Het is nu zo nov 19, 2017 7:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 8:50 pm 

Ik heb een aantal ratten in mijn mannengroep laten castreren wegens agressief gedrag. Het gedrag verbeterde aanmerkelijk, maar de meeste ratten kregen wel te maken met forse ontstekingen. Nu is er nog een agressieve vent. Bij andere dieren wordt ook wel een implantaat geplaatst. Ik heb met de dierenarts overlegd, maar die kende eigenlijk niet de toepassing bij ratten. Het kan natuurlijk wel, qua formaat. Een forse mannetjesrat kan zwaarder wegen dan een fragiel vrouwtjesfretje. Daar wordt het wel bij gedaan.
Ik heb voor as woensdag een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een implantaat. Ik ben benieuwd of er rattenhouders zijn die hier ervaring mee hebben. Anyone?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 9:43 pm 

Ik heb twee dames gehad bij wie een Suprelorin implantaat is geplaatst.
Aan het gedrag kon ik zeker merken dat de hormonen hierdoor sterk verminderden.
Maar goed, dit waren natuurlijk dames, weet niet precies wat het bij heren doet. Het is geloof ik wel ontwikkeld voor mannelijke dieren.

Je kan anders altijd even contact opnemen met Stijn Peters van Dieren Ziekenhuid Eindhoven, hij was degene die ze bij mij heeft voorgesteld en geplaatst. Hij kan er wellicht meer over vertellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 26, 2015 10:58 pm 

Het is niet normaal dat ratten zo'n ontsteking krijgen van een castratie. Misschien kun je wel volstaan met het zoeken van een andere dierenarts?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 1:48 am 

Het is niet normaal dat ratten zo'n ontsteking krijgen van een castratie. Misschien kun je wel volstaan met het zoeken van een andere dierenarts?

Mijn dierenarts heeft diverse technieken en hechtdraad geprobeerd, maar meestal ontstaat er toch een ontsteking. En wat ik zo hoor, is dat niet alleen bij mijn dierenarts het geval.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 9:03 am 
Site Admin

Ik heb er geen ervaring mee, alleen bij mijn hond (mannelijk) en daar werkt het prima. Echter zou ik je ook aanraden om eens verder te kijken, want het is echt niet gebruikelijk dat er ontstekingen ontstaan. Gelukkig niet, want dan zouden de voordelen bijna niet opwegen tegen de nadelen. Hechtdraad is een factor, maar aangezien je schrijft dat jouw dierenarts er meerdere heeft geprobeerd ligt het misschien nog aan iets anders. Misschien kunnen we je een goede dierenarts aanraden als je aangeeft in welke omgeving je woont. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2015 11:07 am 
Ere-lid

Ik hou ook rekening met ontstekingen, gebeurt helaas.

Ik weet dat het bij honden extreme vermoeidheid kan geven en diabetes kan veroorzaken. Heel vaag staat mij bij dat het bij dekkaters voor tumoren kan zorgen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 31, 2015 6:04 pm 

Tumoren, was dat niet Tardak?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]