Het is nu vr nov 24, 2017 11:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 3:09 pm 

Afgelopen donderdag was er ruzie in de kooi.... hoop gepiep. Woodrow zat in het houten huisje en Bing zat voor de ingang. Toen ik Bing met mijn hand aan de kant wou schuiven beet Bing me snoeihard in mijn linkerduim. Mijn God wat doet dat f*cking veel pijn zeg. Ik kooi afgesloten en mijn duim onder de kraan gehouden (spoelen). Het was vrij diep (tot op het bot?) en verdunt met het water lijkt het wel alsof je dood bloedt. :confused:

's Nachts een nat gaasje er op gehouden en vrijdagochtend toch maar even naar de huisarts gebeld. En die gaf aan dat het toch beter was om even een tetanus prik te halen... jottum.

Maar nu het volgende. Sings Bono is overleden is het onrustig in de kooi (heb ik in al die jaren nog nooit zo erg gehad). En zaterdag moest ik de kooi even schoonmaken en ik was dan toch een beetje op mijn hoede voor Bing (de bijter). En toen ik hem oppakte om in het vervoersmandje te doen piepte hij. Later nog eens gekeken omdat ik dacht dat hij misschien pijn had maar er was niets aan de hand. Nu is het zo dat ik overdag werk en als ik 's avonds gepiep hoor en ik loop op de kooi af dan zijn de boeven al uit elkaar. Ik wil gewoon weten wie er nu loopt te ettenbakken... of het nu inderdaad Bing is of toch een van de anderen (Woodrow/Obama of Ouro). Graag tips waar ik op moet letten..

Geheid dat als je de hele avond voor de kooi gaat zitten dat er dan niets gebeurt.... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 7:00 pm 

misschien kun je een video neer zetten voor als je niet thuis bent dan kun je zien wie er begint

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 7:33 pm 

wel balen monique,

ik heb het hie ook een poosje gehad. heb ze toen gewoon in een kleine duna gezet voor 2 dagen, en daarna weer terug... niets aan de hand :weetniet:

misschien kun je dat als optie houden?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 23, 2013 11:57 pm 
Opperfikkiestoker

Tetanus is altijd handig :knikt: Als het rood/dik/warm wordt even terug gaan naar de HA hoor, dan moet je ook ab hebben (ik heb eens een voledig gezwollen onderarm gehad van 1 beet, volgens de HA was (na telefoonisch contact) het voldoende als ik tetanus zou hebben, toch niet dus). Dus bij de eerste verschijnselen van een ontsteking meteen terug!
Verder :hug: Ik denk overigens dat Bing het niet zomaar weer zal doen. Ik denk dat hij nog een 'rode' waas voor zijn ogen had vanwege de onrust in de kooi. Dan bijten ze gewoon in het eerste wat ze tegenkomen.

Wat inderdaad misschien wel zou kunnen helpen is wat Mandy zegt, als het ware opnieuw introduceren. Blijkbaar loopt het niet lekker, acepteren ze elkaar niet, moeten ze uitmaken wie alfa is. Dus een nieuwe introductie kan dan handig zijn. Vaak kun je door ze opnieuw te introduceren ook zien wie de eventuele aanstichter is (doordat ze vaak klein en open zitten), dus mocht het echt geklier zijn en blijven aanhouden kun je die dan vervolgens eventueel een ritje DA te laten maken om iets te laten verwijderen :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 8:54 am 

Oh, wat vervelend, Monique. Hoe gaat het nu met je? Let idd maar goed op roodheid, tintelingen en zwelling, ga meteen maar terug dan.
Wat een gedoe ook weer,heh, ik weet hoe het voelt, het heeft hier een flinke poos geduurd met dat donderjagen, hopelijk herpakt de groep zich en is het weer afgelopen. Succes ermee

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 9:04 am 

Vera schreef:
Ik denk overigens dat Bing het niet zomaar weer zal doen. Ik denk dat hij nog een 'rode' waas voor zijn ogen had vanwege de onrust in de kooi. Dan bijten ze gewoon in het eerste wat ze tegenkomen.

Dit ben ik met Vera eens, je moet nooit een kwade rat ineens aanraken, dat is vragen om problemen. Ik heb altijd een plantenspuit met een harde straal klaarstaan, als er dan bonje is spuit ik de boosdoener even flink met de harde straal en dan druipen ze meestal gelijk af. ;)

Heel veel sterkte met je pijnlijke hand en ik hoop dat je snel ontdekt wie de boosdoener is, al vermoed ik dat dat Bing is, omdat hij boos voor dat huisje zat. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 9:37 am 

Ik heb gisteren toch maar even een avondje kooikijken gedaan. En het is inderdaad Bing die het op Woodrow heeft voorzien. En hij loopt naar mijn idee puur te draken om Woodrow aan zich te onderwerpen. Woodrow ligt in het bovenste hangmatje (alleen). Bing wil er bij liggen maar duwt eigenlijk Woodrow aan de kant. Woodrow loopt vervolgens weg naar een ander plekje en Bing loopt hem achterna. En dat gaat nagenoeg continue zo door. En soms lopen ze elkaar als een gek achterna (Bing achter Woodrow). Het lijkt er op alsof Bing de Alpha positie wil en hem niet krijgt van Woodrow. Want bij Ouro en Obama doet hij niets... Ik denk er over om Bing even tijdelijk in de Mary te doen, en hem na een paar dagen terug te zetten.

Hij is twee jaar en om hem nu nog zijn ballen af te nemen.... :weetniet: Vind ik eigenlijk een beetje zielig. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij Woodrow loopt te stalken.

V.w.b. het bijten van Bing ga ik er ook vanuit dat de eerste keer puur een frustratie bijt is geweest omdat ik hem op zijn donder had gegeven en hem had weggeduwd. De plek waar hij heeft gebeten is overigens nog steeds gevoelig maar niet rood of ontstoken. Dus dat gaat goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 9:46 am 

Fijn dat je nu weet wie de boosdoener is, ik zou hem idd een dag of 2 apart zetten, hopelijk snapt hij dan dat hij zich beter wel kan gedragen.

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 24, 2013 9:52 am 

wat vervelend.. weet maar al te goed hoe t is om ruziënde ratten te hebben..
Bij mij heeft de eerste keer een nieuwe intro supergoed geholpen, ze waren toen wel al twee dagen uit elkaar geweest ivm ziekte. Verder heb ik helaas geen tips.. Wel heel veel succes & beterschap voor je vinger!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2013 7:18 pm 

Beterschap, Monique. Ik hoop dat Bing zich voortaan gedraagt als hij een paar dagen apart heeft gezeten.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]