Het is nu vr nov 24, 2017 6:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: hitte.. 38 graden?!
BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 1:49 pm 

:D

Je hoeft je nooit te vervelen met ratjes :whaha:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 6:20 pm 

tot nu toe is t hier gelukkig nog heel goed te doen! Heb toch een bakje water in de kooi gezet en een glazenfles water, maar ze liggen nogsteeds in hun spoetnik.

De Ice pod zou er al moeten zijn, is afgegeven bij de verkeerde buren (had speciaal n briefje op de deur gehangen of ze t bij de andere buren wilde afgeven omdat zij de hele dag thuis zijn..), maar die zijn niet thuis.. echt balen, hopelijk is ze vanavond wel thuis, want morgen zou t dus echt rampzalig worden..

Heb iniedergeval ook nog natte doekjes en ijsklontjes achter de hand, dus dat komt vast wel goed :D!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jun 18, 2013 7:56 pm 

Ik heb een grote terracotta schaal, zo een die je normaal gebruikt om onder een plantenpot te zetten. Die leg ik op zijn kop in de kooi met daaronder een (niet te dik) koelelement voor in een koelbox. Als de schaal groot genoeg is is hij ook hoog genoeg om helemaal rondom op de bodem te liggen, en door de zwaarte kunnen de ratjes die niet omhoog krijgen (hoogstens een stukje verschuiven) zodat ze bij het koelelement kunnen.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 8:38 am 
Ere-lid

Een hit: teil met water en diepvrieserwtjes :-)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 8:52 am 

Erwtjes vinden mn meisjes heerlijk. Maar natte pootjes daar houden ze niet van haha. Gisteren had ik ook een bakje water met wat erwtjes neergezet. Nou alleen de makkelijke erwtjes werden eruit gevist de rest lieten ze mooi liggen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 9:56 am 
Moderator

Daar wennen ze vanzelf aan :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 19, 2013 5:24 pm 

Hier vinden ze natte pootjes ook niet fijn, maar ze gaan er toch in!
Heel schattig, want ze wapperen dan telkens heel snel met hun pootjes zovan ''ieehw, vies vies''.

Heb de ice pod uiteindelijk toch gisteravond heel laat nog gekregen, kom m toen niet meer erin doen omdat ie eerst nog 3 uur in de vriezer moest, dus heb het vanmorgen wel meteen gedaan.
Ze liggen er absoluut niet op.. Weet niet of ze t gwn niet warm genoeg ervoor hebben of t gwn niet snappen want ze lijken t wel heel warm te hebben. Luna 'schokte' net namelijk een beetje gek(niet heel heftig), heb haar toen geaaid en bedruppelt met water (heb geen plantenspuit, ga ik morgen kopen) & toen ging ze weer heerlijk ontspannen liggen. Ijsklontjes smelten echt binnen n paar minuten, dus die hebben niet veel zin, maar naast de ice pod ligt er wel ook nog een bak water met zo nu en dan wat groente of fruit erin dat ze er dan uitvissen. Heb ook de ventilator net naast het hok gezet, niet erop gericht, durf dat namelijk toch nog niet zo goed, maar wel ernaast, waardoor de lucht daar toch wel wat wordt geventileerd.

Citaat:
Ik heb een grote terracotta schaal, zo een die je normaal gebruikt om onder een plantenpot te zetten. Die leg ik op zijn kop in de kooi met daaronder een (niet te dik) koelelement voor in een koelbox.
Dat is ook n goed plan! ik heb beide niet, maar is wel slim! & bovendien heb ik nu toch die ice pod :).

Heb wel nog gedacht om het zakje met ijsklontjes gewoon in de kooi te leggen, wel met een washandje of handdoekje erin, dat is ook lekker koel.. kunnen ze wel aan knagen, maar weet niet of dat kwaad kan? of ze dat plastic zouden eten.. dus durf dat eigenlijk niet te doen. (&nja, t zou al snel water zijn aangezien die klontjes dus zo snel smelten)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 2:05 pm 

Late reactie, maar misschien een bruikbare tip...
Ik heb bij de praxis een verfbak gekocht, zo eentje waar je latex of verf indoet en dan met de roller doorheen gaat.
Het is dan een droog en nat gedeelte, zodat ze bergaf het water inkunnen. Het gedeelte waar je normaal de roller over afrolt, werkt als anti slip.

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]