Het is nu vr nov 24, 2017 7:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2014 9:40 am 

rattepa schreef:
vicky schreef:
weet iemand misschien waar ze rattenmuilkorfjes verkopen?

Duct-tapeje, een strookje eromheen draaien, net als bij krokodilletjes :twisted:

Achgossie!!! Zielug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2014 1:24 pm 
Opperfikkiestoker

Dat laatste Vicky, dat klinkt ook wel als dat hij ook graag yoghurt wilde maar niet goed wist hoe hij dat moest vragen/halen. Dus dat hij maar naar voren kwam rennen en dacht 'hap' dan neem ik het ook mee. Doet Malin hier ook wel eens, dan denkt ze dat er ergens eten is en dan bijt ze gwoon en ook niet meteen loslaten hoor, nee gewoon vasthouden.
Nou heeft Malin ook wel haar duidelijke voorkeur naar mensen (mij bijt ze best regelmatig, als ik in de kooi kom ed), mijn vriend bijt ze nooit.
Ik hoop dat het gaat lukken een soort 'evenwicht' met Eddie te vinden! en super van je dochter dat ze gewoon bleef zitten, echt heel knap! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 15, 2014 10:59 pm 

Update....
Eddie lijkt het maar niet te begrijpen dat hij ons pijn doet. Hij blijft happen en soms ook lelijk ook...
Wanneer ik met een doekje de plateaus afneem, hou ik hem in de smiezen en zorg ik dat hij niet in de buurt van 'bloot' vel komt. Hij hapt vaak in mijn vest als ik sta te tutten met een andere rat, dus denk ik soms dat dat zijn manier van aandacht vragen is, in het begin negeerde ik dit gedrag en kwam pas later bij hem terug, maar dan hoeft het niet meer van meneer.
Het is heel raar, als ik hem niet van voren benader en ik kriebel hem zachtjes op zijn rug, ontspant hij en laat hij het toe.
Conclusie... Ik denk dat hij nare ervaringen met handen heeft, hij is immers afgestaan na het bijten van een kind, misschien is hij wel flink geknepen of pijn gedaan, wie weet.
Wij hebben besloten om hem lekker zijn gang te laten gaan, we letten goed op als hij los is en zorgen dat we hem niet de kans geven om te happen. Over een poos mag hij zijn ballen inleveren en wie weet heeft dat ook hier een positief resultaat bij.
De meiden gaan er goed mee om, alleen mochten ze vroeger de ratten loslaten als ik er niet was, onder toezicht van mijn man, nu doen ze dat niet meer. Ze pakken er twee of drie uit op toerbeurt en knuffelen dan zo maar met ze, het risico op bijten en verkeerd reageren is te groot en wij willen niet dat Edje daar de dupe van zou worden.
Komt goed....

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 12:17 pm 

Wat is de reden dat je wilt wachten met castratie? Zou hem heel goed doen, denk ik. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2014 4:55 pm 

Ik wil geen risico nemen met kans op abces, ga binnenkort weekje weg en wil geen zieke rat overdragen aan de oppas. Verleden jaar Jaaps gedwongen mee moeten nemen ivbm abces en dat wil ik liever niet meer, zat met zieke stumpert in caravan, geen bekende da in de buurt. Ik stel het nog ff uit... de oppas heeft ervaring met bijtertjes en zij kent mijn groep door en door

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 8:53 pm 

Ik begin stilletjes aan moedeloos te worden van Eddie...
Het wordt steeds erger met hem, hij bijt echt gericht naar ons, de meiden zijn ook al een paar keer flink gepakt door hem. Het is niet leuk meer, in de kooi, buiten de kooi, als hij zijn kans ziet, slaat hij toe. Op dit moment is het zover dat ik de andere vijf uit de kooi laat en hem erin laat, hij is zo snel en ik ben nu gewoon bang voor hem. Ik weet dat dit verkeerd is van me, maar begrijp me goed, hij heeft nu zo vaak onverwacht gebeten dat ik mijn angst niet verborgen hou.
Gisteravond was ik voer aan het strooien en meneer zat op een hoger plateau en voordat ik het in de gaten had, hapte hij naar mijn voorhoofd. Gelukkig trok ik op tijd terug en is het bij een plukje haren gebleven. Ook het spontane is eraf aan het gaan, normaal doe ik 's ochtends de kooi open en steek ik mijn hand in de hangmat tussen de slapende heren en kroel ik ze, dit gaat niet meer als ik weet dat Eddie ertussen ligt. Heb dit een paar keer per ongeluk gedaan en dat voelde ik meteen.
Oppakken gaat, ik weet hoe ik hem moet pakken, daarna heb ik hem onder mijn vest gestopt, net als destijds met Sjo en Dolf, maar Eddie bijt me echt gemeen.
Dan los op mijn arm, hij ontspant als ik hem op zijn rug kriebel, rilt en plopt en draait razendsnel zijn kopje en bijt. Ik heb knuffeltherapie overwogen, maar ik ben bang dat ik het vertrouwen kwijt ben en als hij eenmaal weg is en weer van mijn mannen kan genieten, het niet meer kan opbrengen om hem terug te laten komen. Ik zal altijd op mijn hoede zijn en daardoor angst laten voelen.
Handschoenen aan doe ik nu al, altijd mijn armen bedekt en als ik de kooi opendoe altijd samen met een van mijn dochters zodat we hem op tijd zien aankomen.
Corrigeren, negeren, belonen als hij niet bijt, alles gedaan, ik weet het niet meer.
James komt 's avonds altijd even via mijn been in de voerbak wat lekkers stelen, ik zat op mijn hurken naast de kooi en Eddie stond heel rustig te kijken, plots beet hij me door mijn broek heen, ik negeer het en meneer bijt me vervolgens doodleuk nog een keer. Hij dacht misschien dat ik het de eerste keer niet had gevoeld....
Help me alsjeblieft, anders ben ik bang dat Eddie hier niet kan blijven. Op dit moment zijn er zes ratten de dupe en kan ik niet meer samen met mijn dochters genieten van onze schatten. We hebben vorig jaar al genoeg ellende gehad na het snel achtermekaar overlijden van onze drie mannen, dat was gewoon de helft van de groep, elke rat is meer dan welkom hier en verdient een ratwaardig leven, Sjo heeft op zijn eigen manier zijn plekje in de groep en bij ons, ook al knuffelt hij niet graag met ons.
Overigens zijn er geen problemen met Eddie in de groep, hij kan met alle vijf goed overweg en ligt afwisselend in de groep of bij Sjo als hij zijn nukken heeft en niet bij de rest wilt liggen, die tolereert Eddie in zijn privé-hangmat...
Help me alsjeblieft, ik vrees dat er geen andere oplossing is dan naar de opvang :snik:

Ut kump goot...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 13, 2014 9:24 pm 
Site Admin

Is hij al gecastreerd inmiddels?

Ik snap je angst, en begrijp ook heel goed dat dit de lol er helemaal vanaf haalt voor jullie. Ik haal er een beetje uit dat je je beslissing eigenlijk al genomen hebt, klopt dit? Aangezien je schrijft dat je hem wellicht zelfs na knuffeltherapie niet meer terug wilt. Overigens zou het, mocht je toch voor knuffeltherapie willen gaan, aan te raden zijn dat je een adresje zoekt waarbij jij ook actief betrokken wordt, want ook aan je eigen angst moet dan gewerkt worden. Ik laat mensen bv. altijd een paar keer langskomen als hun ratjes hier zitten voor knuffeltherapie, om de band weer te herstellen.

Moeilijk hoor, ik snap je dilemma heel goed. :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 12:01 am 

Ik denk dat ik diep in mijn hart wel weet wat ik ga beslissen, maar ik vind het ook dubbel. Tenslotte is hij hier gekomen om lekker in een groep te leven en rat te mogen zijn. Om hem nu na vier maanden opnieuw te dumpen, want xo voelt het, is niet de opzet van ons. Mijn meiden hebben het er ook moeilijk mee, maar zij zijn ook echt bang voor hem en aangezien een kindervinger nog gevoeliger is dan mijn taaie vingers, mogen zij al weken niet alleen de kooi openmaken of James en Jaaps eruit halen. Die twee zijn echte knuffelratten en de meiden mochten die twee eruit halen om lekker te kroelen. De laatste keer hadden zij Eddie niet zien aankomen en heeft hij een gat in de mouw van mijn jongste gebeten. Onbewust zijn we alledrie op een andere manier bezig en is de lol eraf. De groep opzicht is stabiel, maar daar is alles mee gezegd. Normaal struinenen de mannen hier samen op de bank, lekker spelen en maken we een groente tractatie of eten we samen een appeltje, dat is voorbij. Ik laat ze in groepjes los, zonder Eddi, maar dat kan ook niet. Daarbij mis ik mijn rituelen, 's ochtends mijn hand in een warme berg ratten stoppen en meteen kusjes krijgen met van die slaapoogjes.... Dat gaat niet, dan kan ik weer pleisters plakken, niks is meer spontaan. Spruitje van Angela destijds hapte ook flink en Angs had me gewaarschuwd, maar die heeft hier nooit gebeten, ook niet naar de meiden. Ik wist dat Eddie in de opvang zat omdat hij een kindje had gebeten, dat had Ineke eerlijk gezegd, maar ik vond dat hij een kans verdiende, echter is deze kans na vier maanden een beetje voorbij. Ze lijden nu alle zes onder mijn angst, dit wil ik niet laten gebeuren. Ik hoop op steun en begrip...

Ut kump goot...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 8:31 am 
Site Admin

Ik snap dat het voelt als dumpen, maar bedenk je maar dat op dit moment niemand gelukkig wordt van de situatie. Jullie niet, de andere ratten niet, maar zeker Eddie ook niet. Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel en (niks ten nadele van jullie!) is niet op zijn plek. Ik begrijp heel goed dat dit alle plezier van het ratten houden eraf haalt en dat moet gewoon niet. Dan is het voor jullie, maar ook zeker voor hem, gewoon een eerlijke keuze om te beslissen dat dit niet werkt. Als je hem naar de opvang brengt is hij niet aan zijn lot overgelaten, er wordt dan aan het bijten gewerkt en er komt wel iemand voor hem. Alsnog blijft het gevoelsmatig naar omdat dit nooit je intentie is geweest, maar zoals het nu gaat is het voor iedereen een nare situatie. :hug:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 3:40 pm 

Ondanks alles krijgt hij nog een laatste kans. Ik ga me de komende week intensief met hem bezig houden, daarna castratie.
Hopelijk helpt dit en kunnen we alsnog een nieuwe start maken samen. Hij is zo stabiel in de groep en geeft daar geen problemen, alleen mijn handen zijn het probleem. Na de castratie ga ik verder met hem en dan afwachten of hij rustiger gaat reageren. Helemaal bijtvrij zal hij misschien nooit worden, maar iig wel dat ik meer vertrouwen in hem heb.
Zou dit uiteindelijk nog niet lukken, gaat hij terug naar Ineke, sowieso is hij dan makkelijker te introduceren in een groep en kan zij een keuze maken tussen intro tussen heren of dames.
Gaan jullie vooral duimen voor Edje, hij verdient het!

Ut kump goot...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 7:07 pm 

Ik ga heel hard duimen voor jullie! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 8:55 pm 
Opperfikkiestoker

Ik duim.

Dapper hoor dat je het nog gaat proberen! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2014 11:13 pm 

Wij hadden hier Harry.
Bijnaam Harry HAP!
Ook ik ben voor castratie gegaan
(Harry Hak.... :fluiten: )
Sindsdien is het veel beter.
Niet direct natuurlijk maar stapje voor stapje,
dag na dag.
Harry is nog steeds geen knuffelkont.
Blijft het liefs in de kooi,
maar bijten heeft ie niet meer echt gedaan
Hij wil af en toe nog wel eens wat hard "happen"
Maar doorbijten doet ie niet meer
Mits je je vingers bij hem door de tralies doet,
dan kan ie je nog weleens een gaatje geven
Maar zelfs dat is nog maar 2 vd 10x.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 9:58 am 
Ere-lid

Ik duim dat het helemaal goed komt!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 17, 2014 12:23 am 

Klein lichtpuntje. ... Vanavond heeft hij zich bij de open deur op zijn rug laten kroelen. Natuurlijk moet ik goed opletten dat hij mij vingers niet binnen hapbereik krijgt, maar daar krijg ik wel wat meer handigheid in. Hij draaide eerst wat, maar toen Pieke kwam kroelen, kwam hij erbij staan en liet zich ook even kroelen. Zonder dwang, zonder vasthouden. .
ik vertrouw hem niet, maar dat is wederzijds en daar moeten we in groeien. Iig een dag positief afgesloten :thumbsup: oh

Ut kump goot...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]