Het is nu wo nov 22, 2017 9:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 10:56 am 

Hey allemaal,

Sinds een week heb ik t gevoel dat zowel franky, luna als faye zich niet lekker voelen.
Er word zo nu en dan geniest, haartjes staan vaker wat rechtop en ik vind ze gewoon niet echt helemaal zichzelf. Nu leek t me niet heel gek, aangezien t weer zo veranderd de laatste tijd, dus wilde het even aankijken, maar begin toch te denken dat ik misschien maar al naar de DA moet gaan.
Ik vind namelijk dat franky opeens ook vrij veel drinkt, luna echt constant een egel is en vanmorgen heeft faye me ook nog eens behoorlijk gebeten..

Nu is mijn moeder een weekje op bezoek en ze zijn altijd wat stressig als ik bezoek heb.. dus misschien komt het daarvan.. en ik denk ook dat faye mij beet, omdat er misschien een vreemd luchtje zat aan het doekje waarmee ik het plateautje wilde schoonmaken...

Ze zaten vanmorgen namelijk allemaal op de bodem te eten, totdat ik t bovenste plateautje wilde schoonmaken en faye als n gek naar boven sprintte, om me te vrij hard bijten :scratch:
Ik schrok en slaakte n gilletje, maar stak na n minuut weer mn hand erin (met doekje) waarna ze me weer probeerde te bijten, wat ik net kon ontwijken.. eigenlijk vrijwel direct weer mn hand erin gedaan (om blijvende angst te voorkomen), alleen dit keer zonder doekje & toen was er niks aan de hand..
Toch bevalt t me niet, want ik maak zovaak de plateautjes schoon en dan bijt ze me niet.. Ook daarna was ze nog een hele tijd tegen me aan het egelen, ook al kwam ze wel gewoon bij me.

Heb dus t gevoel dat ze misschien alle 3 iets onder de leden hebben, maar t is zo onduidelijk.
Weet dus niet of ik nu toch maar morgen al moet proberen n afspraak te maken met de DA, of dat ieder rattengroepje dit wel eens heeft met dit weer en ik t toch gewoon even moet laten rusten
Normaal zou ik wel gewoon gaan, maar als t niet echt nodig is toch liever niet, aangezien faye het reizen enorm stressvol vind en t ook nog ns een uur duurt voordat ik bij Karin ben (oh en t is wel veel geld als t eigenlijk niet nodig is, vooral na al die dierenartsbezoeken, operatie en galastop van de laatste tijd)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 2:49 pm 

Lastig, dat soort vage dingen. Ik merk dat ik in de loop van de jaren wel een soort gevoel heb ontwikkeld voor wanneer het niks is en wanneer het wel echt iets is. Maar dat moet je ontwikkelen, dat had ik vijf jaar geleden nog niet echt. Ik weet niet in hoeverre jij jouw gevoel daarin vertrouwt? Als je gevoel over het algemeen wel klopt dan zeg ik gaan, al was het maar voor je eigen gemoedsrust. Maar steeds maar gaan voor niks is inderdaad zonde, kost alleen maar stress, tijd en geld.

Het bijten van Faye wat je beschrijft vind ik echt klinken als stress/territoriumdrang oid, niet als een medisch iets. Egelen vind ik zelf zorgelijker, zeker als het ineens opkomt bij een ratje wat normaal goed in zijn/haar vacht zit. Veel drinken heb ik geen ervaring mee, ik hou dat zelf nooit zo bij dus dat merk ik niet echt. Het is wel een symptoom van blaas- en nierproblemen.

Succes met je keuze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 10:14 pm 

Ja vind ik ook! Ik heb nog maar anderhalfjaar ratjes, dus durf nog niet zo heel goed te vertrouwen op mijn gevoel. Wel al steeds iets beter, maar weet nog altijd niet echt wanneer ik me nu toch zorgen moet maken en wanneer het waarschijnlijk wel meevalt.

Heb wel besloten nog tot na het weekend te wachten. Heb gemerkt dat franky flapperig is en dat dat ook wat voor onderlinge stress zorgt en dat ze zich ook gestressed bij de aanwezigheid van mijn moeder voelen.. Ik maak me momenteel dus niet hele erge zorgen, ze eten nog en komen ook nog wel even knuffelen, dus wacht het nog even af en ga dan toch maar eens bellen als het na het weekend, als ook mijn moeder weg is, nog steeds niet beter is.

Dankjewel voor je antwoord :)! Ik zal even een update plaatsen als ik meer weet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 24, 2013 10:26 pm 

Sterkte,

En je kent zelf je ratjes het beste dus je eigen gevoel is daar bij heel belangrijk. Maar zou zijn wel een combinatie kunnen zijn..

Hopelijk komt alles goed

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 11:30 am 

Ik heb wel vaker gehad dat ze nogal opgefokt raken van het schoonmaken met een doekje, dus ik denk dat het inderdaad daarmee te maken had. Die doekjes zijn blijkbaar onuitstaanbaar :fluiten:
Zolang je geen concrete symptomen ziet en ze niet echt ziek lijken, zou ik het gewoon even aankijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 12:04 pm 
Opperfikkiestoker

Als ik even de plateu's schoonmaak met een doekje heb ik er vaak ook zeker 3-5 boze/agressieve ratten achter aan hangen/in hangen. Dus als ik dan zie dat er iemand aan komt dan zet ik die in de vervoersbak.
Wel heb ik het idee dat ze (bij mij) 'boos' zijn op het doekje, niet op mij, maarja mijn vingers zitten in/op/bij dat doekje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 1:29 pm 

Haha, nou dan heeft ze t vast geërfd van een van haar familieleden Rian! Een karaktertrek die blijkbaar nu pas tevoorschijn komt ;).

Ik ga t vanavond wel even met een ander doekje proberen, want ze heeft dit echt nog nooit gedaan, dus misschien heeft ze een hekel aan bepaalde doekjes :p.
Normaal stoeien ze inderdaad wel een beetje met de doekjes, bijten ze erin en trekken ze eraan, maar dit ben ik niet gewend..

Ik kijk het inderdaad nog maar even aan! Dankjullieweel

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 2:05 pm 

Haha ja dr zus heeft ook wel een probleem met doekjes :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 30, 2013 9:40 pm 

Faye heeft moeite met één soort doekje! Haha, heb t de afgelopen dagen met verschillende doekjes geprobeerd en ze wordt maar van 1 doekje boos :duh: Gekkie!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 1:44 pm 

Bij mij willen 2 vd 5 (Gompie en Johnny) het doekje HEBBEN!
Ze pakken hem af en proppen hem dan in een sputnik of wctje en gaan dan heel triomfantelijk op hun "buit" liggen
Spruit en Huntik hebben zoiets van:
Komt zij weer mevr poets!
En onze nieuwste aanwinst Harry wil er dus echt nix van weten en gaat ook in de aanval!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 31, 2013 2:48 pm 

Haha vreemde snuiterds! Mij trekken ze wel altijd aan mn mouwen in n poging mn trui mee naar binnen te trekken :D!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]