Het is nu za nov 25, 2017 9:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 3:52 pm 

Nu heb ik misschien een hele rare vraag, mijn moeder kwam er mee.

Het is doordat ik vrijdag mijn mooie meisje Demi ben verloren en waardoor is een raadsel. Nu heb ik vaker "Rare" of zieke ratjes zitten, van kaakabcessen-tumoren-noem het maar op. Vele zijn oudere opvangers die blijven plakken dus het kan natuurlijk ook gewoon pech zijn.

Weet iemand of er een verband zou kunnen zijn tussen een hoogspanningsmast (die bij ons aan de andere kant van de stoep staat) en de zieke rattels?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 4:53 pm 
Site Admin

Ja, dat kan zeker. Nu zijn ratjes natuurlijk toch gevoelige diertjes en loop je met oudere opvangers (want wellicht in het verleden slechte zorg gehad) meer kans op zieken, maar google maar eens op straling en elektrohypersensitiviteit. Wat voor mensen geldt kan je ook voor dieren invullen.
Als je het zeker wilt weten kan je iemand je huis/woonomgeving eens laten doorlichten en neutraliseren als dat kan. Je kan zelf ook het een en andere neutraliseren, maar ik weet niet zo goed tot hoe ver dat gaat.

Als je de klachten echt zo kan linken aan deze woonplek zou ik er zeker eens naar laten kijken. Ik heb dat hier toen ook gedaan (en is bij mijn ouders ook gedaan), hier lagen er andere dingen aan ten grondslag maar het kan heel verhelderend zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 5:04 pm 

Ik weet dat mensen er last van kunnen hebben. Dus ik denk dat het voor dieren ook wel kan zijn.

Maar met opvangratjes weet je het natuurlijk niet. Want je weet natuurlijk niet veel over de achtergrond.

Maar er zijn wel mensen die het kunnen meten en je tips kunnen geven erover. Met aardstralen weet ik dat een stuiver op de straal leggen het kan voorkomen.

Maar daar zul je denk even iemand voor moeten vinden die er iets meer over weet

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 5:09 pm 

ik heb idd even zitten lezen (ben nu op het werk) maar als je dat zo leest word je er van zelf ziek van :suprised: als je ons huis heb dan de stoep-straat-stoep-grasveldje en daar staan de masten...

For pets, by Mandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 6:07 pm 

Dit heeft een collega voor mij gevonden :|

http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_11/nummer_4/artikel_488/

For pets, by Mandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 7:09 pm 
Opperfikkiestoker

Ik zou die bron wel met een korreltje zout nemen. Misschien klopt het allemaal wel, maar het komt een beetje als sensatie'zoeker' op mij over. Ik zou dan graag de bronnen zelf willen lezen (ze zeggen te baseren op wetenschappelijk onderzoek maar ik zie geen referenties, wel een bronvermelding) of er misschien niet wat 'eenzijdig' informatie uit is gehaald.

Nu weet ik niet over dit onderwerp af, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Ik kijk alleen kritisch naar de site ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 8:54 pm 

ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij Vera ;) Ik zie bijvoorbeeld die dingen niet, totdat iemand me erop wijst. Natuurlijk staat al het slechte ervan in maar een beetje tussen de regels door, is het nog niet fijn...

For pets, by Mandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 06, 2014 9:17 pm 
Opperfikkiestoker

nee, ik kan daarom ook geen oordeel vellen over het onderwerp, daar weet ik simpelweg gewoon niet genoeg van af. Dus daarbij zou ik dan van de reactie van Jill uitgaan, want die ken ik wel :clown:

Site deed mij een beetje denken aan de telegraaf. Opzich is wat er daarin staat ook waar (ga ik dan vanuit), maar het in wel eenzijdige info die erinstaat. Het kan vaak nog wel wat genuanceerd worden.
Dus ik zou nog even goed rondkijken/lezen als ik jou was. Is altijd handig om wat van verschillende kanten te lezen/horen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 12:14 am 

Ik word heel blij van jouw reactie Vera, bij mij gaan ook altijd mijn wetenschappelijke nekharen overeind staan van dit soort websites en blogs. Ongeacht het onderwerp overigens, vaak zie ik ze ook voorbij komen ivm voeding ed. (momenteel zie ik er regelmatig een voorbij komen op facebook over energiedrankjes, vol spel-en stijlfouten en loze kreten :roll: )
Er wordt gestrooid met kreten als 'wetenschappelijk onderzoek' terwijl er nergens een fatsoenlijke bron te vinden is en er ook niet naar verwezen wordt. Vaak is de informatie ook erg eenzijdig, enkel argumenten voor het punt wat men wil maken en niet de andere kant van het verhaal...

Dat terzijde, ik heb geen verstand van hoogspanningsmasten, maar kan me wel voorstellen dat zoveel energie door de lucht wel een effect kan hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 8:37 pm 
Site Admin

Jup, zulke sites met een flinke korrel zout nemen. ;) Dat is het vervelende aan dit soort zaken, je vindt bijna alleen zwart/wit info. Ofwel mensen die belang hebben bij de centrales en dus zeggen dat er niks aan de hand is, ofwel felle tegenstanders die beweren dat je bij wijze van spreken meteen dood neervalt als je in aanraking komt met straling. ;)
De waarheid ligt vaak ergens in het midden en er zijn wel mensen/instanties waar je iets aan kunt hebben in dit geval, maar je moet wel even filteren dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 07, 2014 10:48 pm 
Moderator

Je leest er idd wel eens iets over. Ik weet dat hoogspanningsmasten magnetische straling afgeven, maar bij werkelijke veldsterktemetingen blijkt het allemaal best mee te vallen. Maar sommige mensen zijn overal waar ze iets over horen gevoelig voor....
Ik heb geen getallen maar ik weet wel een groep mensen die dagelijks onder hoogspanning werken, letterlijk. Dat zijn treinmachinisten, die waslijn die ze bovenleiding noemen staat in Nederland 1800 volt gelijkspanning op. Niet echt veel, maar in Duitsland en Frankrijk is dat 15000 en 25000 volt, valt echt in de categorie hoogspanning. Ik weet dat er bepaalde beroepsziekten bestaan. Bij machinisten zijn dat voornamelijk: aambeien van het vele zitten, overgewicht van het weinig bewegen, de zenuwen van een aanrijding teveel (met bijbehorende hartklachten)en poliepen in de neus van ijzerstof (remmen van de treinen). Afkeuring door electrosmog (om maar een populaire kreet te gebruiken) heb ik nog nooit van gehoord.
Ik denk dat de ratten niet zo gevoelig zijn dat ze spontaan allerlei kwalen oplopen omdat je uitzicht op hoogspanningslijnen hebt. Ik denk eerder dat het komt door hun achtergronden. We hebben nou eenmaal ratten met wisselende geschiedenissen achter zich.

Mocht iemand zich nu serieuze zorgen gaan maken om mijn gezondheid: ik beweeg, zit niet zoveel, let op mijn eetgewoonten en lucht mijn hart regelmatig, ik probeer zo min mogelijk te "binnenvetten". Ik rijdt nog maar weinig treinen, geef veel meer instructies, dus mijn beroepsziekte risico's zijn behoorlijk beperkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 10:22 am 
Site Admin

rattepa schreef:
Maar sommige mensen zijn overal waar ze iets over horen gevoelig voor....

Sommige mensen (en dieren) zijn nou eenmaal gevoeliger voor bepaalde zaken dan anderen. Dat bepaalde (gezondheids)klachten (nog) niet worden gelinkt aan straling/energie/andere zaken wil niet zeggen dat ze er niet (mede) door veroorzaakt worden. Het is echt heel vervelend dat voor mensen altijd alles meetbaar/zichtbaar/wetenschappelijk onderbouwd moet zijn voordat het geloofd wordt. Dat werkt dus ook precies in de hand dat er zo'n extreem verschil bestaat tussen de mensen die er gevoelig voor zijn en de anderen, want beide groepen proberen even hard hun gelijk te halen.

Ik heb het zelf trouwens niet met hoogspanningsmasten, wel met andere zaken waar ook het gros niet in gelooft. Maakt mij inmiddels niet meer uit, ik weet wat ik voel en ervaar, maar helaas zijn er genoeg mensen die nooit een goede oplossing (of alleen maar verklaring) voor hun problemen krijgen omdat er nog steeds zoveel wordt afgedaan als 'onzin'. Jammer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 10:45 am 

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Jill.
Ik hou zelf ook het meest van aantoonbare feiten, maar weet ook dat ik zelf dingen voel en ervaar soms die (nog) niet zo makkelijk te verklaren zijn vanuit de wetenschap.

Aan de andere kant is er ook het gevaar van de selffullfilling prophecy (zichzelfwaarmakende voorspelling).
Als je hard genoeg in iets wil geloven, kan het op een gegeven moment ook waarheid worden.
Zo is bijvoorbeeld wel bewezen dat mensen herinneringen hebben die ze eigenlijk niet hebben, maar zelf hebben 'gemaakt' aan de hand van beschrijvingen of foto's die anderen hen hebben gegeven. In jouw beleving is het dan echt een herinnering, je kan het je voor de geest halen of ziet het voor je, terwijl wat je in feite 'herinnert' je misschien niet eens zelf hebt meegemaakt.
En nee, ik heb zo even uit mijn hoofd geen bron, zou ik eens in mijn boeken moeten duiken :-)

Heel apart hoor, wat onze hersenen met ons kunnen doen.
Ik heb zo ook geleerd om mezelf 'voor de gek te houden'. Als ik mezelf er maar lang genoeg van overtuig dat ik het wel leuk vindt, dat het wel lukt of dat ik me wel goed voel, gebeurt dat uiteindelijk ook. Best handig soms hoor :-)
Maar het werkt dus ook andersom, als je tegen jezelf blijft zeggen dat het niet lukt, je het niet leuk vindt of je niet goed voelt...tja...

Bij mij is het extra lastig omdat ik alles altijd enorm rationeel benader, maar de laatste jaren heb ontdekt dat ik toch echt ook heel gevoelig ben voor dingen en mezelf dus af en toe echt een sof vind...
Ik ben nog steeds heel sceptisch en vind veel dingen 'zweverig' terwijl mijn eigen gevoel soms anders zegt.
Ik heb met honden en paarden al ervaren hoe gevoelig die kunnen zijn voor 'energie'. Ook in mijn werk met de kinderen met autisme, onverklaarbaar, maar wel fantastisch!
(heb ooit zelf thuisgezeten, tegen het overspannen aan. Ging op bezoek bij een zwangere collega en haar drukke ADHD boxer heeft heel de middag met zijn kin op mijn knie gezeten.... Daar ging ik wel even stuk van toen, hoe mooi!)

Ik denk dat het belangrijkste is om altijd bij jezelf te blijven, bekijk dingen neutraal, lees alle kanten van het verhaal en trek op basis van je eigen kennis, verstand en gevoel je eigen conclusie :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 08, 2014 12:19 pm 
Moderator

Jill* schreef:
rattepa schreef:
Maar sommige mensen zijn overal waar ze iets over horen gevoelig voor....

Sommige mensen (en dieren) zijn nou eenmaal gevoeliger voor bepaalde zaken dan anderen.
knipperdeknip
Jammer.

Er is absoluut veeel meer tussen hemel en aarde. Veel is niet meetbaar, niet zichtbaar. Ik geloof absoluut dat de een gevoeliger is voor zaken dan anderen. Ik "voel" soms de aanwezigheid van "andere entiteiten" in mijn huis. Ik heb ook geleerd om veel meer op mijn gevoel te vertrouwen waar mijn verstand iets anders zegt.

Ik doe het absoluut niet af als onzin!

Het aantal mensen dat wérkelijk last ergens van heeft is echter kleiner dan het lijkt. Sommige "verschijnselen", ziektebeelden, tonen een opvallende gelijkenis met de mate waarin aan iets aandacht gegeven wordt. Dat zag je bij fijnstof, bij huidaandoeningen door teveel zon en zo zijn er nog wel een paar. Straling van kerncentrales is er ook zo een. Bij metingen is gebleken dat die straling aanzienlijk lager was dan de natuurlijke achtergrondstraling (die altijd en overal aanwezig is!) maar mensen met uitzicht op een kerncentrale er "last" van hadden.
Electrosmog ís meetbaar! Vaak blijkt dat het magnetische veld waar sommigen last van hebben niet meetbaar is of veroorzaakt wordt door een overmaat aan moderne batterij- of telefoonopladers (want die dingen zijn écht electronsiche vervuilers!). Gelukkig is er ook iets aan te doen. De muren behangen met aluminiumfolie bijvoorbeeld. Dat kan onder het gewone behang, dan zie je er niks van. Wel even de banen aan elkaar verbinden met een punaise en met een draadje verbinden aan de waterleiding of aardedraad in de meterkast. Batterij- en telefoonopladers alleen gebruiken in een metalen kast, digitale klokken wegdoen en weer gewone opwindwekkers gebruiken, of op batterijen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]