Het is nu do nov 23, 2017 11:28 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 28, 2013 12:51 pm 

Hallo iedereen,

Ik heb drie ratjes, twee vrouwtjes en een castraatje, in een Jenny Ferplast KD. Sinds kort is men ratje Mie Katoen zich anders beginnen gedragen. Ze gedraagt zich nogal wild in de kooi. Ze maakt alles kapot en is hier zeer obsessief mee bezig. Zo erg dat ze regelmatig krasjes had in haar gezicht van de haakjes. Ik heb ondertussen andere haakjes, dus dat gebeurt niet meer. Voor haar kooigenootjes is het erg vermoeiend, want telkens als ze rustig liggen te slapen, komt Mie Katoen de hangmat kapot maken tot er bijna niets meer van over blijft. Ze heeft zelfs de sputnik naar beneden gekregen! Zou het kunnen dat ze zich niet goed in haar vel voelt? Ik ben al naar de DA geweest en ze is gezond, behalve een klein bolletje onder haar oksel. Hier zijn we even mee aan het afwachten, vermits ze niet zo jong meer is!

Is er iemand die mss hetzelfde heeft meegemaakt?

Groetjes, Ines

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 28, 2013 1:13 pm 
Site Admin

Vervelend probleem!

Hoe oud is ze precies? Eet ze ook dingen op (stukjes stof en/of karton) of is ze alleen aan het slopen? Maakt ze ook nestjes?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 8:18 pm 

Hey,

Ze is een jaar en zes maanden oud :-) Ze sloopt vooral denk ik, ik zal er eens op letten of ze ook het karton van de wc-rolletjes op eet.
Ze maakt regelmatig nesten, maar dit gebeurt niet elke dag. Het slopen van de kooi gebeurt wel elke dag!

Groetjes, Ines

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 11:40 am 

Oh en ze verzamelt al haar eten en dat deed ze vroeger ook niet! Brokje per brokje leg ze in een hangmat ofzo en dat tot het voerbakje leeg is!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 02, 2013 2:11 pm 
Site Admin

Het is allemaal giswerk hoor, maar met dit verhaal zou ik zelf overwegen om eens Galastop te gaan proberen. Haar gedrag in combinatie met het bultje dat ze heeft is misschien een indicatie van overactieve hormonen (hypofyse), misschien ook iets in de richting van een schijnzwangerschap. Ik herken wat je omschrijft namelijk van een dametje die ik hier gehad heb, zij terroriseerde alleen naast het sloopgedrag ook haar kooigenoten. Op Galastop werd het een totaal ander ratje.

Als ze wel stof/karton eet zou je ook haar buik eens goed kunnen laten controleren (wellicht met foto), dat kan namelijk op buikpijn wijzen (maar ook dat kan een gevolg van de hormonale situatie zijn natuurlijk).

Ik zou als ik jou was even langs de DA gaan, dit allemaal voorleggen en zelf Galastop eens ter sprake brengen. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 1:15 pm 

Oké, dat ga ik zeker doen! Je bent heel erg bedankt :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 05, 2013 1:36 pm 
Ere-lid

Ik ga mee in wat Jill zegt. Ik hoop dat Galastop werkt!

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]