Het is nu za nov 25, 2017 7:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2015 11:53 pm 

Sorry voor de late reactie.

Wat lief dat je het vraagt, dankjewel.

Het lijkt gelukkig beter te gaan met de kleine meid! :).
Ik ga morgen even een uitgebreide update geven over hoe of wat, daar heb ik nu net iets te weinig tijd voor.. (Omstandigheden) sorry.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 2:45 am 
Opperfikkiestoker

Fijn dat het beter lijkt te gaan, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 17, 2015 1:44 pm 

:thumbsup:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2015 4:43 pm 

De kleine meid valt gelukkig niet meer om, en zelfs haar oortje en hoofdje staan niet meer scheef! :D. Nu maar heel hard hopen dat het zo blijft..
Ze heeft 2 keer een injectie gehad. Ik zal proberen uit te leggen waarom..
Ik heb die dierenarts gevraagd over Synulox, of ik dat mocht hebben voor haar.. hij zegt, Synulox werkt vaak niet voldoende tegen zo'n ontsteking, je kan het beter van binnen uit behandelen, dat werkt vaak veel beter..
De andere dierenarts in Apeldoorn heb ik het ook gevraagd, die antwoorde ook al, dat Synulox niet voldoende zou helpen tegen die kwaal..
De fokster waar ik haar van heb, zei ook hetzelfde.. zij gaf mij een telefoon nummer van haar dierenarts die ook goed is met ratjes. Die heb ik gebeld, en het hele verhaal gedaan.. Zij zei wel, ik geef dan inderdaad meestal Synulox, maar als deze injecties blijken te werken dan is dat ook goed, en kan dat geen kwaad..

Waar ik wel van schrik is dat rittens inderdaad geen Baytril mogen hebben.. dat daar de meningen zo over verdeeld zijn.. want alle 3 de dierenartsen heb ik duidelijk gezegd hoe oud of ze is..

Jullie hebben gelijk, ik had direct naar een dierenarts moeten gaan, in Duiven of Lunetten.. mocht er nu de volgende keer weer iets zijn (hopelijk niet!) dan ga ik direct naar een van hun, en niet meer hier naar een dierenarts..
De reden dat ik nu wel hier naar een dierenarts ben gegaan is, de eerste dierenarts heeft een ratje van mij geopereerd aan een tumor, dat is helemaal goed gegaan.. en ze zeiden ook, dat die dierenarts best veel verstand heeft van ratjes, en aangezien ze Moos goed geopereerd hebben, geloofde ik dat.. En een MOO komt veel voor bij ratjes, dus ik dacht ook dat ze er wel bekend mee zouden zijn.. niet dus..
Ik raakte behoorlijk in paniek en dacht alleen maar, ik moet nu een antibiotica hebben, anders red ze het niet.. ik was heel erg bang om haar kwijt te raken.. dus heb ik een andere dierenarts gebeld die wel bereid was om het te geven..
En toen kwam hij met die injecties, ik dacht ook dat dat beter zou zijn..

Maar nogmaals, ik had beter direct naar een echt goede dierenarts kunnen gaan.. ik dacht ook echt dat ik goed zat, dat was het probleem.. maar goed.. ik weet het nu, en heb er zeker veel van geleerd..

Heel erg bedankt voor alle hulp en adviezen, mijn waardering is enorm.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2015 5:26 pm 
Site Admin

Heeft ze nu, als ik het goed begrijp, 2 injecties gehad en is daarmee de behandeling afgelopen? Want MOO moet je veel langer behandelen. Het is fijn dat het al beter gaat, maar als je niet lang genoeg doorgaat met de behandeling is de kans op een terugval groot.

Hoe gaat het met Koda, ben je met hem ook nog weer bij een dierenarts geweest? Eet hij wel weer goed na het knippen van de tandjes?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 1:29 am 
Opperfikkiestoker

En ze moet elke dag injecties hebben!! Een (depot) injectie bij een rat werkt niet 3 dagen zoals bij sommige andere dieren maar 24 uur. Ik hoop echt dat het goed gaat met je ratje, werkelijk, maar met de kennis die ik heb (als ervaren rattenhouder en paraveterinair in opleiding) klinkt dit een beetje als een zooitje en kan het heel verkeerd uitpakken (nadelig voor de ontwikkeling van het kleintje (ab) en/of resistentie van de bacteriën). Hopelijk pakt het goed uit en zit je de volgende keer meteen goed, dat scheelt voor iedereen veel stress (en misschien ook wel geld).

Ik hoop dat het met Koda ook goed gaat, klinkt namelijk alsof de DA de tandjes heeft geknipt terwijl dat niet nodig was en ze nu dus veel te kort zijn geknipt. Rattentanden zijn echt lang namelijk en hoeven pas geknipt te worden als ze scheef afslijten/scheef staan. Als ze nu dus te kort zijn afgeknipt kan hij niet goed eten (en doet het mogelijk pijn), je moet dan goed in de gaten houden of de tandjes weer goed op elkaar groeien. Er is een kans dat dat niet netjes/goed gebeurd. Dan moeten ze bijgevijld worden door een zeer vakkundig DA (ik zou Lunetten doen in dat geval, Ellen knipt nog wel eens en in deze situatie zou vijlen mijn voorkeur hebben). Hopelijk gaat met hem alles goed!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 9:19 pm 

Snik.. Wat erg dat het nog niet voldoende is :'(.
Koda eet gelukkig alles weer, maar hij piept nogsteeds..
Morgen gaan we naar Duiven naar dierenarts Ellen.. Ze doen het verder heel goed gelukkig, maar dit geeft mij geen gerust gevoel, en maak mij zorgen om het piepen.. En de kleine meid.. Hopelijk kan zij ons wel goed helpen..
Ik hou jullie op de hoogte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 10:15 pm 
Ere-lid

Ik duim dat het allemaal meevalt!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 10:30 pm 
Opperfikkiestoker

Ik duim voor je! En ik wil je even zeggen dat ik het echt super goed van je vind dat je de moeite neemt om naar Duiven te reizen. :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 11:48 pm 

Dank jullie wel voor jullie duimen, heel fijn.
Lief dat je dat zegt Vera, Dankjewel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 21, 2015 2:34 pm 

Super :thumbsup:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 6:21 pm 

We zijn bij dierenarts Ellen geweest.

En wauw, wat een geweldige dierenarts! ze is zo lief, legt heel erg goed uit en neemt alle tijd.. wat een wereld van verschil met hier zeg..!

Met de kleine meid is alles goed, ze heeft de oortjes goed nagekeken en daar zat geen ontsteking meer, gelukkig! Ze heeft wel wormen.. daar heeft ze druppels voor gekregen.. Ik heb verteld dat ze de baytril injectie heeft gehad, en ook zij zei dat dat niet goed is bij zo'n kleintje.. Wat baal ik daar van zeg!

Met Koda is het niet helemaal goed :(. Ze schrok zich rot van dat zijn tand geknipt is.. dat was helemaal niet nodig geweest inderdaad! dat had nooit mogen gebeuren zei zij ook.. Hij heeft ook een luchtweginfectie en iets een oorontsteking. Daar krijgt hij nu Novadox voor. Zijn urine was niet helemaal goed, maar ze wist niet of dat nu kwam van dat hij niet lekker is, of dat er nog meer speelt.. daarvoor moeten we over 2 weken terug komen.. De arme kerel heeft ook nog mijt.. daar hebben ze allemaal een druppel voor gekregen.. Hij heeft ook een klein bultje in zijn linker lies.. dat lijkt niet op een tumor, maar het kan wel een begin zijn.. of dat het van de castratie komt, dat kan ook nog.. ik hoop maar dat dat het is! (Jill, weet jij dat toevallig? had hij dat bij jou ook al, dat bultje? mij was het nog niet opgevallen namelijk..)

Ik hoop zo dat alles goed komt met mijn lieverds.. ik ben mij rot geschrokken en voel mij heel rot omdat ze hier een o zo foute behandeling hebben gehad.. mocht er de volgende keer weer iets zijn, ga ik direct naar Ellen, wat een geweldige dierenarts!
Dank jullie wel dat jullie haar aangeraden hebben!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 6:23 pm 

Ow, ik vergeet te vragen..

De kleintjes zitten nog apart in een kooi.. moet ik nu wachten met de introductie tot Koda van zijn luchtweginfectie af is? of kan ik het gewoon proberen? Ze zijn zo aan een grotere kooi toe.. vind het zo super zielig.. Maar gezondheid gaat wel voor natuurlijk..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 7:40 pm 
Site Admin

Fijn dat je geweest bent en dat je goed geholpen bent. Ik hoop dat je nu snapt waarom we haar (of Karin) aanraden en daar ook een beetje op hamerden. Niet om jou te pesten, maar om jou en de ratten te helpen. :knikt:

Koda had die bult hier nog niet. Je hebt hem (uit mijn hoofd) al een maand of 6/7? Dus dat zou niet logisch zijn ook. Het kan inderdaad een abcesje zijn, mannen (ook ongecastreerde) krijgen dat wel eens in dat gebied. Wel in de gaten houden en zo nodig laten behandelen (door Ellen). Als je over 2 weken teruggaat kan ze er vast meer over zeggen, als het in de tussentijd hard groeit zou ik er wel eerder weer naar laten kijken. Ik hoop dat de antibiotica goed aanslaat en hij zich snel beter voelt!

Wat de wormen betreft, zijn beide rittens behandeld? Ik zou ze nu nog niet introduceren met zo'n slechte weerstand bij zowel de mannen als de rittens, maar in wat voor kooi zitten de rittens nu dan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 11:32 pm 
Opperfikkiestoker

Fijn dat je nu begrijpt dat we niet zomaar zeiden dat je naar Ellen of Karin moest. Zoals je nu wel inziet had dat toch wel een reden. Fijn dat je er nu de volgende keer meteen heengaat! :thumbsup:

Wat betreft de vragen die Jill nog stelt, daar ben ik wel benieuwd naar maar heb ik verder niets aan toe te voegen :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]