Het is nu wo nov 22, 2017 6:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Intro met wildje Asger
BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 5:20 pm 

Nu Asger in een paar maanden tijd zijn beide broers verloren heeft zit hij alleen.Ik ben dus bezig om te proberen hem te koppelen in één van mijn andere groepjes, maar dat wil nog niet zo lukken. Willen jullie even met mij meedenken?
Asger heeft zijn hele leven zijn broers bij zich gehad. Als jonge ratten hebben ze nog een tijdje samen gewoond met 2 tamme kereltjes van een half jaar ouder, en in eerste instantie ging dat prima. Toen de beide tamme ventjes echter een weekje uit logeren waren voor een dekking is er in de groepsdynamiek iets veranderd, en dat is nooit meer goed gekomen. De tamme alfa stapte bij thuiskomst de kooi in als een vader die een dag te vroeg van vakantie terug komt en de ravage aanschouwt die zijn beide puberzoons hebben aangericht. Hij heeft vanaf dat moment aan één stuk door de wildjes in het gareel lopen dwingen. Ik heb dat nog een tijdje aangezien maar de onrust nam niet af, de wildjes woonden vrijwel permanent bovenin de spoednik en zaten de hele dag naar de alfa te gillen. Ze hadden geen moment rust meer. Toen ik de groep gesplitst had, had ik in één klap twee stabiele en gelukkige groepjes, de wildjes werden zichzelf weer, en alles was goed. Uitgerekend die alfa leeft nog, en woont nu samen met twee zoons. Het zijn beschaafde, vriendelijke en rustige kerels. De alfa, Aramis, is inmiddels bijna 2,5, zijn zoons zijn bijna 1,5. Iedereen heeft zijn ballen nog, en niemand heeft ooit gedrag vertoond dat aanleiding gaf tot castratie. Formeel is Aramis nog alfa, hoewel dat door een van zijn zoons regelmatig wordt bevochten. Aramis is echter alfa op instelling, dus zelfs al is hij wat fragieler en lichter dan zijn zoons en heeft hij beginnende achterhandverlamming, puur op wilskracht laat hij zich voorlopig niet afzetten. En hij is behoorlijk hardnekkig in wat hij in zijn hoofd heeft.
Ik heb de intro met de drie tamme mannen eerst geprobeerd in een mary. De tamme heren kwamen kennis maken, snuffelen en zijn geïnteresseerd, geen egels, iedereen gedraagt zich voorbeeldig. Asger vindt ze echter doodeng, verschanst zich in een hoekje, en iedereen die even komt ruiken wordt eerst bedreigd (Asger op achterpootjes, neus naar voren, sodemieter op houding), daarna wordt naar ze gepiept en als ze het dan nog niet snappen valt hij razendsnel uit en bijt 1x in neus of kop. En neemt vervolgens de benen naar een andere hoek. Omdat zijn flanken begonnen te pompen alsof hij zwaar hartpatiënt is, heb ik de intro afgebroken, maar nu hij door de da is onderzocht en goedgekeurd gaan we weer verder. Gezien zijn reactie vond ik het verstandig hem wat meer ruimte te geven, wildjes zijn eerder geneigd aan te vallen in een beperkte ruimte, dus de afgelopen dagen hebben alle heren 2x per dag een half uur samen losgelopen onder mijn supervisie. Asger toont wel belangstelling, maakt contact, komt ruiken, maar rent razendsnel weg als daar op gereageerd wordt en verschanst zich in de boomhut een meter boven de vloer. Van daaruit ligt hij de vloer in de gaten te houden. Zijn gezicht staat belangstellend, geen egel te bekennen, zijn staart kwispelt af en toe. Hij vindt het echt retespannend. Dit is een paar dagen best goed gegaan. De tamme heertjes zijn beschaafde ratten die zich niet opdringen. Maar Aramis is het inmiddels zat. Dat idiote gedoe moet nu over zijn, hij roept Asger tot de orde. Komt naar hem toe, laat zich niet wegjagen, gaat egelen en zijwaarts duwen, en zelfs een piep en een beet jagen hem niet weg, hij gaat gewoon door. Asger kan zich deze behandeling nog al te goed herinneren van deze vent, hij neemt zodra hij kan de benen. Inmiddels maakt hij zelf geen contact meer, en als de heren zich melden jaagt hij ze weg of rent zelf weg. Ik weet dat dit allemaal best nog meevalt, maar ik heb de schade die een wilde rat kan aanrichten bij een andere rat maar al te vaak gezien en ik wil liever niet dat het zover komt. De volgende stap is nl aanvallen en shoot to kill, een andere stand kennen wilde ratten niet. En dat hij ze eng vindt en niets van ze wil weten gaat vrees ik niet wijzigen, ook niet met heel veel geduld. In het beste geval krijg ik ze samen in één groep in een soort gewapende vrede, en dat wil in mijn mannetje niet aandoen. Dat verdient hij niet.

Dus in een opwelling iets anders geprobeerd. Ik heb ook nog een gecastreerd dametje zitten van dezelfde leeftijd, dus ik heb voorzichtig gekeken of dat samen wil. En dat gaat wat Asger betreft goed, heul goed zelfs. Een beetje te goed helaas, ze wordt gedekt. :roll: En dan niet een keertje voor de vorm, nee, meneer gaat vol op het orgel. Dit meisje is een gepensioneerde ex-broodfokrat, die voor ze bij mij kwam met nest en al vermoedelijk al heel wat nestjes heeft gehad, en ze is deze behandeling helaas dus wel gewend. Ze blijft stoïcijns zitten, protesteert niet, loopt ook niet weg, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het interesseert haar eigenlijk niet zo, ze is totaal niet onder de indruk. Maar Asger maakt niet echt contact met haar, is niet blij met een mogelijk maatje, hij dekt haar en sjouwt weg om zichzelf te poetsen. En loopt dan weer naar haar toe voor een dekking. Ik heb ze 2 keer samen gehad voor maar een paar minuten, en beide keren zag ik hetzelfde gedrag. Ik heb nooit eerder een gecastreerd dametje bij een intacte man gezien, ik weet ook eerlijk gezegd niet of dat wel een optie is. :confused: Ik had verwacht dat hij zich zou gedragen alsof zij een gecastreerde man was, niet alsof ze gewoon een vrouw is die gedekt kan worden. En het is uiteraard niet de bedoeling dat hij dit gedrag blijft vertonen, dan heeft zij geen leven.

Heeft iemand ervaring met het combineren van een gecastreerd vrouwtje met een ventje? Is het dekken van Asger tijdelijk (zij woont normaal in een groepje van vruchtbare vrouwen en ruikt daar dus ook naar) of zal hij dit blijven doen? En heeft iemand met meer ervaring met intro's met wildjes misschien nog ideeën wat ik zou kunnen proberen? Voor de goede orde, castreren van Asger is voor mij geen oplossing. Voor zijn gedrag en karakter is het niet noodzakelijk, en ik wil hem niet aanpassen om in mijn huidige groepen te passen. Hij is geen bonsaiboompje. Maar hij kan ook niet de rest van zijn leven alleen blijven, dat wil ik hem niet aandoen. Ik heb behalve de 3 tamme ventjes geen andere mannen of castraten zitten. En ik ben bang dat als ik dit rat voor rat probeer, Asger zich in de meerderheid zal voelen (hij is een kop groter dan de rest) en per definitie aan zal vallen. Juist de meerderheid aan de tamme kant houdt hem in het gareel. Zelfs al is hij geen dominante rat, hij was ondanks zijn grootte altijd het laagst in rang.
Iemand slimme ideeën of andere ervaringen dan ik?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 7:53 pm 
Site Admin

Wat een dilemma. :( Om met het 'simpele' gedeelte te beginnen: Ik heb een intacte man bij een gecastreerd vrouwtje gehad en in dat geval had hij het na ongeveer een week wel gezien met het dekken. Wel was dat een wat pittiger vrouwtje die het op dat moment ook niet meer echt pikte. Het zal per combi verschillen of het werkt, maar dat hij in eerste instantie (nog) dekt vind ik niet heel verontrustend en kan wel veranderen in mijn ervaring.

De tamme heren zouden voor mij sowieso afvallen als ik dit zo lees. Het beste wat er eventueel uit kan komen is inderdaad gewapende vrede en dat moet je voor beide partijen, maar zeker voor een wildje, niet willen.

Bikkeltje schreef:
Maar Asger maakt niet echt contact met haar

Heb jij het gevoel dat dat komt doordat de klik mist, of doordat hij nu even te veel heeft meegemaakt in korte tijd? Het niet maken van contact herken in van Zonder Sok, die er na het overlijden van Lizzie gewoon echt geen zin meer in leek te hebben. Met Rinus maakte hij totaal geen contact. Ook niks negatiefs dus, hij zat maar in zichzelf gekeerd. MiniMaussie deed het afgelopen week ook even tijdens de intro met haar nieuwe groep. Ik heb dat vaker gezien bij wildjes, wanneer de verandering te overweldigend is. Ik heb inmiddels de indruk dat het vooral heel veel tijd kost en wanneer er geen echte angst is (zoals bij jouw tamme mannen), of een duidelijke mismatch, kijk ik intro's met wildjes dus altijd wat langer aan. Ik denk dat, als je denkt dat de match er mogelijk wel is, je hem misschien toch even wat langer bij je gecastreerde meisje moet zetten om te kijken of het dekgedrag gaat minderen en hij haar als volwaardige rat/maatje zou kunnen gaan zien.

Heb je wel het idee dat hij zou kunnen wennen aan tamme ratten? Of denk je dat het pas echt goed voor hem voelt als het wild is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 12:47 pm 

Dankjewel Jill, hier kan ik wat mee. :knikt: Nu durf ik door te gaan met de combi met MikMak (het gecastreerde dametje) en Asger zonder dat ik me direct zorgen maak dat ik haar aan het mishandelen ben. Zo reageert ze ook niet, maar die stakker heeft zoveel grote kerels over zich heen gehad dat ik me voor kan stellen dat ze daar ook gewoon niet meer op reageert. :shifty:

Om je vraag te beantwoorden, Asger heeft vanaf 7 weken oud samengewoond met tamme ratten naast zijn twee broers. Toen ik het nest had gesplitst met 4,5 week oud en de dametjes met andere tamme rittens samen gingen wonen, zag ik de heertjes razendsnel verwilderen waar de dames juist makkelijker werden. Toen heb ik die twee kale musketierventjes erbij gezet, die Henk toen nog bij jou had opgehaald. Ik had ze net die dag ervoor bij je gebracht. :mrgreen: Toen het hele zaakje oud genoeg was zijn ze samen gezet met de grote mannen, en hebben ze met zijn 9-en een tijdje samengewoond. De kale kerels werden echter tamelijk bekrast door de wilde heertjes, dus die zijn weer verhuisd. En de 2 grote castraten waar ze het goed mee konden vinden gingen dood, en toen zaten ze ineens met Aramis en broer Brynn. Dat ging goed tot het weekje logeren voor Aramis. Asger zal zo'n 9 maanden zijn geweest toen ik ze apart heb gezet. Hij zou dus tamme rats moeten kunnen spreken, en hij kon het ook goed vinden met de grote castraten. Maar dat waren beide enorm lieve knuffelberen die ook het liefst op zichzelf waren en zich een beetje afzijdig hielden. Daar kropen ze nog wel eens tegenaan. Bovendien is het altijd Silas geweest die de contacten legde, met mens en dier. Die rol nam Mats over na de dood van Silas. Asger is altijd volgend geweest, heeft zich altijd achter een broer kunnen verschuilen. Nu moet hij het zelf doen en hij weet niet hoe dat moet, dat vindt hij eng. Ook naar mij toe is hij ineens voorzichtiger. Voorheen werd er voor het deurtje gedrongen om er uit te mogen en klommen ze zelf op mijn arm. Desnoods met 3 tegelijk. Wel altijd Asger als laatste. Maar nu kruipt hij in een huisje of in de hangmat en moet ik hem daaruit halen. Hij wil er wel graag uit, maar zomaar mijn arm oplopen is ineens een brug te ver.
En aan Aramis heeft Asger geen beste herinneringen. In eerste instantie zag ik duidelijk dat Aramis hem herkende en kwam begroeten. Hij ging in de mary zelfs tegen Asger aanliggen. Nu Asger zich afwijkend blijft gedragen komt Aramis hem tot de orde roepen, en daar gaat het weer mis. De twee zoons worden herkend als mini Aramissen, ik weet zeker dat Asger dat ruikt. Die zijn bij voorbaat dus ook verdacht, zelfs de meest makkelijke en dociele van de twee. Dat gaat em dus echt niet worden.
Andere wilde of halfwilde ratten, anders dan dames, heeft Asger nooit meegemaakt. Ik heb geen idee hoe hij daarop zou gaan reageren. Ik verwacht wel dat de communicatie een stuk vloeiender zal gaan, het is duidelijk dat de tamme ratten Asgers overduidelijke signalen negeren. Dat zou een wilde nooit doen.
Dat Asger niet echt contact maakt met MikMak komt denk ik omdat hij te druk is met dekken. Ze is voor hem een soort opblaaspop in ratvorm, hij denkt dat ie in rat heaven is beland. Maar wie weet wordt dat beter als ze wat langer samen zitten. MikMak is zelf ook een soort halve autist, die maakt ook niet echt contact. Je zou toch zeggen dat als er ineens een grote vent op je af komt en onder je staart begint te snuffelen en vervolgens zonder pardon achterop je kont duikt, (mikken ho maar :roll: ) dat je je dan even omdraait om te kijken wat er nou weer allemaal gebeurt, maar MikMak blijft gewoon zitten alsof er niets gebeurt. Alleen als Asger erg ruw wordt piept ze even en kijkt ze verstoord op, maar verder is het net een herkauwende koe. Onverstoorbaar.

Ik ga gewoon verder proberen de combi met Asger en MikMak te maken, hopende dat dat gaat werken. Zou het schelen denk je als er nog een gecastreerd dametje bij zit, of maakt dat niet uit? MikMak is supermakkelijk, mogelijk dat Asger toch te overheersend blijft voor haar. Een tweede wat pittiger dame zal hem eerder tot de orde roepen, en er zit vast nog wel zo'n type ergens in een opvang. Alhoewel Asger voor een man ook allesbehalve dominant is.
De komende dagen zit ik in Utrecht, vanaf donderdag kan ik verder proberen. Ik blijf de resultaten hier melden. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 3:05 pm 

Bikkeltje schreef:
Heeft iemand ervaring met het combineren van een gecastreerd vrouwtje met een ventje? Is het dekken van Asger tijdelijk (zij woont normaal in een groepje van vruchtbare vrouwen en ruikt daar dus ook naar) of zal hij dit blijven doen?

Ik heb Donald (man) gekoppeld aan Katrien (gecastreerd vrouwtje) en ik verbaasde me er ook over dat de eerste nacht nogal gepassioneerd (:fluiten:) verliep. Ondanks dat ik dus steeds wakker werd van gebonk in die duna vond ik het wel heel positief. Er kwam geen agressie aan te pas. Donald vond haar duidelijk heel lief en Kaatje leek zijn opdringerigheid geen enkel probleem te vinden. De volgende dag heb ik ze de kooi in gedaan en toen was het ook al vrij snel 'klaar' hoor. Het was een superlief stelletje daarna. Dus ik zou deze combi zeker prefereren boven een koppeling aan andere mannen. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 10:06 pm 

Ik kan je helaas geen nuttige info geven maar ik heb wel even heel hard zitten lachen zeg! :whaha:

Bikkeltje schreef:
Dat Asger niet echt contact maakt met MikMak komt denk ik omdat hij te druk is met dekken. Ze is voor hem een soort opblaaspop in ratvorm, hij denkt dat ie in rat heaven is beland.

Ik hoop dat Asger na een paar dagen flinke sex wel klaar is en dat ze heerlijk samen oud mogen worden!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2015 9:37 am 
Site Admin

Mirjam en Mandy, jullie weten een serieus topic wel hilarisch te maken. :mrgreen:

Ik zou het zeker een kans geven met MikMak. :knikt:

Bikkeltje schreef:
Zou het schelen denk je als er nog een gecastreerd dametje bij zit, of maakt dat niet uit? MikMak is supermakkelijk, mogelijk dat Asger toch te overheersend blijft voor haar.

Dat kan zeker nog een optie zijn als je denkt dat hij een maatje te groot blijkt voor haar (mentaal dus hè, voor jullie weer rare dingen gaan denken :P) en/of geen van beide echt initiatief gaat nemen tot echt contact. Dan is een wat zelfverzekerder, contactgerichter castraat dametje misschien een fijne bliksemafleider en bemiddelaar. Zelf vind ik drie ook altijd een veiliger aantal voor als er weer eentje omvalt, maar te veel onrust doet Asger op dit punt natuurlijk ook niet goed. Als het goed lijkt te komen met MikMak zou ik er denk ik naar neigen om het lekker zo te laten. Heel veel succes, ik duim!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2015 4:37 pm 

Ik sluit me erbij aan. Als het haar niet echt stoort zou ik het zeker even voor een wat langer periode aankijken. De lol zal er toch wel een keer af gaan? :shifty:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 23, 2015 12:12 pm 
Moderator

:D Maarre, verder met Rian eens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 23, 2015 8:08 pm 

Ja lachen jullie maar, je had die snuit van die rat moeten zien. :visopkop: Hij had net een half uur met Aramis&zoons losgelopen en was gevlucht bovenin de boomhut, en dan kom ik binnen met MikMak. Dat angstige hoofd schoof ineens op standje, "Oh? Wat is dat?". Hij kwam direct aanlopen, rook eens aan MikMak, plaatste zijn voorpoten op haar schouders, kwam er weer af met zo'n Mot dat echt zo?-hoofd, en dook er toen zonder pardon bovenop. En toen deed ie drie stappen terug en keek me aan met een hoofd dat maar één ding uitdrukte: Wow! :ploppen: Nog een keer voorzichtig proberen, poetsen, nog twee keer proberen, en toen vond ik het wel welletjes. Hij dook zijn kooi weer in, ging zich omstandig zitten poetsen, daarna hapje eten want sex maakt hongerig, en daarna rolde hij zich op in een hoekje, viel in slaap en ik heb er verder de hele avond geen kind meer aan gehad. Ik heb mijn ventje in geen dagen zo diep en ontspannen zien slapen. Helemaal gelukkig.

Inmiddels zitten ze nu al weer een paar uur samen in de mary, en dat gaat goed. Er wordt nu ook meer contact gemaakt, MikMak duwt Asger weg als hij te lomp bezig is en dan wordt zij omstandig gepoetst. Maar ze liggen beide in aparte hoeken, Asger komt alleen naar haar toe om haar te dekken en weer weg te rennen. MikMak is niet bang, maar ik geloof niet dat ze het erg leuk vind allemaal. Ze klimt af en toe in de tralies en wil er eigenlijk weer uit. Ze mogen zo een nachtje zitten, als het morgen nog goed gaat krijgen ze een grotere kooi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 24, 2015 9:59 pm 

Heerlijk te lezen zeg! Geen liefde op het eerste gezicht van beide kanten maar ook zeker geen ernstige problemen (zo te lezen).

hoe is het vandaag gegaan?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2015 5:12 pm 
Site Admin

Hoe gaat het nu? :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2015 7:50 pm 

Het gaat echt bizar goed. :suprised: Ik wou dat ik dit 20 jaar eerder had geweten, dat had een hoop lastige intro's gescheeld. Ze hebben een nachtje samen in de mary gezeten, beide in een eigen huisje. Af en toe sjouwde Asger het huis van MikMak binnen, dat dan even heen en weer schudde, en dan liep hij er doodgemoedereerd weer uit alsof hij even naar het toilet was geweest ofzo. :duh: Ik heb ze 's ochtends samen in de grote kooi gezet en daar zitten ze nu nog. Eerst ieder apart, maar zaterdagochtend vond ik ze samen in de hangmat, dicht tegen elkaar aan (en het is een grote hangmat ;) ). Ik zie verder amper nog dekkingen, dus dit zit helemaal snor. Het enige dat me niet zint is dat MikMak loopt te niezen, met haar hoofd schud uch keer per dag en met de haartjes overeind stilletjes in een hoekje zit. Ze had een oorontsteking toen ze hier ruim een jaar geleden kwam, ik ben bang dat het weer raak is. Ze reageert goed op pijnstillers, dus morgen naar de da voor een betere behandeling. Ik hoop maar dat Asker zijn nieuwe maatje niet direct weer kwijt raakt. :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2015 10:07 pm 
Moderator

Oei, ik duim dat het niks bijzonders is!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2015 10:11 pm 
Site Admin

Getsie, geen Zonder Sokje taferelen hoor! Ze moeten gewoon samen heel oud worden... Ik duim!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 27, 2015 12:55 pm 
Ere-lid

Fijn dat de intro min of meer gelukt is :D maar wat balen dat MikMak niest en weer last van haar oortje heeft. :confused: Ik duim!

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]