Het is nu ma nov 20, 2017 5:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:02 pm 

hallo ik heb een kleine vraag en ik weet niet wat ik nu moet doen.
Ik heb drie ratjes namelijk : ratje,chip en benji.
Nu is ratje gisteren geopereerd aan zijn hoofd,had een grote bult op zijn hoofd met vocht.
Na de operatie rade de da mijn aan om ratje nog even een dag apart te houden met het oog op de wond op zijn hoofd zodat de rest er niet aan zou komen en zodat ratje nog even rust had.
Ik heb dit dan ook gedaan.maar nu wilde ik net ratje bij de rest zetten en ik merk dat chip nogal dominant tegen ratje doet oa met bijten.waardoor ratje dan weer hard begint te piepen,
Chip is nogal een bazig typje (flink aan het puberen)dus hij grijpt alles aan om de baas te kunnen spelen.
Ik heb toen ratje er maar even weer uit gehaald mede omdat ratje nog geen ruzie of wat dan ook kan hebben,hij voelt zich nog niet echt top.
Wat moet ik hier nu mee aan?
Lijkt er op alsof die andere 2 hem als indringer zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:06 pm 
Moderator

Het kan best dat ratjes wat moeilijk doen na een pas geopereerde rat toe, ze zijn tenslotte wat zwakker dan en ruiken soms wat vreemd.

Hoe gaat het als je Ratje alleen Benji als maatje geeft? Doet Benji ook vervelend?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:09 pm 

ja benji doet ook vervelend tegen ratje.het lijkt net of het 2 tegen 1 is :( ik kan proberen benji alleen met ratje te proberen.benji is altijd de laagste rang geweest van de drie.maar nu durft ie wel natuurlijk omdat ratje nog zwakjes is

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:12 pm 

Ik zou misschien wachten tot hij iets beter is en dan gewoon een nieuwe intro doen :) Rustig aan, veel geduld, komt vast wel goed dan denk ik :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:18 pm 

ja daar dacht ik dus ook aan,als ie wat sterker is.Alleen ik weet niet of ie het uberhaupt gaat redden.er moet binnen een week verbetering zijn met dat vocht :( maar goed ik hou hoop er is net een dag voorbij.
Ik dacht ik vraag het toch even,ik merk wel aan ratje dat ie veel slaapt en voor dat ie geopereert werd ook al alleen lag omdat ie zich ziek voelde.
Dus mischien vind ie het wel even fijn zo,maar ik heb ook in mijn achterhoofd dat het belangrijk is dat ie de warmte van zijn soort genoten krijgt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:21 pm 

Moeilijke keuze ja, ik hoop dat hij snel beter wordt.. Ik weet niet hoe je ratjes zijn, maar misschien kan je ze elke dag even samen op de zetel laten lopen, als ze dat van elkaar toelaten. Of nu al met de intro beginnen als je toch merkt dat hij echt teveel afziet van alleen te zitten. Wat moeilijk omdat ik hem niet kan zien natuurlijk, hoe hij is en zich gedraagd..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:32 pm 

hij slaapt enorm veel nu en ik heb het idee dat ie het nu wel best vind even alleen te zitten.Benji is moeilijk op de bank te houden.Is een beetje een angsthaas.en houd ook niet echt van aandacht buiten de kooi.Chip daar in tegen houd van knuffelen en vind het heerlijk buiten de kooi.ratje idem.
Ik denk dat ik ze vanavond nog even apart hou en mischien morgen tocg benji samen met ratje even in de duna zet,kijken hoe dat gaat.zo kan dat ratje ook weer een beetje de geur van de groep over nemen.als dat goed gaat.
Daarna mischien chip en ratje op de bank samen zetten.maar ratje kan nog niet veel ophef aan dat weet ik wel,die schat

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 8:33 pm 

Lijkt mij een goede keuze. Ik hoop dat het goed gaat! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 9:02 pm 

Arm Ratje!
Ik liet eigenlijk na elke operatie het geopereerde ratje minstens 2 dagen alleen zitten.
Even rustig bijkomen voordat die de groep weer in moest.

Sterkte, hopelijk gaat het snel beter!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 9:07 pm 

Ik kijk het morgen eerst even aan hoe ratje zich voelt anders doe ik ze nog niet samen denk ik.hij is ook zo strijd eigenwijs met zijn antibiotica. Alle lekkere dingen geprobeerd. Hij vertikt het gewoon. Heb het nu met pindakaas gedaan. Geef ik hem liever niet omdat het zo plakt. Maar hij heeft het wel opgegeten nu. :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 10:03 pm 

Hier werkt het als ik het in een klein beetje confituur doe, en dan op een stukje wafel. Lekker gezond ( :clown: ) en eten de meesten toch wel op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 10:10 pm 

Zelfs dat al geprobeerd. Hij vertikt het gewoon. Helaas

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 30, 2013 10:12 pm 

:| Hoop dat je snel iets vind.. Bij muisjes (heb er zelf ook) wordt soms gedaan dat ze in een vervoersbak gezet worden, de medicatie wat op hun hoofdje gewreven wordt en ze die dan opwassen.. Erop druppelen kan niet want als ze 1x schudden ligt het er af.. Maar misschien krijgt hij het zo binnen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 12:17 pm 

Nou op het hoofd lijkt mij niet zo een slim plan daar ie daar die operatie wond heeft zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 31, 2013 12:25 pm 

Ach ja daar had ik niet meer aan gedacht.. moeilijk!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]