Het is nu do nov 23, 2017 6:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 12, 2013 10:05 pm 

Hoi!
Ik heb nog niet zo lang ratten, en nu heb ik gezien dat mijn oudste rat bultjes op haar onderbuik heeft.
Het zijn twee of drie kleine wratjes, zonder korstjes of verkleuring, en niet diep onder de huid.
Ik heb het forum al wat doorgepluist, maar de omschrijvingen en fotos die ik zag komen niet helemaal overheen met tumoren (voor zover ik kan beoordelen).
Zouden het vetbultjes kunnen zijn? Ik heb geen precieze omschrijving kunnen vinden van hoe die eruit zien, dus ik dacht: ik vraag de hulp van meer ervaren ratteneigenaren ^_^

alvast bedankt!
Iza

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 12, 2013 10:14 pm 
Opperfikkiestoker

De enige bultjes die ik heb meegemaakt waren abcessen of tumoren eigenlijk. Zitten ze echt midden oo de buik of meer aan de rand? En als je een foto plaatst kunnen we er misschien ook meer over zeggen.
Ik zou, als ik jou was, even een controle bezoekje naar je dierenarts maken volgende week, als ik jou was. Om zeker te weten wat het is/wat de beste behandeling is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 12, 2013 10:35 pm 
Moderator

Kunnen het niet een aantal van de tepeltjes zijn? Je kan de tepels beter zien als je Het haar nat maakt en wat aan de kant wrijft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 12:04 am 

Hoi!
dankjewel voor de reacties,
ik heb er even goed naar gekeken, en het zijn inderdaad de tepeltjes
om een of andere reden zijn er er een paar wat rood en opgezet (stoeien of krabben misschien), waardoor ze er zo vreemd uitzagen.
Ik ga het nog even aankijken, en als het niet erger wordt ga ik geen actie ondernemen.

ik voel me net een overbezorgde ouder die om elk wissewasje zich zorgen gaat maken, maar dat ben ik natuurlijk ook een beetje :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 9:47 am 

Als er tepeltjes rood en opgezwollen zijn zou ik het toch goed in de gaten houden. Hoe oud is het ratje wat hier last van heeft ?
En waar woon je (welke omgeving)? Misschien kan iemand je een dierenarts aanraden die veel over de gezondheid/behandeling van ratjes weet.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 11:11 am 

Hoi!
Helaas weet ik Brownie's exacte leeftijd niet (ik ben de derde eigenaar), maar ze is ongeveer anderhalf.
Ik heb al (via dit forum) een goede dierenarts gevonden in de omgeving Utrecht:Karin Salomons in dierenkliniek Lunetten.
Ik hou het ook zeker in de gaten, maar ik hoef niet a la minuut naar de dieranarts rennen denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 2:46 pm 
Opperfikkiestoker

Karin is een heel heel goede da voor ratten, dus wat dat betreft zit je zeker goed! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 5:49 pm 
Moderator

Nee, 't is geen spoed.
Als het met een paar dagen nog abnormaal oogt of het opeens slechter eruit gaat zien zou ik er wel even naar laten kijken. Karin werkt normaal op maandag, woensdag en vrijdag :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 13, 2013 7:44 pm 

Iza schreef:
Ik heb al (via dit forum) een goede dierenarts gevonden in de omgeving Utrecht:Karin Salomons in dierenkliniek Lunetten.

Dan kunnen wij je idd geen betere aanraden :thumbsup:

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2013 12:28 pm 

Ik woon zelf totaal niet in de omgeving utrecht maar maak geregeld een halve wereldreis om naar Karin in Utrecht te kunnen gaan! Zij is de aller beste! (Samen met Stijn Peters in Eindhoven)

Hou de bultjes in de gaten. Geen directe haast lijkt me. Bij ratten kunnen dingen snel erger worden maar soms ook plotseling weer weg zijn! Waar ik me soms over verbaas is dat zoveel dingen te behandelen zijn dus bij twijfel toch even naar Karin. Overigens vind ik het zelf vaak fijn om toch even te gaan zodat ik zeker weet dat het oke is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]