Het is nu di nov 21, 2017 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:14 am 

Hoi allemaal.
Ik heb echt even advies nodig!!
we hebben gisteren een nieuw ratje gehaald bij de opvang in friesland en toen mijn vriend hem oppakte daar vondt hij het heerlijk en liet alles toen.
maar thuisgekomen begon hij hem weer te aaien en toen gaf hij toch een knauw in zijn vinger en het is echt een diepe snee zeg!!!!
dus nu weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen want we hebben echt al heel veel ratten uit de opvang gehaald maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
het is een mannetje en is 3 weken geleden gecastreerd en ziet er vreselijk lief uit maar nu durf ik hem toch gewoon niet aan te raken wat ik erg vindt want hij heeft toch aandacht nodig en die wil ik hem geven maar weet niet zo goed wat ik moet doen om het bijten af te leren.
ik heb hem al naast mij staan op de bank in een grote kooi waar hij in en uit kan lopen en dat doet hij soms ook maar zodra ik hem probeer te aaien of aan te raken gaat zijn bekje al open om te waarschuwen lijkt het wel.
hij eet en drinkt wel goed en wast zicht zelf op zijn gemak maar ik vindt het zo zielig voor hem.
hij kan nl nog niet bij mijn vrouwtje omdat het nog te kort geleden is dat hij geholpen is en heb al wel mijn andere mannetje laten kijken bij hem en vandaag probeer ik hen samen even op de bank te laten om te kijken of het klikt.
dus als jullie advies hebben hoe ik dit moet gaan aanpakken heeeeel graag en alvast bedankt :thumbsup:
gr roza en de ratsels

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:25 am 

Hoi, ik heb deze ervaring ook niet eerder gehad maar ik kan me best voorstellen dat het even schrikken is voor jullie nieuwe aanwinst om in een hele andere omgeving met andere geurtjes te komen. Mijn gevoel zegt dat het een kwestie is van wennen. Ik zou hem daarom zoveel mogelijk met het hok open zelf laten onderzoeken. Hem dus even niet proberen op te pakken en ook zeker nog even wachten met de intro met de andere rat(ten).

Ik denk dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft om te wennen. Over een paar dagen zou ik pas gaan proberen hem op te pakken. In de tussentijd veel lekkers geven!!

Succes en sterkte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:26 am 

Claudia = StipStreep schreef:
Succes en sterkte.

Sterkte bedoel ik natuurlijk betreft de snee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:37 am 

haha dat dacht ik wel ;)
maar ik zal zeker even wachtten met de introductie en hoop dat het ventje zich snel op zijn gemak zal gaan voelen want ik vindt het zo zielig voor hem zelf snap je?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:38 am 
Site Admin

Wat heeft de opvang gezegd over zijn karakter en de reden waarom hij gecastreerd is?
Hebben jullie 1 groepje ratten en is het de bedoeling dat hij daar bij komt te zitten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 05, 2013 10:59 am 

De opvang heeft niet zoveel over zijn karakter gezegd maar hij zat daar gewoon bij de andere ratten en toonde geen agressief gedrag,
de reden dat ze hem hebben laten castreren is omdat ze enkele mannen hadden binnengekregen en hun ervaring was dat sommigen mensen dan toch liever een vrouwtje hadden omdat mannetjes die niet gecastreerd zijn minder in trek waren en om dit te voorkomen en hen ook een 2e kans wilde geven hebben ze dit uit deze overweging gedaan.
dus het was niet omdat hij aggressief was of zo,en wat ik boven al aangaf,hij komt bij een andere castraat die echt heel lief is en bij een dametje die ook erg makkelijk is.dus ik hoop dat het snel zal goedkomen en geef hem gewoon even te tijd nu om te wennen.
gr roza

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]