Het is nu za nov 18, 2017 2:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Linn MOO (?)
BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 4:05 pm 

He bah, mn lieve meiske houdt dr kopje een heel klein beetje scheef. Ik twijfelde of ik het wel zag, maar mijn vriend ziet het ook. Morgenochtend om 08.30 bij de dierenarts op de stoep. Hoop echt dat we er dan optijd bij zijn als het MOO is (en dat het niks ergs is als het dat niet is..)

Is MOO besmettelijk? Ik lees er verschillende meningen over.

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

Berichttitel: Re: Linn MOO (?)
BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 6:36 pm 

Bah wat naar. Heel veel sterkte. Veel dierenartsen stellen vaak een andere diagnose dan MOO omdat ze niet altijd veel verstand hebben van ratjes. Ik weet niet of jou dierenarts veel verstand van ratjes heeft maar zo niet, hou dan in je achterhoofd dat bij honden en katten een scheef hoofdje vaak een andere betekenis heeft en sommige dierenartsen honden, katten en ratten allemaal als hetzelfde beschouwen. Veel sterkte nogmaals.

Dan, besmettelijk. Tja, MOO is besmettelijk. Ik geloof dat de meesten op het forum het volgende doen:
- als er pus/troep uit het oortje komt wordt de rat vaak apart gezet. Anders kunnen de anderen het schoon gaan likken en komen ze er wel heel erg veel mee in aanraking.
- wanneer er niks uit de beiden oortjes komt is de kans op besmetting aanzienlijk kleiner dus kan ze vaak wel bij haar vriendjes/vriendinnetjes blijven. In principe zat de ontsteking er natuurlijk gisteren ook al dus mocht ze een ander ratje besmetten dan heeft ze dat waarschijnlijk al gedaan…

Tja, dus de keuze is een beetje aan jezelf. Toen een van mijn ratjes Woogie een MOO had en er geen vieze dingen uit haar oortje kwamen heb ik ervoor gekozen haar niet apart te zetten.

:hug: voor Linn!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 6:42 pm 

Overigens is een MOO heel vaak goed te behandelen met Synolux.
Mocht je de Synolux mee krijgen van de da (en waarschijnlijk ook nog wat pijnstillers erbij) let er dan op dat de vloeibare witte substantie maar een week houdbaar is en je het in de koelkast moet bewaren!!

Op de verpakking staat dat het op kamertemperatuur bewaard moet worden en eigenwijs als ik was heb ik dat de eerste keer ook gedaan. Daardoor ging het spulletje al na 3 dagen verkleuren en kon ik dus meteen alweer nieuwe halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 6:43 pm 

en Synolux moet zijn Synulox!! Ik wist dat ik het fout schreef. Wist alleen niet wat er fout was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 7:15 pm 

Stijn (of bernard, ook serieus kundig met ratten, omdat iedereen altijd over stijn praat haha) in Eindhoven is mijn vaste dierenarts :) dus dat zit wel goed (moet ik alleen wel om 5 uur ofzo uit bed haha, lekker met het OV naar Eindhoven, het is gelukkig maar nét iets meer dan een uurtje, maar de ochtendspits... brrrr al die mensen xd).

Ik zie echt énkel dat hoofdje, en dat valt niet eens bijzonder op. Maar omdat ik het niet zeker weet wil ik NU (of nya morgen) naar de DA, want volgende week wordt mijn vriend geopereerd, dus als er iets is ofzo, en zeker omdat MOO zo gevaarlijk snel en venijnig kan zijn natuurlijk, doe ik dat liever nu, dan dat ik dat dubbelop moet gaan doen volgende, nijmegen - eindhoven gaat nog wel, maar doetinchem (daar wordt mijn vriend geopereerd) - eindhoven is een stuk minder plezierig voor linn en mij natuurlijk (de ratties blijven 1 nachtje alleen met die operatie in nijmegen, met een berg voer en 4 drinkflessen haha, maar linn en dr zus neem ik mooi mee, gewoon voor de zekerheid *stel dat het geen MOO is*)

Oke bedankt! Ik zal het in de koelkast bewaren haha, ow ik hoop zo dat het goedkomt, arm ding, ze doet nog steeds even levendig en gek als normaal, ben zo blij dat ik dat hoofdje per toeval zag (je ziet het alleen als ze opkijkt zegmaar), anders was ik er misschien pas in het weekend achter gekomen...

Mijn linnetje vriendinnetje, ik duim maar gewoon heel hard dat morgen alles goedkomt...

Had ook gewoon afgelopen nacht een nachtmerrie dat een ratje MOO kreeg... ik mezelf helemaal aanpraten dat alles goed is, en met knuffeltijd had linn opeens een scheef koppie :cry: hoezo toeval.

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 23, 2013 11:29 pm 

Sterkte morgen, ik :thumbsup: voor jullie

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 11:10 am 

Ik duim mee! Hopelijk verbeeld je het maar!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 5:15 pm 

hij zag niks, maar ze heeft idd dr hoofd scheef.

Dus AB voor 6 weken

Heb Baytril meegekregen
2 maal daags 0.05 ml geven...

hoop dat het werkt, maar neem aan dat hij weet wat hij doet.

Het flesje is wel gaan lekken in mn tas, he bnu de helft minder :censuur: :censuur:

heb het receptje zodat ik hier nieuw kan halen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 11:06 pm 

Ja, met Stijn zit je zeker goed! :P
Woogie had ook alleen een scheef hoofdje en bij Woogie was verder ook niks zichtbaar. (Ook bij Stijn geweest) Dus dat komt vaker voor.

Het komt vast snel weer helemaal goed met je meisje! Sterkte. Ook met de operatie van je vriend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 12:24 pm 

Wow, 6 weken is wel heel lang als ze pas net een beetje haar hoofd scheef houdt!
Ik heb het ook wel eens gehad, dat er nog niks was behalve een heeel klein beetje andere manier van bewegen. Heb je gewoon geluk dat je er snel bij bent, hoe sneller je behandelt hoe minder ze eraan over houden! Dat vrouwtje had het op jonge leeftijd en is daarna nog gezond ruim de 2 gepasseerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 3:28 pm 

Ja, ik zag het eergister pas voor het eerst, en gister was het ietsje erger. Vond het ook al bizar lang haha, maar better safe than sorry ofzo zal 't wel zijn.

Ik hoop zó dat ik er opt ijd bij was en dat ze er niks aan over houdt, krijg al helemaal de kriebels.... arm ding.

Doet het eigenlijk pijn? Ze heeft geen pijnstiller namelijk.

Ik ga over een uur met dr zus naar stijn, die heeft opeens een abces bij dr kaak (los in dr velletje zegmaar, niet aan dr kaak vast) en het ziet er RAAR uit! Twee keer in een week :evil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 4:40 pm 
Site Admin

Ik denk dat je er ruim op tijd bij was, dan heb je grote kans dat ze er niks aan overhoudt hoor. :) Kleine Krullie heeft het als ritten gehad, ze is nu 1 jaar en heeft nergens meer last van.
Pijnstilling geef ik er wel naast als het verder gevorderd is en/of ze echt ziek tonen, ik denk dat je dat nu niet hoeft te geven, even afgaand op je verhaal. Wel even in de gaten houden natuurlijk.

Sterkte met je ziekenboeg! :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 8:48 pm 

Faye dr dingetje was een mega talg ding, zal nog wel een foto uploaden wanneer ik weer helder kan denken ipv helemaal moe ben haha. Gewoon dr uit geduwd, verder ziet te r goed uit.

Ah oke, bedankt Jill! Denk dat ik dan geen pijnstilling geef idd, hoe snel wordt het normaal beter/slechter? Want ze is iig 'stabiel', als in, het wordt zeker weten niet erger! (daar ben ik heel opgelucht over :mrgreen: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]