Het is nu vr nov 24, 2017 11:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 7:52 pm 

Hey iedereen,

Faye is vanmorgen geopereerd aan een kaakabces, het is onder haar kies gegroeid (haar kiesje ligt naast me, wat een schattig klein kiesje, en wat een rotzooi en wat een pijn kan dat veroorzaken :shock: :confused: ). Er is een gat in haar wang gemaakt zodat het open blijft, ook een vrij akelig gezicht. We moeten twee maal daags zalven, ín dat gat.

Ze is nu duidelijk niet lekker in orde, helemaal wankel enzo.

Ik heb alleen maar slechte dingen gelezen over kaakabcessen :cry: , dus als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom!

Owja, en verder hoefde ze geen pijnstilling of ontstekingsremmer mee volgens de assistente, maar stijn zelf was er niet meer, en ik vond dat een beetje raar. Dus uiteindelijk is bernard erbij geroepen, en nu heeft ze novacam en zalf. Maar is dat genoeg? Ik bel morgen nog even, want het is me onduidleijk waarom er geen pijnstilling of onstekingsremmer nodig is (en ik kon het zelf niet vragen, want mijn vriend heeft haar opgehaald, ik had tot zes uur les).

Groetjes,

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 10:27 pm 
Opperfikkiestoker

Allereerst heel veel succes! Ik ken ook vooral nare verhalen over kaakabcessen. Maar ook een paar goede verhalen, ik zal duimen dat deze ook bij de goede verhalen hoort!

Metacam is een onstekendremmende pijnstiller dacht ik? Dus als ze die krijgt is het goed toch? Lijkt me wel goed dat ze die moet krijgen ja, goed dat je hebt aangedrongen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 11:14 pm 

Heel veel sterkte! Ik hoop ook echt dat dit een van de goede verhalen gaat worden! Aangezien je bij Stijn bent geweest is de verzorging in elk geval zo goed als mogelijk! (Als je het mij vraagt!)
Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon morgenochtend vroeg nog even bellen. Dan weet je het in elk geval zeker. Ik heb Stijn vorig jaar een keer volgens mij wel 2x gebeld en nog foto's gestuurd via de email. Dat vond hij fijn, zo kreeg hij een goed beeld van het probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 11:24 pm 

Bedankt! ook voor de tips, gelukkig heeft stijn zelf nog teruggebeld om half 8 :D heel fijn, heeft ook helemaal uitgelegd wat ze gedaan hebben. Het abces is dus ontstaan omdat haar worteltjes van haar kiesjes ontstoken waren, dit is een heel andere oorzaak dan bijv een tumor (veelvoorkomende oorzaak van kaakabces), en daarom heeft ze gelukkig ook een stuk betere kans :inlove: .

Ze krijgt novacam (daar beginnen we morgen mee), en verder heb ik nog clavu in huis van mijn platinum otto (4 maanden lang geteisterd door abcessen in zijn buik, nu gelukkig oud en happy en abcesvrij), dus dat mag ze ook hebben :-) .

Verder veeeeel eten, en de wond spoelen met water en zalven (twee/drie maal daags).

Ze was heel warrig net, kon niet stilzitten, liep alle kanten op, heel akelig. Na een kwartiertje op schoot en wat likjes convalescence ging het iets beter, en daarna heeft ze heerlijk en góed zitten eten van de CS. Spoelen en zalven gign zo makkelijk! Mijn vriend gaf haar CS, en ik spoelde en zalfde ondertussen, ze heeft geen kik gegeven, zo makkelijk ben ikhet niet gewend :oops: :-)

Ik hoop dat ze de nacht een beetje goed doorkomt, ze heeft CS, komkommer, en hardvoer. Morgen krijgt ze er mango en witlof enzo bij.

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 11:28 pm 

Dat klinkt echt super. Vooral dat het abces niks met een eventuele tumor te maken heeft is echt heel fijn.
Het komt vast snel goed! Sterkte!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:03 am 

Dankje! Vanmorgen had ze veel pijn, novacam is redelijk gelukt, hoop maar dat ze genoeg binnen heeft gekregen.. ze heeft ook iets gegeten, maar had er al snel genoeg van. Flink veel pijn volgens mij. Het spoelen vind ze vreselijk, maar het zalven vindt ze fijn gelukkig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:17 am 
Ere-lid

Achossie. :( Beterschap voor haar!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:02 pm 

Thanks! Ze eet goed, de wond ziet er rustig uit, maar het STINKT (ja met hoofdletters...) dus ik bel morgen even of ik langs kan komen, het is nog heel mooi open, dus mocht er toch een abcesje vormen dan is het met een roesje denk ik makkelijk bereikbaar, beter dan na het weekend als er weer een hele hoop huid en vlees overheen is gegroeit.

Ze doet in ieder geval zelf heel erg haar best, lekker eten en veel slapen :inlove:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:27 pm 

Verstandig om morgen even contact op te nemen, je weet maar nooit waar je in het weekend uit komt...
Gelukkig dat het goed gaat, ik heb bewust niet gereageerd op jouw vraag of iemand ervaring hiermee heeft. Ik dus, slechte ervaring, maar hier zat wel een tumor achter, helaas....

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:50 pm 

Ook slechte ervaringen zijn welkom hoor, ik heb de 20 pagina's met hits op 'kaakabces' ook al doorgelezen ;) . Ik hoop natuurlijk dat het goedkomt, dat we twee keer gezegend zijn met zo'n wondertje (otto had een erg diepliggend abces in de buikholte, was echt enorm, per toeval net optijd ontdekt, nog best lang last mee gehad, maar nu is het ook een heerlijke opa), maar ik besef me dat het een long-shot is. We gaan er gewoon voor, zolang zij vecht en het nog 'eerlijk' is gaan we door. En als het met iemand kan, is het met stijn volgens mij :-) die heeft ons met otto ook zo goed geholpen. En we kroelen en knuffen heerlijk iedere dag, genieten van wat we hebben, en hopelijk mag ze nog heel lang bij ons blijven (ze is 1 jaar en 5 maanden oud).

En ja inderdaad, ik wil het gewoon niet het weekend overtillen.. je zal net zien dat er dan op zondag iets gebeurt, en hier in nijmegen zit niet zoveel soeps aan DA praktijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 12:45 pm 
Ere-lid

Als de onderliggende oorzaak geen tumor is, is er best wel een grote kans op genezen. Het kan alleen erg lang duren omdat er heel lang rommel uit de wond van de verwijderde kies kan komen.
:hug:

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 3:39 pm 

Dankje voor die geruststelling! :bloempje: Dat vind ik erg prettig om te horen.

Ik kom net van bernard vandaag *yaaay internet in de trein*

Hij was zelf ook bij de operatie (stijn had vrij vandaag), dus dat was erg prettig, hoefde ik niks meer uit te leggen enzo. Hij vond het er echt goed uit zien, het is idd wat dikker maar dat is gewoon zwelling van de operatie, het is best een heftige geweest. We hebben het even goed 'uitgelepeld' maar er kwam amper pus uit, alleen veel van dat witte wondspul, wat opzich geen slecht teken was. Verder hele handige tips gekregen (spoelen met een fysiologische zoutoplossing ipv water, dettol etc mocht niet omdat het in directe verbindign staat met dr bekkie, en dettol inslikken is niet heel top).

Er kwam dus vrij weinig zooi uit enzo, ook nog in dr bekje gekeken, wel iets pus, maar met de zoutoplossing zou dat vrij snel verholpen moeten zijn. Lekker vaak spoelen en zalven, maar dat komt goed :mrgreen: ze is heel rustig tijdens het verzorgen dus dat gaat vrij makkelijk gelukkig.

Ben erg gelukkig, blij dat er toch geen abces onder zit zoals ik dacht, en het was helemaal gratis :mrgreen:

Vandaag staat er op het menu:
convalescence
mango
komkommer (drinken is lastig, dus ze krijgt veel komkommer etc)
een beetje gekookt ei
en eigenlijk wil ik nog wat hards voor dr tandjes, maar ze eet weinig hard, zal flink pijn doen, iemand ideeen? normaal voer blieft ze nog niet, chocosnoepjes wel, maar dat is niet zo knaag-achtig, dus niet helemaal goed denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 6:45 pm 

Fijn dat het er voor nu goed uitziet :thumbsup: Misschien kun je van die harde hondenkoekjes proberen. Die vinden de meeste ratjes wel lekker, als ze daar wat op wil knabbelen helpt dat iig om de tandjes op de goede lengte te houden.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 7:07 pm 

Goede tip! ga ze gelijk morgen even bij de dierenwinkel halen, maakt het uit welke? Ik denk het niet he?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 20, 2014 7:14 pm 

De enige hondenkoekjes die ik aan de ratjes heb gegeven waren van die gladde beige koekjes in de vorm van botjes. Ik dacht dat er van die 'putjes' in zaten, alsof er met een naald of zo ingeprikt was. Ik weet het merk niet meer, maar het belangrijkst is dat ze hard zijn.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]