Het is nu za nov 18, 2017 10:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: intro perikelen
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 4:55 pm 
Opperfikkiestoker

Omdat ik gewoon wil kunnen vertellen hoe mijn intro gaat open ik toch even een topic :clown: en misschien hebben jullie nog wel tips ook.

Mijn huidig groep bestaat uit 8 ratten (4 die over de 2 jaar oud zijn (willem, Malin, Duchess en Sykes), de frups, Xyleem en Lady). De nieuwe zijn Ecotoop en Foeem, uit Rians E en F nest

In eerste instantie hebben ze 2 dagen in de duna doorgebracht. De frupjes zaten er alleen bij als ik ook thuis was want anders ben ik bang dat er zo een gat in de plastic duna zat. Ze hebben bij eerdere intro's geen problemen gegeven en zijn gestresst totaal onhandelbaar, van daar deze keuze.
In die 2 dagen hebben ze ook al een huisje in de duna gehad, daar lagen ze gezellig met zn alle in. Dus door naar de Furat, met een loopwiel, plateau's en poepbakken. Hier heb ik de frupjes wel blijvend bij gedaan, omdat er een loopwiel in zat (stress afreageren) en deze kooi wat groter is. Dat ging ook prima en de hele bubs lag op 1 hoop. Even in een lege grote kooi geprobeerd. Dat ging nog niet goed dus weer in de furat met 1 huisje. Prima alleen moest Willem van de vrouwen buiten liggen omdat hij er niet meer bij paste. Dus hebben ze nog een 2de huisje gehad en ook dat ging prima. Ze lagen in wisselende groepen te slapen. Met eten ed waren er ook geen problemen.
Dus weer in een lege grote kooi. Daar ging het toch weer mis. In dit geval vooral de frups gingen achter de kleintjes aan. Ecotoop kregen ze vrij gemakkelijk 'te pakken' (of liet zich pakken) en dan was het prima. Floeem liet zich niet pakken en fokte de frupjes hiermee heel erg op. Xyleem sprong er af en toe tussen en ving de klappen voor Floeem, maar wel pas als het uit de hand liep (heb zelfs een bijtwondje bij Xyleem gevonden).

Nu zitten de frups, Xyleem, Sykes en Floeem, samen in de duna. In de grote kooi (slapend in de bovenste poepbak) ligt de rest, Ecotoop, Malin, Lady, Duchess en Willem.
Hier lijkt alles weer prima te gaan. Floeem zat in de hoek, omgeven door Sykes en Xyleem. Daarna is ze op onderzoek uit gegaan door de duna en ook tussen de frupjes door. Nu liggen Xyleem, Sykes en Floeem op een hoopje. En een frup ligt daar een stukje vanaf. De ander frup (Isra) is nog aan het ontsnappen (ik vrees voor de duna..).
Ik ben nog een klein beetje in twijfel wat te doen. Het zo even te laten (ik ben morgen vrij) of de frupjes alleen te zetten en de rest (dus Xyleem, Floeem en Sykes) in de grote kooi te doen en hen een groep te laten vormen.

Profiel  

Berichttitel: Re: intro perikelen
BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 6:30 pm 
Site Admin

Frupjes in isolatie, en de rest samen in de grote kooi zou ik doen. :knikt: Klinkt net als de Krummels (en MiniMaussie), maar zodra de rest een groep heeft gevormd dimmen ze meestal wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 7:36 pm 
Opperfikkiestoker

Ze zitten nu als in een laatste kan allen in de grote kooi (met wat open huisjes, zoals sputnik zonder bolletje, duivenunit zonder dak). Gaat dit niet goed dan gaan we zonder pardon in isolatie zetten (helaas is de alu mijn knaag proof kooi).

In de duna vonden ze elkaar best lief, Flo mocht lekker tussen de frupjes inliggen en werd ook door ze gewassen. Het lijkt bijna wel alsof ze gewoon een communicatie probleem hebben in de kooi. Nou moet ik zeggen dat de ukjes ook wel echt drama queens zijn, wat kunnen die piepen om niets :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 01, 2014 8:00 pm 
Opperfikkiestoker

En frup zit alleen, ze vind het niets en zit alleen maar voor het deurtje of hangt bovenin de tralies, achgerm. Moet ze maar lief doen.
Net was er een aanvaring met Malin en de ukken, Malin wilde niet stoppen dus Sykes greep in.
Xyleem is maar gewoon in het midden op het grote plateau gaan slapen.. 'als er dan toch geen verstopplekjes zijn, dan maar open en bloot, kan ik ook iedereen goed zien aankomen' :mrgreen:

Frup 2 houd zich opvallend rustig

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 9:21 am 
Site Admin

Piepende rittens triggeren wel echt iets bij dit soort ratjes, de Krummels hadden dat toen met Snoepie en Huskykind. Laaiend werden ze er van. Even uit elkaar halen kan inderdaad ook goed werken (wel heel zielig vind ik altijd, maar soms moet het...), als ze geen steun meer bij elkaar kunnen zoeken moeten ze het wel bij een ander gaan halen.

Hoe is het vannacht gegaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 11:06 am 
Opperfikkiestoker

Frup en Frup en Malin zitten in 'strafkamp'. Voor de rest gaat het wel goed, nu ligt de rest gezellig in de open sputnik (zonder bol gedeelte).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 11:23 am 
Site Admin

Oh, sukkeltjes zijn het ook! Hopelijk trekken ze snel bij!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 11:49 am 
Opperfikkiestoker

ik hoop het ook! ik vrees namelijk ook een beetje voor mijn kooi :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 11:51 am 
Site Admin

Ja... :lol: De schade hier voor 1 intro was ooit 2 duna's en 1 mary (Krummels).
Maar je zou er eentje (de makkelijkste) bij kunnen zetten misschien, als ze uit elkaar zijn hebben ze vaak niet meer zoveel praatjes. Beetje jammer dat Malin ook mee doet. :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 1:15 pm 
Opperfikkiestoker

Ja, maar niet geheel onverwacht. Malin heeft altijd al heel erg naar de frupjes toegetrokken.

Ik ben een beetje aan het twijfelen wie ik er dan als eerste bij zal zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2014 3:31 pm 
Opperfikkiestoker

Omdat de furat toch echt even schoongemaakt moest worden (die stonk!!) heb ik ze alle 3 terug gezet. Malin heb ik werkelijk niets meer van gehoord. Die is snel bij de hoop ratten gaan liggen slapen (op Flo'tje zelfs). De gezuzters Frup hebben wel nog herrie geschopt maar al wel minder. Net lagen ze met Eco tussen hun in in een poepbak.
ik twijfel dus nog wel een beetje. Ik durf ze nog niet bij elkaar te laten, Floeem weet ze zo ontzettend te triggeren/op te fokken. Ik ga dalijk bij een vriendin eten.

Hm, omdat het toch alweer redelijk hard ging zitten ce frups weer apart. Malin zit er nog bij, maar ging er net ook weer wat hard tegenaan. Dus ik kijk ik nog even aan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]