Het is nu do nov 23, 2017 5:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: opeens heel aanhankelijk
BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2013 10:27 pm 

Heyhey,

Ik kan jullie tips weer gebruiken hoor..
Sinds frankys operatie heb ik gemerkt dat ze steeds aanhankelijk wordt. het lijkt zelfs met de dag erger te worden. In t begin vond ik t juist wel leuk, want franky is nooit van t oppakken en knuffelen geweest, al kon ze n aaitje zo nu en dan wel waarderen of kwam ze ns bij je snuffelen.
Sinds t dagelijks geven van galastop merk ik daar verandering in.. In t begin stribbelde ze enorm tegen als ik haar uit de kooi pakte om haar dr beschuitje te geven, maar dat werd steeds makkelijker en uiteindelijk begon ze zelfs al te ploppen zodra ze op schoot zat en ik dr t beschuitje nog nieteens had gegeven.
Inmiddels is t dus t leukste moment van de dag, maar ook daarnaast is ze veel bij me.
Alle drie mogen ze sochtends een uur en savonds een uur los rondlopen door een deel van mn studio. Normaal rennen ze alle drie rond en komen tussendoor knuffels halen, maar franky ging eigenlijk altijd fanatiek op zoek naar lekkers, totdat ze niks meer vond en de kooi weer in ging. Sinds kort komt ze echter meteen bij me op schoot en valt daar in slaap.. eten en rondlopen doet ze dan soms tussendoor even, maar t liefst ligt ze zoveel mogelijk bij me. Heel lief natuurlijk en opzich geen probleem, ware het niet dat ze absoluut niet meer terug de kooi in wil. Het is inmiddels zo ver dat zodra ik haar na anderhalf uur uit de kooi (dus langer dan ze eigenlijk ''mogen'' en nadat de andere 2 al uit zichzelf al terug zijn) weer terug erin zet, ze zo snel mogelijk weer eruit probeert te springen. Ik zet haar dan weer terug en loop weg. Alleen zodra ik na n half uur weer langs de kooi loop, zit ze nog steeds voor het deurtje en wil ze er nog steeds uit. Soms pak ik haar dan bij me op de bank, waar ze dan meteen naar een bepaald hoekje gaat en er gaat liggen om soms knuffels te komen halen.
Dit heb ik nu twee keer gedaan, de tweede keer maar n halfuur, omdat ik haar niet wil voortrekken en ik t zielig vind voor de andere 2. Opzich mogen zij natuurlijk ook op de bank, ware het niet dat ze meteen er vanaf springen en dan door het andere deel van mn studio rennen (heb de ruimte dmv n plank opgesplitst omdat ze alles onderplasten, kapot beter en in mn bed sprongen terwijl ik een flinke huisstofmijt allergie heb).

Ik twijfel nu dus steeds wat ik moet.. ik denk dus dat het nadelig is als ik toe zou geven aan frankys behoefte om steeds bij me te zijn, omdat de andere haar dan steeds n dik uur 'kwijt' zijn en bovendien ook wel graag op de bank zouden willen. Maar eigenlijk weet ik niet of t wel kwaad kan, dus zou graag jullie mening willen hebben :). Ook weet ik trouwens niet waarom ze opeens zo aanhankelijk is.. Er is tussen de 3 niet veel veranderd.. nog altijd soms wat ruzietjes, maar slapen ook veel bij elkaar..

Luna is trouwens ook een stukje aanhankelijker geworden.. Faye kon ik altijd al makkelijk oppakken, strelen, mee stoeien etc. maar luna had dit echt absoluut niet graag en begon meteen te piepen, maar sinds kort zoekt ook zij me wat meer op en laat me haar gewoon buikkusjes geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 8:45 am 

Op de eerste plaats, fijn dat Franky het goed maakt. Ik heb dat aanhankelijke ook meegemaakt hier. Eerst met Dolfje, die kreeg een abces en voorheen moest ik die echt grijpen en klemmen, die wilde alleen vrij lopen en dan nog was hij schuw. Na een weekje begon hij te ontspannen en weer een paar dagen later zat hij al te wachten om verzorgd te worden, ging hij op het doekje op mijn schoot zitten wachten..
Nu met onze oude Willem heb ik ook wat meer werk, ik help hem een beetje met poetsen, oogjes wassen en oortjes nakijken. Willem is toch al heel snel van de partij als ik in de buurt van de kooi ben, dus die zit regelmatig wel even bij me of rent over de bank terwijl de anderen in de kooi zitten. Ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan dat ik hem voortrek, hij is gewoon een oudje, heeft extra aandacht nodig, vraagt die en krijgt die. Volgende maand is er wel weer iets anders waardoor eentje net ietsje meer aandacht nodig heeft. Ik kan dat gespuis ook niet telkens loslaten, die vreten ook vanalles uit, moet ik er echt bij blijven, Willem neem ik gewoon mee naar de keuken of waar dan ook en die scharrelt dan wat rond in mijn buurt.
Ik zou gewoon de aandacht geven die ze vraagt, maar ook niet altijd haar zin geven

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 9:09 am 
Site Admin

Even snel, ik (of iemand anders wellicht) kan het later vanavond even verder toelichten, maar dit kan een gevolg van het gebruik van Galastop zijn. :knikt: Dat heeft invloed op de hormoonhuishouding, het wordt bv. ook gebruikt bij schijnzwangerschap. Google anders maar eens op cabergoline, het werkzame bestanddeel van Galastop. Gedragsverandering is dan niet zo vreemd, gezien hormonen heel wat doen met gedrag. Dat kan positief zijn, maar als je vermoed dat ze zo rustig is omdat ze zich niet lekker voelt bv. zou ik Karin (daar ben je toch geweest?) er even over bellen om te overleggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2013 9:46 am 

Dankjulliewel voor t antwoorden :)!

@vicky; ja zo is het bij mij eigenlijk nu precies ook! Die andere vreten vanalles uit waardoor ik ze moeilijk erbij kan pakken en franky vraagt extra aandacht. Denk dat ik haar dan inderdaad maar gewoon zo nu en dan ook de aandacht geef waar ze behoefte aan heeft en lekker bij me op de bank pak, maar ook soms toch maar even in dr kooitje laat. Als die andere twee oudjes zijn en kwaaltjes hebben krijgen zij ook weer extra aandacht.

@Jill; Hier had ik helemaal niet bij stilgestaan, maar is inderdaad best logisch! Wat goed zeg, dat je dit weet. Het wordt bij franky indd ook gebruikt omdat Karin dacht dat ze schijnzwanger was. Naast haar 5 melkkliertumoren zat er namelijk ook melk in 2 tepeltjes, dus besloot Karin me galastop mee te geven.
Ik denk indd dat het dan een combinatie is van galastop en t feit dat ik haar nu ook wat meer 'dwing' bij me te komen. Op zich heb ik t idee dat ze zich juist heel goed voelt. Karin zei inderdaad al dat ik moest opletten op misselijkheid o.i.d. maar daar heb ik niks van gemerkt. Ze komt meestal juist heel vrolijk op me over.
Wat ik wel een beetje verwarrend vind is dat ze soms na het rondlopen in de kooi enorm kan zitten knarsen, smakken en ploppen. Ik denk dan dat dat positief is, totdat ik zie dat dr haren ook wat rechtop gaan staan.. Betekent dit dan altijd automatisch dat t negatief is? want het lijkt een heel positief verband te hebben..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]