Het is nu za nov 18, 2017 11:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Faye knaagt aan de muren
BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2014 1:33 pm 

Halle allemaal,

Ik heb al een afspraak met de dierenarts gemaakt voor vanavond, maar wil toch graag jullie mening&ideeen hierover horen.. Faye knaagt sinds een dag of 3 obsessief aan de muren. Ze heeft genoeg hout in de kooi om van te knagen & verder is er niks veranderd in eetpatroon oid,waardoor je zou verwachten dat ze t wellicht doet. Ik heb ook tijde dat ze de stukjes die ze uit de muur knaagt op eet & als ik haar weg haal wordt ze heel boos en probeer ze t zo snel mogelijk weer te doen..
Mij lijkt t ook geen verveling aangezien ze nog net zo veel aandacht krijgt als eerst.
Iemand enig idee waarom ze dit doet? Of hier ervaring mee? Ze knaagt sowieso ook wel wat meer aan andere dingen die op haar pad komen, maar vooral op de muur is ze plots dol.. Het is ook niet maar 1 specifieke plek..

Groetjes Loïs

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2014 1:58 pm 

Het is misschien niet geheel te vergelijken. Maar een van mijn kippen deed het ook, is dan kalk gebrek. Misschien dat het bij ratjes ook zo kan zijn, daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Misschien even aan de DA vragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 23, 2014 6:28 pm 

Ben toch benieuwd. Nog iets gevonden bij de dierenarts?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 8:22 am 

Karin had vakantie, dus ik heb de afspraak helaas naar volgende week moeten verplaatsen.
Verder is alles in orde met d'r & is er niks in naar veranderd, dus de DA dacht dat wachten niet zo'n kwaad kon, tenzij er tussendoor iets veranderd natuurlijk.
&ja andere dierenartsen weten vaak echt niet wat er is & ik durf niet zomaar aan haar te laten 'sleutelen'

Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 9:22 am 
Site Admin

Hoe oud is ze, wat voor voer krijgt ze (en extraatjes) en zien haar tandjes er nog wel normaal uit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 1:50 pm 

3oktober wordt ze 2, ze krijgt ratrations voer & voor zover ik het kan beoordelen zien haar tandjes er normaal uit, maar ik heb al eerder een ratje gehad met een kinabces & tegelijkertijd wss kaaktumor(of abces) & haar tandjes waren ook te lang zonder dat ik dat had opgemerkt (al had ik dus wel opgemerkt dat ze niet meer goed at daardoor) dus ik weet niet hoe goed mijn beoordeling daarvan is. Maar toen kwam t dus omdat er vanalles mis was in dr koppie.. dat vind ik ook zo gek, knaagspul is hier genoeg!
Ik geef nu ook dagelijks n aantal scienceselective brokjes, aangezien die wat harder zijn.. misschien helpt dat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 4:01 pm 
Site Admin

Geef je ook supplementen naast het RR voer? In dat geval zijn tekorten hopelijk uit te sluiten.

Verder gaat ratten soms veel knagen/rare dingen eten als ze (buik)pijn hebben. Is haar ontlasting nog normaal?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 24, 2014 6:55 pm 

Ja, ze krijgen dailyrat 3!
& ontlasting is niet heel anders dan normaal, maar ik heb wel t gevoel dat zij vaker buikpijn heeft dan Luna, omdat ze na t eten wel ns helemaal plat op de bodem gaat liggen, terwijl ze dat normaal nooit doet.. & heb ergens eens gelezen dat plat liggen dat kon betekenen.. Maar dat is maar heel soms & dan ook heel kort & heeft ze al zolang ik d'r ken..

Wordt niet veel makkelijker hierdoor he? Haha. Ze heeft t vandaag overigens niet gedaan. Wat ze wel ook sinds n dar of 2/3 doet is super aanhankelijk zijn, dus misschien is t toch n manier om aandacht te vragen? Ze heeft net bijvoorbeeld n uur lang lekker op mn schoot gelegen en zich laten kriebelen voor t eerst. Normaal kwam ze wel lekker kroelen en stoeien en eventjes kort liggen, maar niet zoals nu. &ze geeft dan n goede indruk, dus niet dat ze dat doet omdat ze zich niet goed voelt.. Misschien aanhankelijker door ouderdom? Heb ik tenminste wel bij voorgaande ratjes gehad, al gingen ze niet aan muren knagen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 25, 2014 9:28 am 
Ere-lid

Ze kan buikpijn hebben of misselijk zijn. Misschien is het een idee om even ander voer te geven. Geef dan dwergkonijnenvoer, die zonder biks, en geef daarnaast elk een kattenbrokje. Maakt verandering van voer geen verschil, dan zou ik zeker naar de da gaan.

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]