Het is nu za nov 18, 2017 11:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 7:20 pm 

Om 2 uur heb ik franky opgehaald en heb ik met de arts gebeld. Ben ze erg dankbaar, want ze hebben heel goed voor franky gezorgd en op dat moment iniedergeval goed gehandeld. Ze had vooral heel veel vocht in dr lijf, dat nu helemaal niet meer te zien is.

Het gaat erg goed met franky. Toen ik haar pakte en op mijn borst legde begon ze meteen te ploppen :inlove: Ze zag er al een stuk beter uit, maar toch nog niet helemaal in orde.
Toen ik met haar thuis was leefde ze helemaal op. Ik zette haar op bed en ze snuffelde en rende het hele bed rond, ze wilde ook opeens weer eten, wat ze in haar reismandje niet deed. Ze was zelfs zo actief dat ze op de grond wilde snuffelen. Deed me zo goed!

Nu heb ik met de DA gepraat en hij denk toch niet dat ze een BMO heeft, omdat ze dus geen bloed of slijm bij dr vagina heeft. Hij zei dan indd wel dat er nog wel een kans op een gesloten BMO was..
Hij dacht nu toch dat ze zich wss had verslikt, vooral door al dat slijm & dat ze nu iets met haar longen misschien had. maar het kon ook haar hart of nog vele andere dingen zijn zei hij. Hij stelde dus voor dat ik haar mee naar huis nam en verder ging met zijn kuur, wat een mengsel is van baytril, furosemide en sus. Hij zei dat verder onderzoek dan een echo en evt operatie was, maar dat ik daar beter voor naar iemand anders kon gaan, maar dat hij wel morgen even met me wilde bellen om dat te bespreken en nog te adviseren, ook om te kijken hoe t morgen met haar gaat.
Moet zeggen, vind het toch een fijne man en denk ook wel echt dat ie verstand heeft.. Hij heeft alleen een wat andere visie, namelijk dat als dit allemaal nu niet helpt, dat het dan klaar voor haar moet zijn en dat je niet te ver door moet willen gaan.

Die visie deel ik, maar ik vind t wel lastig om in te schatten hoe ver te ver dan is.. Van de ene kant wil ik verder onderzoek en van de andere kant merk ik hoe uitgeput ze is, ook al gaat het al veel beter met haar. Het is ook een enorme stresskip, dus weet niet in hoeverre ik haar nog door een operatie etc. wil slepen..

Er is ook nog een beetje ander licht op de zaak gevallen toen mn moeder net de foto die gister bij de andere DA is gemaakt ging ophalen (op verzoek van de 'nieuwe' DA) en dat ze nogmaals om uitleg vroeg van de assistente wat er op de foto te zien was.. Op de foto was nu plots te zien dat er vocht in de longen zat.. & je zag ook volgens die assistente dat er niks met de baarmoeder was..
Om dat allemaal zeker te weten ga ik morgenvroeg nog eens met beide DA's bellen, want misschien betekent het dan wel dus een longontsteking oid & dan hoeft er niet nog meer onderzoek worden gedaan.. Weet niet of daar dan medicijnen voor zijn of dat ze daar ook al de juiste medicijnen voor krijgt, maar dan kun je iniedergeval verder en is een echo niet nodig om haar verder te onderzoeken.

Het is niet zo dat ik mezelf er vanaf wil maken hoor of dat het me te duur is, want ik heb spaargeld en wil t ook zeker aan dr uitgeven. Merk alleen dat het haar zoveel stress oplevert :( dat wil ik gewoon allemaal echt niet voor dr.

Dus morgen na al die telefoontjes weet ik meer en kan ik hopelijk een goede beslissing maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 7:37 pm 
Ere-lid

Als een rat zich flink verslikt dan kan er vocht in de longen komen en dit kan longontsteking veroorzaken. Dan denk ik dat Baytril niet het juiste ab is, Doxoral is beter.
Je kunt nog altijd naar Lunetten heh.
Beterschap voor je meidje en ik duim!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 02, 2013 10:28 pm 

Dankjewel nog voor de AB tip! Zal t meenemen in de gesprekken morgen. Ik denk dan toch ook dat t een longontsteking is.. ben benieuwd wat ze morgen zeggen.
& Als zij constateren morgen, op basis van foto's en toestand waarin ze haar aantroffen gister dat t een longontsteking is, moet ik dan nog steeds naar Karin? Want ik vraag me af wat ze dan zegmaar nog meer dan voor me kan betekenen dan zij al hebben gedaan.. Of bedoel je omdat je dit niet helemaal vertrouwd? Ik ga morgen iniedergeval met alle 3 de DA's bellen en met ze allemaal overleggen en om meningen vragen.

Dankjewel voor de beterschapswensen en duimen (: ze doet het momenteel goed, dus het helpt al een beetje!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 8:31 am 
Ere-lid

Ik vertrouw het inderdaad niet helemaal. Een da die aan de houding alleen kan zien dat het om een BMO gaat vind ik erg knap. Ik denk dat ik de 1e 2 zou bellen en naar hun bevindingen vragen en dan eventueel naar Lunetten bellen met die gegevens.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 11:52 am 

Ik kan om 18.00 bij Karin terecht!

Heb met beide DA's weer gebeld en vertrouw het niet voldoende (de DA in dorskamp gaf zelfs aan 'gewoon niet voldoende verstand van ratten te hebben'... :scratch:), dus ga daar nog langs en dan weet ik ook gewoon waar ik aantoe ben.

Franky plopt en huppelt ondertussen in het rond :inlove:

Nogmaals heel erg bedankt voor de tips! Wat is het toch fijn om mensen te hebben die helpen meedenken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 4:22 pm 

Als ze vocht in of rond de longen heeft, is misschien een vochtafdrijver een idee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 4:48 pm 
Moderator

effyfranky schreef:
Hij stelde dus voor dat ik haar mee naar huis nam en verder ging met zijn kuur, wat een mengsel is van baytril, furosemide en sus.

Furosemide is vochtafdrijvend :-)

Succes bij de dierenarts vanavond. Ben benieuwd wat er nu was/is, want de dierenartsen 'hier' in de buurt hadden blijkbaar geen flauw idee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 4:51 pm 

@annet, dat is bij de vorige DA al gedaan, omdat hij dus zag dat ze vocht ophoopte, maar niet omdat hij dit bij de longen zag, hij zag dit van de buitenkant (ze was dik bij haar voorpoten), daarna ging t al een stuk beter met dr! Maar superbedankt voor de tip !

Ik zal het hele verslagje van de vorige DA (anderhalf a4 lang) naar Karin meenemen en ook de foto's die bij de eerste DA zijn gemaakt meenemen, die heb ik gister namelijk opgehaald.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 4:55 pm 

oh & bedankt marjoleine! (zag je bericht net nog niet).
De laatste DA, wilhelminapark in Utrecht, was wel al 100x beter dan de Dorskamp in Renkum.. Hij heeft wel denk ik spoedig heel goed gehandeld door vocht weg te ''zuigen'', haar zuurstof &ontstekingsremmer te geven en in haar keel te kijken of er iets vastzat, dus daar ben ik heel dankbaar voor.. Bij de dorskamp was ze denk ik gestorven. Jammer dat hij verder niks voor me kon betekenen.. Hij zegt namelijk dat je de oorzaak nu alleen dmv een echo kunt vinden, terwijl Karin zei dat ze een BMO of longontsteking ook zonder dat kan vaststellen. Ben eens benieuwd vanavond!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 6:38 pm 

Dat heb ik gemist.
Zou ik dan toch aan een bril moeten?
Succes vanavond.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 9:19 pm 

Ik ben terug van Karin. Franky heeft geen BMO & geen longontsteking. Zij dacht ook dat ze zich waarschijnlijk goed had verslikt, maar heeft er geen longontsteking aan over gehouden.
Ik ben echt supertevreden over haar en franky begon in de armen van de assistente ook echt enorm te ploppen.

Met het AB mengsel moet ik vanavond en morgen nog doorgaan en dan mag ik t al stoppen ipv nog twee weken doorgaan :).

Wel voelde ze in franky's, wat ik dacht vetjes, dat ze kleine melkkliertumortje(s) had (volgens mij 1 of 2).. Ongelooflijk, dat zelfs dat nog geen enkele DA heeft opgemerkt.. die 'vetjes' heeft ze namelijk al een dik halfjaar, ik dacht gwn dat ze dik was (ze was ook wel mollig volgens Karin). Nu groeien ze dus niet of nauwelijks en het kon vanavond sowieso niet worden geopereerd, maar daar moet ik dan misschien binnenkort iets aan laten doen. Het was iniedergeval niet dringend.

Heb nu helaas een beetje een ander probleem.. Want faye en luna vallen franky echt onmiddelijk aan zodra ik ze bij elkaar zet. Karin had al de tip gegeven dat ik ze een uurtje van kooi moest verwisselen, maar dat heeft niet geholpen.. Het gaat echt enorm hard te keer :(.
Ze snuffelen nieteens eerst aan dr, ze springen meteen bovenop dr, ook als ik ze één voor één bij haar zet. Heb helaas ook echt geen enkele neutrale plek meer in mn studiotje, want ze lopen hier altijd overal los. Franky zit nu dus in dr eentje in de grote kooi en de andere 2 weer in de Duna.. Franky is er heel blij mee, die fleurt echt op en zit lekker te ploppen, maar faye en luna willen er ontzettend graag uit. Wat moet ik nu? Vind t voor ze alle 3 sneu om ze in de duna te hebben zitten & aangezien de wonden geschiedenis durf ik het ook gewoon niet goed om het heel lang toe te laten, ze rollen en vliegen echt door de hele ruimte, flink piepen en bijten.. dan haal ik ze uit elkaar voordat franky er wéér een wond aan over houdt..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]