Het is nu ma nov 20, 2017 7:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 1:40 pm 

Vorige week maandag is Faye geopereerd. Ze had een tumor en toen heeft Karin meteen haar baarmoeder en eierstokken verwijderd. Alles is super gegaan en faye was alweer aan t rennen en springen toen we thuis waren.. Echt niet normaal. Sinds gister heeft ze haar hechtingen eruit gehaald.. Die op haar buik is prima, maar aan d'r zij n beetje twijfelachtig.. In t begin was t gewoon wat vlezig, maar t bloedde niet, dus ik maakte me geen zorgen, maar nu zie ik n beetje iets wittige lijkt wel erin.. Maak ik me hier nu wel terecht zorgen om? Moet ik hiermee naar Karin morgen? Of moet ik 'de natuur' zn gang laten gaan en t laten helen? Alvast bedankt voor de tips!

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 1:54 pm 
Site Admin

Dat ziet er op zich netjes uit hoor. :) Ik kan vanaf de foto niet goed zien of het pus is (en er dus een abcesje ontstaat), maar dat het wat wittig/gelig kleurt is wel normaal. Even in de gaten houden of de huid er omheen niet rood/warm wordt en als je het in huis hebt kan je even gaan zalven met honingzalf of betadinezalf. Meestal genezen dit soort plekken goed. :knikt:
Bij twijfel kan je morgen natuurlijk even bellen naar Karin, maar ik denk dat je je voor nu geen zorgen hoeft te maken. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 3:04 pm 

Dankjewel voor je reactie Jill!

Ik wist niet dat dit ook normaal kon zijn, dus dat stelt me wel gerust :). T ziet er niet pus achtig uit & t stinkt ook totaal niet ofzo. Ik was inderdaad bang voor een abces maar als t wit/gelig normaal kan zijn kijk ik t nog even aan :). Ik moet ergens hier honingzalf hebben liggen ja. Moet ik t dan gewoon erop smeren? Niks schoonmaken? Is t trouwens n probleem als honingzalf over de datum is?

& als ik me toch zorgen begin te maken zal ik morgen Karin even bellen inderdaad. Al was zij volgens mij op vakantie binnen kort..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 4:29 pm 
Site Admin

Als de zalf nog normaal ruikt en er normaal uitziet kan je het gewoon nog gebruiken. :knikt: Schoonmaken hoeft niet persé omdat het mooi dicht zit zo te zien, maar zou je eventueel kunnen doen met afgekoeld gekookt water.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 4:42 pm 

zou me er inderdaad niet zo zorgen om maken. goed schoonhouden (mocht dit nodig zijn) en evt zalven. kijk wel uit met zalven, zo blijft het vochtig en kan er ook geen korst ontstaan. wel even in de gaten houden dat er geen abces vormt, anders moet je het openhouden met de zlaf en goed spoelen.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 8:38 pm 

Ziet er idd prima uit, jammer dat ze de hechtingen niet wat langer heeft laten zitten.
Zalven met betadine/honingzalf is geen probleem, voorkomt ontsteking en voor je het weet is het genezen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 13, 2014 10:42 pm 

Heel erg bedankt allemaal voor de tips en advies!

Ik had water gekookt en op een wattenstaafje gedaan. toen t water was afgekoeld de wond schoon gemaakt, maar het wittige zat echt vast zegmaar. ik heb niet heel hard geduwd, maar durfde dat ook niet.. want als dat witte een helende huid betekend wil ik dat niet weer kapot maken natuurlijk. heb toen dus maar voorzichtig t hele wondje schoongemaakt maar er kwam helemaal niks vanaf. geen vocht, bloed of wat dan ook bleef aan t staafje plakken. heb er vervolgens dus gewoon wat honingzalf opgesmeerd :). ze liet t allemaal zonder enige kick gebeuren, dus t deed dr ook totaal geen pijn.
na de honingzalf is ze wel weer wat meer weer gaan poetsen, maar ze vinden t ook altijd erg lekker smaken, die zalf & t is natuurlijk gek..

Nouja hopelijk ziet t er morgen weer n stuk beter uit!
Dankjulliewel :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]