Het is nu za nov 18, 2017 6:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 2:00 am 

Merlijn gaf mij gister een "halve hartverzakking".. ik haalde de mannengroep eruit voor loslopen en toen zag ik ineens iets roods achter hem aan slepen... mijn hart stond stil, ik dacht gelijk dat het z'n darmen waren... dus ik heb in paniek de mannengroep weer terug gezet, behalve Merlijn... ondertussen had ik de DA aan de telefoon.. ik had toen al gezien dat het geen darmen waren, maar dat zn balzak kapot was en dat er een testikel uit hing (dacht eerst allebei) en ik zou de eerstvolgende trein naar Winsum nemen... de kliniek ligt een klein kwartiertje lopen vanaf het station en de DA bood gelijk aan dat hij me van de trein zou komen halen... wat een goede service!

Bij de kliniek is Merlijn gelijk onderzocht en ik had gelukkig gelijk... zijn ene balzak was kapot en er in een testikel uit... het waren geen darmen! Merlijn was erg stoer en braaf... onder (zware) plaatselijke verdoving is de bal verwijderd en heeft hij krammetjes gekregen. De andere balzak + bal waren nog helemaal in tact, dus ik heb besloten om Merlijn niet gelijk helemaal te laten castreren. Merlijn heeft ook nog een extra pijnstiller per injectie gekregen en toen mochten we weer naar huis... ik geef hem nu carprofen... de DA heeft het niet over AB gehad, maar ik heb nog enro thuis, dus dat ga ik hem geven... :) (heb wel overlegd met Annemijn, de rattery waar Merlijn is geboren... zij is ook DA).. :)
(de DA zette het op zijn patiëntenkaart als "testikelbreuk, uitwendig")

Merlijn doet het gelukkig goed... wond staat ietsjes open, maar het is mooi droog en rustig... we moeten alleen nog een keer terug om de krammetjes te laten verwijderen... :)

Ik heb geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren... ik vermoed een gevalletje "domme pech"... hij pest de anderen nog wel eens en ik vermoed dat een van de anderen hem dus net verkeerd heeft geraakt met een nageltje ofzo...

Update van vanavond:
Vandaag doet Merlijn het goed... hij ligt wel veel alleen, maar hij ontwijkt de anderen niet als ze naar hem toe komen... wond is mooi rustig en lijkt iets dichter.. :) Meds ingeven gaat heel makkelijk... en het lekkers daarna vindt hij ook geweldig :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 2:28 am 

Maak van die halve hartverzakking maar gerust een hele.... ieuw, wat lijkt me dat schrikken. Gelukkig is alles goed gegaan en heeft hij zich dapper gedragen. Wat een toffe da om je bij het station te komen halen, hou die maar in ere. Nu duimen dat wond goed geneest :thumbsup:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 2:59 am 

Gelukkig valt het mee.!

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je gevoeld hebt. Heb hetzelfde 1x gehad maar dan ook de hele kooi onder het bloed etc... Geen fijn gezicht zo'n bal :schrik:

Knuf voor de schrik :hug:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 11:14 am 
Ere-lid

Pfieuw dat is schrikken! Fijn dat de da zo goed meewerkte :D

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 12:27 pm 

Voor Merlijn: :aai: Ik hoop dat het snel en goed geneest.
Ikzelf zou er denk ik, net als Vicky, een hele hartverzakking door gekregen hebben :confused:
Fijn dat die dierenarts zo behulpzaam was en dat het achteraf gezien nog meeviel, hoewel een vooraf geplande castratie toch handiger is ;)
Het is overigens wel een plaats waar mannen met ruzie elkaar nogal eens proberen te grazen te nemen.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 3:22 pm 
Site Admin

Wat schrikken zeg! Beterschap voor Merlijn! :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 6:18 pm 

Dat is wel schrikken! Fijn dat de DA zulke goede zorg en service heeft verleend. Beterschap voor Merlijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 9:34 pm 

Dat is best schrikken.

Maar fijn dat het beter gaat met hem, en wat een goede service van de dierenarts.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 9:43 pm 

Dank jullie :)

Merlijn doet het nog steeds goed... :D Zijn ogen en vacht staan goed... de wond is nog steeds mooi rustig... hij zoekt de anderen nu ook weer op... hij is wel rustiger in zijn gedrag, maar goed... dat lijkt me normaal... het is niet niks, om een bal te verliezen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 2:32 am 

Volgens mij weet je in eerste instantie niet wat je ziet...ik zou ook flink schrikken..

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hoop dat Merlijn vlug herstelt. Het is voor zo'n beestje namelijk ook een pijnlijk iets... dus een :aai: voor Merlijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 02, 2014 1:54 pm 

Dank je :)

Gister heb ik de mogelijke dader gevonden... Frey, een half wildje die ik via Ratopia heb geadopteerd. Frey is al een tijdje aan het puberen (dekt de anderen), maar de anderen keken hem alleen maar aan van "Joh, doe eens normaal!"... maar hij heeft gister ruzie gemaakt met Jing en Jing heeft er een beste wond aan over gehouden (gelukkig niet zo erg dat er een DA nodig is)... Goofy had ook al een keer een wond op dezelfde plek als Jing nu heeft... dus ik durf wel met meer "zekerheid" te zeggen dat Frey voor de wonden verantwoordelijk is... gezien de aard van de verwonding van Merlijn, lijkt het me zeer aannemelijk dat Frey ook hiervoor verantwoordelijk is... morgenochtend mag meneer iets gaan inleveren bij de DA... en Merlijn gaat dan ook mee, voor wondcontrole.

Frank, broertje van Frey, is nog steeds heel erg lief en makkelijk, dus hij mag nog in tact blijven... :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 03, 2014 3:33 pm 
Ere-lid

Fijn dat je de mogelijke dader gevonden hebt. En fijn dat het goed gaat met Merlijn!

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]