Het is nu wo nov 22, 2017 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2014 9:56 am 

jasper08 schreef:
http://link.marktplaats.nl/789044201

Nee is goed,

Dit was dr advertentie

hoe kom ik aan een goede fokkerij dan hier in omgeving?

Link even bekeken en het lijkt allemaal goed maar ik blijf van mening dat een goede fokker haar rittens niet op Marktplaats hoeft te zetten. En als je zoekt naar een fokker uit de buurt die 'betrouwbaar' is moet ik je ook teleurstellen. Volgens mij zijn er in de regio Groningen niet veel fokkers. Maar ik zou er wel een ritje voor over hebben om 'goede' rittens ergens vandaan te halen. Een van mijn helaas overleden ratjes kwam bijv. uit België. Ik zou bijv. willen weten wie de ouders zijn en wat hun achtergrond is: leeftijd/ziekteverleden etc. Het feit dat de ouders bij haar bekend zijn vind ik een dooddoener. Ik haal mijn rittens of bij de opvang of bij een fokker waar ik vertrouwen in heb. Ik ben nu ingeschreven voor twee rittens en mijn fokker had een mannetje en vrouwtje in de planning voor een nestje. Maar het mannetje blijkt ineens een bult in de nek (geloof ik.. :weetniet: ) te hebben. Zij stopt dan met dit mannetje omdat zij het niet vertrouwt. Ze let ook heel erg op karaktereigenschappen. Mijn rat Woodrow zou bijv. ingezet kunnen worden voor de fok maar hij is wat eenkennig en heel rustig. Het vrouwtje waar zij een nestje van wil is ook heel rustig. Dus dat is dan niet zo'n gelukkige combinatie.

Je ziet dat er meer bij fokken komt kijken dan: mannetje/vrouwtje/kindjes....

En qua opvang sluit ik me aan bij de opmerking van mijn voorgangster Jill. Maar probeer wel zo snel mogelijk een vriendinnetje voor Nancy te vinden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 26, 2014 12:09 pm 

Zoals ik je verhaal lees probeer je het echt goed te doen. Er valt nog wel een en ander te leren voor je en ik vind het super goed van je dat je ondanks de kritiek die je krijgt toch op het forum blijft komen voor tips en adviezen.

Een situatie als deze zal jou nooit meer overkomen gelukkig!!

Als je nog niet zo lang in het "rattenwereldje" zit is het soms inderdaad best lastig om het "goed" te doen. Daar lopen we in het begin allemaal tegenaan.

Toen ik ging zoeken naar opvangertjes vond ik het in het begin ook best lastig dus ik snap best dat je dan snel op Marktplaats uitkomt. Helaas is marktplaats inderdaad niet geschikt en inmiddels ben je daar dus al van op de hoogte.
Je kan hier op het forum bij opvangers kijken. Mocht je niet direct 1 of 2 geschikte ratjes ertussen zien staan dan kan je het beste wel even een mailtje sturen naar de mailadressen die er bijna altijd wel bij staan.
Het is namelijk zo dat veel opvangadressen onderling ook goed contact met elkaar hebben dus zij kunnen je vaak ook weer doorsturen of verder helpen.

Ook wanneer je de nieuwe rat(jes) gaat voorstellen aan je ratje dan moet je rekening houden met een soort "ritueeltje". Een goede opvang kan hierover een duidelijke uitleg geven. Ook kan je een opvang altijd bellen als dat nodig is wanneer het niet goed gaat.

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 29, 2014 1:13 am 

Hoi, hoe gaat het met Nancy? Heb je al een vriendinnetje voor haar gevonden?
zeker niet het geluk gehad dat jouw ander ratje terecht is...

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 04, 2014 2:04 pm 

Hey Vicky,

Met Nancy gaat het goed, ze zit veel bij me en zit graag in me nek en haar! me nek staat vol striemen van die verrekte scherpe nageltjes.
Ze is niet heel erg nieuwschierig of avondtuurlijk. ze blijft echt alleen in me nek zitten,..

Skunk is niet meer gevonden helaas.

Zondag ga ik kijken bij een netsje met nancy, kijken of ze elkaar beetje lief vinden. Ik twijfel nog heeeel erg tussen 1 of twee erbij.
3 is wel gezellig voor ze maar ik heb maar 2 handen,...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 08, 2014 10:01 am 

Hoi...
Heb je al vriendinnetjes gevonden voor Nancy?

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 8:47 am 

Hey vicky,

Ja sinds zondag heeft ze amy als gezelschap. Lief en een stukje drukker dan nancy. Zal binnenkort eens een foto plaatsen. Gr jasper

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 10, 2014 10:19 am 

Dan ben ik heel blij dat ze een vriendinnetje heeft, fijn dat je dit hebt gedaan. Kom gerust hier terug voor vragen, hulp of gewoon als je iets leuks te melden hebt.
Dikke :hug: voor de dames

Ut kump goot...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]