Het is nu zo nov 19, 2017 6:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verslikt en wat nu!!!!!
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 1:26 pm 

ik wilde even kwijt dat we ons gisteren echt rot zijn geschrokken
mijn snuitje van 9 maanden had een stukje eten gehad en ze heeft zich daarbij denk ik verslikt.
ik zag haar boven op het huisje springen en van die rare slikbewegingen maken net of ze moest kokhalzen.
ik pakte haar eruit en liet haar op de bank lopen maar ze dook telkens ineen hoekje weg en ademde heel raar.
ik wist even niet zo snel wat ik moest doen want ik was bang dat ze zou stikken.
dus mijn vriend gelijk de dierenkliniek gebeld enwe mochtten gelijk langskomen.
maar ondertussen had ik haar maar 2 keer ophaar kopje gehangen en kleine klopjes op haar rug gegeven ,want ik dacht,als ik helemaal niets doet stik ze echt!!!
maar toen zaten we bij de da en het leek erop dat ze weer vrij kon ademen en ze werd weer levendiger,
maar goed,toch maar naar laten kijken en zodoende heeft de da met een lampje in haar keel gekeken en alles beluisterd maar gelukkkig wat het eten toch verder gezakt.
jeeeee wat waren wij opgelucht zeg!!!!
maar dan toch.dan zegt zo n da,
het kost wel duurder want het is weekend tarief,dus mijn vriend zei,kan mij dat nou schelen wat het kost kan dat beestje toch niet laten stikken.beetje vreemd toch?????net of dat beetje geld opweegt tegen het leven van onze lieve meid!
zo ik moest even mijn hart luchtten hoor.en misschien dat iemand weet wat ik inderdaad het beste kan doen op het moment zelf als het gebeurt want drinken wilde op dat moment ook niet meer natuurlijk.
maar vanmorgen was mijn kleine meid gelukkig weer helemaal de oude en weer bekomen vand e schrik van gisteren :jippie:

gr van roza :rainbow: gizmo,pukkie,dikke en pippi :rainbow:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2008 3:17 pm 

is schrikken he? Ik heb het ook een keer gehad met een van mijn eerste ratjes. Zij is toen een nacht bij de DA gebleven maar ze had een geirriteerde slokdarm dus moest ze twee dagen op vloeibaar eten leven want anders kwam het er zo weer uit. Ik geloof dat als een rat echt stikt je hem met twee handen moet vasthouden en van boven naar tussen je knieen zwaaien en desnoods moet proberen door kort en krachtig te zuigen de luchtweg weer vrij te maken. Maar op de site van The Ratsewer kun je daar meer over vinden bij E.H.B.O. Gelukkig is ze nu weer in orde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 1:35 pm 

Groot gelijk heb je!

Mocht je het nog een keer mee maken: het beste kun je een klein spuitje, of pipetje in huis hebben. Als je ratje zich dan verslikt kun je met het pipetje heel voorzichtig proberen om de zooi uit het bekje te spoelen en zuigen. Maar heel voorzichtig, want je wilt het bekje niet beschadigen, of de tong op zuigen.

Als dat niet lukt, altijd naar de dierenarts natuurlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 1:52 pm 

Meestal komt het vanzelf weer goed als ze zich verslikken maar god wat kun je daar van schrikken he. Ik heb er eentje die nogal lomp eet ofzo, die heeft zich al een paar keer verslikt. Kost me elke keer jaren van mn leven :P
Gelukkig voelt Snuitje zich weer beter. En wat lief dat je vriend zo reageerde :) lang niet alle vriendjes begrijpen dat soort gevoelens voor je beestjes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]