Het is nu za nov 25, 2017 12:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 1:15 pm 

Oke, ik heb net een nieuwe weegschaal gekocht (de oude was erg goed maar is kapot gevallen)
Nou vertrouw ik deze nieuwe weegschaal totaal niet want 300 gram kan een seconde later 310 gram zijn…

Maar goed,
Sjaan heb ik op 3 februari gewogen. Toen woog ze 345 gram.
Nu net heb ik haar weer gewogen en nu weegt ze 395 gram. Dat is in 2 weken tijd 50 gram meer.
Laten we zeggen dat de weegschaal niet echt top is maar dan nog is dit verschil wel erg groot.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Verder is er niks aan haar te zien. Ze ziet er nog steeds dun uit. Ze heeft geen bulten enzo. Geen symptomen van pijn en is overactief (altijd al)

Of is mijn weegschaal gewoon echt extreem slecht?
Ik wil haar in elk geval vanavond of morgen weer wegen voor een check.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 1:17 pm 

Overigens is een zwangerschap uitgesloten. Ze was gisteravond nog flapperig en we hebben zeker weten alleen maar dames!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 1:52 pm 
Opperfikkiestoker

Heb je haar beide keren op dezelfde weegschaal gewogen of ben je tussendoor gewisseld?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 2:15 pm 

zelfde weegschaal

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 2:38 pm 

Hoi claudia.
Ja wij hebben een dame die vanaf oktober toen ze bij ons kwam 120 gr is aangekomen. Ze was niet mager toen ze bij ons kwam en ze was al wel volwassen.
(Dat is dan in 4 maanden tijd) . :shock: Nou kreeg ze wel bij ons ander voer dan dat ze gewend was ( was een brok die ik er ook niet echt smakelijk en gezond vond uitzien en nu een smaakvolle mix...)
Haar buikje is van de week nog helemaal gevoeld en dat voelde allemaal goed...

Zijn je andere ratten wel op hun normale gewicht met deze weegschaal?
Anders zou ik over 2 weken nog weer even wegen en haar ondertussen goed in de gaten houden of ze niet ineens een opgezette buik krijgt want dan kan er meer aan de hand zijn...

Succes

Groetjes Jet

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 3:00 pm 

Ik ga voor een kapotte weegschaal...
Mag gewoon nix anders zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 4:05 pm 

jetski schreef:
Hoi claudia.
Ja wij hebben een dame die vanaf oktober toen ze bij ons kwam 120 gr is aangekomen. Ze was niet mager toen ze bij ons kwam en ze was al wel volwassen.
(Dat is dan in 4 maanden tijd) . :shock: Nou kreeg ze wel bij ons ander voer dan dat ze gewend was ( was een brok die ik er ook niet echt smakelijk en gezond vond uitzien en nu een smaakvolle mix...)
Haar buikje is van de week nog helemaal gevoeld en dat voelde allemaal goed...

Zijn je andere ratten wel op hun normale gewicht met deze weegschaal?
Anders zou ik over 2 weken nog weer even wegen en haar ondertussen goed in de gaten houden of ze niet ineens een opgezette buik krijgt want dan kan er meer aan de hand zijn...

Succes

Groetjes Jet

Dank je wel voor je reactie. Ze woont al meer dan een jaar bij ons. Sinds ze bij ons is zijn er geen veranderingen geweest in het eten wat ze krijgen. De anderen moet ik nog even wegen. (Ze slapen nu) Ik ga haar in elk geval regelmatiger wegen en hou het uiteraard in de gaten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 4:07 pm 

Heidy schreef:
Ik ga voor een kapotte weegschaal...
Mag gewoon nix anders zijn!

Je slaat de spijker op zijn kop! Sjaan heeft al heel vaak aan ons moeten beloven dat zij de eerste rat is die 100 gaat worden!!!!!!

Misschien moet mamma Heidy maar snel komen knuffelen. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 4:09 pm 
Opperfikkiestoker

Als je niets geks ziet (opgezwollen buikjes oid) zou ik me niet te veel zorgen maken.
Wat kan helpen om naukeuriger te wegen is om ze op een vast tijdstip te wegen. Als je nu steeds wisseld dan kan het ook zijn dat ze net haar buikje heeft vol gegeten ofzo, in combinatie met een weegschaal die al niet zo naukeurig is (stel de vorige keer 10 gram te weinig en nu te veel, dan scheelt het in werkelijkheid nog maar 30 gram. Stel ze is iets aangekomen en had net gegeten/gedronken.. dan kun je daarmee al het gewicht verklaren).
Overigens is mij al vaker opgevallen dat mijn dames rond het jaar, nog een klein groeispurtje doormaken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 4:49 pm 

@Vera
Oke ja, dan zal het hopelijk wel niks zijn. Sjaan is ook altijd een erg slanke dame geweest dus een beetje extra gewicht is prima!

Sjaan word over 4 maanden 2 jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 7:55 pm 
Moderator

Even uitwringen? Mss heeft ze nog niet gekeuteld en geplast? Even over je heen laten lopen en dan wegen? Of haar niet zo hard op het ding duwen, vastzetten met duct-tape is beter :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 7:56 pm 

Misschien is ze de laatste tijd, vanwege haar leeftijd, iets minder beweeglijk dan voorheen ? Ik heb ook weleens gehoord van een vrij 'plotselinge' gewichtstoename van ratjes die de alfapositie over hebben genomen.
Verder zou wat Vera zegt een verklaring kunnen zijn.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 10:02 pm 

M&M's team schreef:
Ik heb ook weleens gehoord van een vrij 'plotselinge' gewichtstoename van ratjes die de alfapositie over hebben genomen.

Sjaan Alpha??????????? :whaha: :whaha:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 10:19 pm 

rattepa schreef:
Even uitwringen? Mss heeft ze nog niet gekeuteld en geplast? Even over je heen laten lopen en dan wegen? Of haar niet zo hard op het ding duwen, vastzetten met duct-tape is beter :twisted:

Uitwringen heb ik geprobeerd! Kwam niet veel uit. Over me heen laten lopen?? Eh, daar heb ik Heidy voor! Ik zet Heidy in de hoek als hoektoilet, werkte bij Spruit toch ook altijd goed!? Tot die tijd moet Sjaan het nog even ophouden.. Oke, dat verklaart wel wat.

Ben ik even blij dat ik altijd duct-tape in huis heb. Enige wat vervelend is daaraan is dat Sjaan altijd alles schoon likt en het is niet echt handig als de duct-tape dan weer aan haar tongetje blijft plakken. Aan de andere kant, dan kan ze niet zo veel meer eten en valt ze vanzelf af. Misschien dus toch best een goed idee!!

Bedankt Gerrit, hier kan ik wat mee. Ik ga direct aan de slag met de tips!
Tja, jij als ervaren ratten mens, die adviezen mag ik natuurlijk niet in de wind slaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 17, 2014 10:25 pm 

M&M's team schreef:
Misschien is ze de laatste tijd, vanwege haar leeftijd, iets minder beweeglijk dan voorheen ? Ik heb ook weleens gehoord van een vrij 'plotselinge' gewichtstoename van ratjes die de alfapositie over hebben genomen.
Verder zou wat Vera zegt een verklaring kunnen zijn.

Ja, misschien is ze inderdaad gewoon wat aangekomen. Ze gaat ook al richting de 2 jaar dus dat is natuurlijk niet heel gek. Dat in combinatie met een slechte weegschaal zal vast een hoop verklaren.

Ik schrok best wel van een verschil van 50 gram maar inderdaad, als ze er goed uitziet en levendig is zal het waarschijnlijk wel meevallen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]