Het is nu ma nov 20, 2017 5:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2015 12:10 am 

Ja, ik begrijp nu waarom jullie zeiden dat ik naar Karin of Ellen moest gaan.. Sorry voor mijn onbegrip in eerste instantie..

Dankjewel voor de snelle reactie Jill, heel erg fijn..
Ik dacht al dat hij dat bultje bij jou nog niet had.. anders had je het wel gezegd.. maar hoopte het ergens toch, als het van de castratie zou komen, dan zou het er toen al hebben gezeten lijkt me.... dus daar komt het dan niet van.. :'(. Ik hou het zeker in de gaten, en als het groeit dan gaan we eerder terug naar Ellen en mag ze het zeker weg halen.. bah, dat maakt me wel zorgen zeg!
Het piepen van Koda lijkt al wat minder gelukkig.. ik hoop zo dat hij goed op knapt!

Ja, allebei de rittens hebben druppels gehad, dezelfde als Koda en Kenay, ik weet uit mijn hoofd niet hoe het heet, maar zal zo even kijken..

Okey,, dan wacht ik nog met de kennis making.. ik dacht al wel dat het nog niet het juiste moment is, maar heb dan zo met ze te doen, dat ik het graag voor ze wil oplossen.. ze zitten nu in een hamsterkooi Barney. L 100 x B 54 x H 45 cm. Wel met een huisje, speeltje, hangmat en theemuts.. maar vind die kooi zo laag.. ik heb helaas geen andere rattenkooi, maar ben bereid om er een aan te schaffen als dat beter is.. ik was hier niet op voorbereid ook, de bedoeling was natuurlijk om de meisjes bij Koda en Kenay te doen.. maar net toen ik ze had, begon de ellende..

Bedankt voor jullie hulp, echt heel fijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 24, 2015 12:08 pm 
Ere-lid

Wat goed dat je naar een andere da bent gegaan!

Vervelende is dat niet elke dierenarts kennis heeft van ratten terwijl dierenarts dat wel doet denken. Helaas komen kleine knagers tijdens de opleiding amper aan bod, wel kunnen er verdiepingen gevolgd worden maar dat doet dus niet iedereen.
Ik ga er van uit dat je da wel wil leren, ik zou dus met je bevindingen terug gaan, hopelijk doet hij er iets mee.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 24, 2015 12:30 pm 
Site Admin

De kooi is voor de rittens wel te klein inderdaad. Juist zulke kleintjes moeten flink de ruimte hebben om te klimmen en te rennen, dat hebben ze nodig voor hun (fysieke, maar ook mentale) ontwikkeling. Ik zou dus even Marktplaats afspeuren voor bv. een tweedehands Jenny voor de tussentijd. :knikt: Die kan je daarna altijd nog doorverkopen. Ook zou ik ze een loopwiel geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 10:10 pm 

Ik vind het zo raar, dat dierenartsen ratjes niet echt in hun opleiding krijgen.. het zijn gewone huisdieren, en zij hebben net zoveel recht als een hond of kat, op een juiste behandeling.. ik vind het echt heel erg dat dat niet gebeurd.. ik wilde dat ik er iets tegen kon doen eigenlijk!

Fijn dat je zegt dat ik dit wel met de dierenartsen kan bespreken, daar zat ik zelf ook over te denken, en ik denk dat ik dat nu zeker ga doen..

Ik heb een andere kooi gekocht voor de rittens kooi Frodo 78x47x81cm.. En er staat een loopwiel in! :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 28, 2015 3:15 pm 
Ere-lid

Hoe gaat het nu?

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]