Het is nu za nov 25, 2017 6:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: franky is een omaatje..
BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 3:50 pm 

Jahoor, vandaag was het weer zover, weer met franky naar Karin. Ik was al een tijdje aan het twijfelen om te gaan, doordat ze met wat (ouderdoms-)kwaaltjes zat, maar toen ik gisterochtend een vlekje in haar oog zat heb ik ook daadwerkelijk maar weer een afspraak gemaakt.

één oog was al niet helemaal in orde, maar nu heeft ze in haar andere oog dus staar. Nu ziet ze met beide ogen dus slecht, wat volgens Karin gelukkig niet heel erg is, omdat andere zintuigen belangrijker zijn.
Dat was een geruststelling dus! Ik heb meteen maar aangegeven dat frankys achterpoten een beetje achteruit gaan, dus nu moet ik iedere dag haar billen masseren :lol: en haar een kwart vitamine B tabletje geven.
Heeft iemand daar ervaring mee? en iemand die me kan zeggen of er een soort is die het beste is? Oh en ik ben haar vergeten te vragen of dit dagelijks moet of niet. maar als niemand dit weet vraag ik haar dat maandag aan de telefoon wel, als ik haar toch weer moet bellen.

Ook heb ik meteen aangegeven dat ik haar de laatste tijd best verward vind overkomen.. kan natuurlijk goed met ouderdom te maken hebben en het feit dat ze dus niet meer goed ziet, maar t zat me toch niet helemaal lekker. Karin zei dus dat het wel eens een hypofysetumor zou kunnen zijn, maar wist het niet zeker, dus ik moet haar nu naast de galastop die ze al kreeg ook 3 dagen prednison geven & maandag met haar overleggen of ik het door moet blijven geven als ik veranderingen in haar gedrag merk.

Nou, ik wilde het eigenlijk dus vooral eventjes delen. vind het toch wel naar dat franky zo oud wordt en haar tijd er misschien toch wel aan zit te komen, hopelijk nog niet te snel en leeft ze toch nog een halfjaar, om de leeftijd van 3 te bereiken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 10, 2014 4:25 pm 
Opperfikkiestoker

je kunt gewoon vit B bij de kruitvat kopen, maakt niet heel veel uit geloof ik. Overdoseren kan bijna niet. Maar 'vitamine b' bestaat niet, het bestaat uit veel verschillende vitamine waarvan vroeger werd gedacht dat het 1 verbinding was. Daarom hebben ze een nummer gekregen. Ook zijn er stoffen die in eerste instantie tot vitamine b werden gerekend en die later niet essentieel waren, deze behoren nu niet meer tot de vitamine b maar daarom is de nurmering zo'n gatenkaas :P .

Citaat:
Voedingssupplementen die alle acht B-vitamines bevatten, soms aangevuld met verwante stoffen, worden vitamine B complex genoemd

Bron: Wikipedia

Citaat:
Wie meer vitamine B1 of B2 binnenkrijgt dan hij of zij nodig heeft, plast het overschot uit.

Het lichaam zorgt ervoor dat er niet te veel vitamine B12 uit het maagdarmkanaal in het lichaam wordt opgenomen

Bron: voedingscentrum
Er zit dus wel verschil tussen de verschillende vitamine b. Of overdoseren kan, is dus niet met Ja of Nee te beantwoorden. Volgens mij kun je de meeste vitamine b niet overdoseren maar bijv vitamine b6 kan wel. Ik dacht alleen dat dat in zo'n hoge concentratie was dat dat bijna niet voorkomt. Maar voel je vrij om het even precies op te zoeken en het met ons te delen :-)

Ik heb het aan Lola ook gegeven bij haar achterstands verlamming, ik heb niet direct verschil gemerkt, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het verschil er niet is. Ik had een complex volgens mij.

Hopelijk gaat ze nog lang mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 11:20 am 

Hey Vera,

ik dacht echt dat ik al gereageerd had op je reactie, maar blijkbaar is er iets mis gegaan(of is er iets mis met mij :oops: )
Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb maar gewoon een vitamine B tabletje gekocht.
Ik zie nog niet echt verschil, maar ik geef het ook pas een dag of 2, dus dat is denk ik niet gek.
Maar misschien helpt t ook alleen maar zodat het niet nog erger wordt.. dat zou al fijn zijn, want bij franky begint het nu pas echt, op dit moment kan ze wel nog gewoon een aantal dingen met haar achterpootjes.

Ik hoop ook heel erg dat ze nog lang meegaat! Op dit moment merk ik niet echt dat ze minder verward is dan normaal.. de prednison helpt dus niet echt & waarschijnlijk heeft ze dan toch geen hypofysetumor.. Heb maandag met karin gebeld & moet t voor de zekerheid nog een weekje geven, dus ik kijk t nog even aan..

Wel zijn er plots weer veel ruzies tussen franky en de andere 2.. Ik snap echt niet waar dit nu opeens weer vandaan komt terwijl t weer een heel tijd juist zo goed ging :confused: hopelijk is t iets tijdelijks

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 16, 2014 7:22 pm 

Dat het nu niet zo goed gaat tussen Franky en de andere ratjes zou kunnen komen doordat de anderen merken dat Franky zwakker aan het worden is en een ander ratje (of meerderen) proberen hoger in rangorde te komen. Als Franky zich (nog) niet gewonnen geeft kan daardoor onrust in de groep ontstaan.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]