Het is nu za nov 18, 2017 9:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat te doen?
BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 10:11 pm 

Ik neem nooit een andere rat mee als ik er 1 laat inslapen.
Wat ik wel doe is de overleden rat nog even onder toezicht bij de andere te leggen zodat ze afscheid kunnen nemen.
Morgen laat ik mijn Bloempje inslapen die ook tumors heeft.
Het blijft altijd een nare beslissing, maar wel 1 die voor het dier beter is en daar gaat het om.
Ze kunnen zelf die beslissing niet nemen en gaan gewoon door terwijl de bult groeit en groeit.
Veel sterkte ermee. :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 12:20 am 

Hoi Kirsten,
Het is nooit fijn om te moeten beslissen, maar in mijn ogen hebben onze dieren het voorrecht om te mogen wegglijden als het leven niet meer aangenaam is, bij mensen gaat het er helaas veel erger aan toe, dit terzijde...
Jij hebt al die tijd mogen genieten en lachen met jouw ratjes en van ze gehouden, nu kun je jouw ultime liefde tonen om haar ratwaardig te laten gaan.
Ik neem ook nooit een vriendje mee, alleen als ik een ratje heb dat heel erg gehecht is aan een specefiek ander ratje. Ik leg wel altijd onder toezicht het overleden ratje even terug in de groep. Soms wordt er gesnuffeld, soms lopen ze gewoon eroverheen en gaan verder met hun bezigheden en tonen ze geen interesse, kan heel raar gaan. Na vijf minuten haal ik het ratje weer eruit en ga ik het begraven.
Ik zou voor jouw overgebleven ratje echt een of twee kooigenootjes zoeken, het zou hard zijn om haar de laatste periode van haar leven alleen te zetten. Zij zijn toch heel erg gericht op kooigenootjes, slapen samen, kroelen samen, eten samen en wassen mekaar als het nodig is. Je kunt er nog zoveel mee bezig zijn en hele avonden loslaten lopen of op schoot nemen, wij als mensen zijn niet de geschikte partner voor onze ratjes.
Heel veel sterkte bij de dierenarts en heel veel wijsheid bij jouw beslissing over de toekomst van jouw ratje
:hug:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 12:30 am 

Annet, heel veel sterkte met Bloempje :hug:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 6:33 am 

Dank je wel, Vicky.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 8:53 am 

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik heb ooit een ratje in laten slapen en nog even bij de anderen in de kooi gelegd omdat ik dacht dat ze dan rustig afscheid konden nemen op hun eigen manier. De volgende ochtend vond ik mijn overleden ratje met een aangevreten staart..... :confused:

Ik denk dus niet dat ze fysiek afscheid van een kooigenoot hoeven te nemen.

Ik merk nu wel dat sinds Bono is overleden er een soort struggle gaande is v.w.b. dominantie. Ik dacht dat Bono niet echt de kooileider was maar nu hij er niet meer is begint Bing een beetje op te spelen. Dit gaat af en toe gepaard met wat 'ruzie', elkaar achterna zitten door de kooi. Meer is het niet.

V.w.b. het er bij nemen van nieuwe ratjes zou ik inderdaad gaan voor twee rittens. Die kunnen dan lekker met elkaar ravotten terwijl Bambi dan lekker kijkt en het rustig aan doet. Maar als de twee jongeren even willen uitrusten kunnen ze fijn bij haar gaan liggen. Voor alle partijen een win-win situatie.

Sterkte in ieder geval met het inslapen. Nooit leuk maar als ze zelf naar de DA kon lopen zou ze dat volgens mij doen. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 13, 2013 11:45 am 

Ik leg ze maar even in het hok, zo'n 5 minuten, en blijf er dus bij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]