond moet de taken voor een deel waarnemen dit weekend. Alleen weten Sjaan en Woogie dat nog niet! ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 1:52 pm 

Ik zal ze nix zeggen,
en johnny zn mobieltje afneme,
dan kan ie niet ff snel zn zusje bellen en waarschuwen :whaha:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 2:23 pm 

Ik hoop dat het niet al te laat is. Sjaan zat net heel onschuldig te kijken in de buurt van mijn telefoon….
Nou dan weet je wel weer hoe laat het is.

Ach, is een zorg voor pappa Raymond. Mamma gaat zaterdag naar het RATTENWEEKEND YEEH en zondag werken. Hij (Ray) moet het maar uitzoeken. Dikke pech! :whaha:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 05, 2013 2:52 pm 

Hmmmmmm,
en ik was net mijn huistel pleite,
die bleek naast de kooi te liggen...................................................

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]