Het is nu wo nov 22, 2017 11:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2015 12:22 pm 

Uiteraard is het geen simpele oorontsteking, ik zal eens een 'normale' rat hebben. :roll: Da kan niet goed vinden wat er mis is. Hart en longen klinken prima, één niertje lijkt iets vergroot maar dat is alles. Oortjes zien er prima uit, trommelvliezen zijn intact, maar ook bij mensen is een middenoorontsteking soms niet te zien. Ze niest wel continu en dan vliegen de spetters in het rond, dus vooralsnog houden we het op voorste luchtwegen en mogelijk bijholte die het probleem veroorzaken, dus ze krijgt novadox en novacam (kreeg ze van mij al) als ontstekingsremmer en pijnstiller. Voor alle zekerheid is er toch ook even met veel kunst en vliegwerk in haar mondje getuurd, en daar leek (met de nadruk op leek) één van de achterste kiesjes aan de linkerkant een andere kleur te hebben. Maar dat had ook nog een restje voer kunnen zijn, aantikken gaf wel een heftige reactie van MikMak. Maar dat kan ook weer komen omdat er dan ineens zo'n tuut achterin je keel wordt geduwd. Ik heb besloten even aan te zien wat de meds doen, en als ik het niet vertrouw gaat ze naar Lunetten voor een second opinion en advies. Ik ben niet zo gelukkig met het weghalen van kiezen, dat brengt flinke risico's met zich mee en heeft soms ook forse complicaties. Als er daadwerkelijk een ontsteking zit en die kan met ab verholpen worden dan heeft dat verreweg mijn voorkeur. Dat vraagt wel een andere ab dan dox, maar dat regelen we dan wel.
Vooralsnog reageert MikMak goed op de pijnstilling en de doxy, ze heeft gisteren een flinke dosis gekregen en vanochtend weer, en ze reageert al weer iets beter dan gisteren. Vooralsnog ziet het er niet slecht uit. :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 28, 2015 6:01 pm 
Moderator

Ik duim!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 12:28 am 
Site Admin

Gedoe met kiezen/bij de kaak ben ik ook nooit zo weg van. :( Ik hoop dat het haar allemaal bespaard kan blijven en dat deze behandeling voldoende zal zijn. Ook ik duim!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2015 9:54 am 
Ere-lid

Ik duim!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 3:03 pm 

och jee, wat een ellende zeg! Ik ga heel hard duimen.

1 x een tand moeten laten trekken, nooit weer... bah wat een ellende zeg

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2015 1:21 pm 

MikMak loopt nog steeds met haar hoofd te schudden en wat te niezen af en toe, maar al een stuk minder dan daarvoor. Ze eet normaal en valt geen gram af, en er is ook echt niets te ruiken aan haar oortjes of bek, dus ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet denken. :confused: Heb besloten dat ze naar Lunetten op controle gaat zodra de vakanties over zijn, en dan kijken we wel wat we aantreffen. De combi met Asger gaat redelijk (MikMak) tot goed (Asger). Er wordt nog steeds af en toe gedekt, maar ik geloof niet dat MikMak dat zo'n punt vindt. Wel valt het me op dat ze beiden steeds apart van elkaar liggen, terwijl dit ratten zijn die voorheen altijd in een dikke klont met kooigenoten te vinden waren. Er is weinig onderlinge interactie. En MikMak is niet echt een actieve rat (nooit geweest), en Asger is dat nog wel. Ik denk dat hij zich een beetje verveeld zo. En ik vraag me af of MikMak niet liever in haar oude groep was gebleven. Misschien moet ik toch op zoek naar een andere combi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2015 1:51 pm 

Zaterdag met Asger en MikMak bij Jill geweest om een betere combi voor Asger te zoeken. Dat was los van gezellig ook zeer verhelderend. :mrgreen:
Als eerste optie hebben de de beide heertjes geprobeerd die eerst bij Jolanda zaten, die met de verdenking van wat wild bloed. De reactie van Asger was veelzeggend. Beide mannen zaten in een dunabak zonder kap, en Asger had zich in mijn shirt verscholen. Zodra de kap er af ging voelde ik hem al reageren, hij kon ze toen niet zien en ik denk ook niet echt ruiken met mijn lijf ertussen. Er kwam een koppie omhoog in mijn decolleté, en in één rechte streep schoot hij de dunabak in, midden tussen de mannen in. Helemaal blij. Eindelijk normaal pratende ratten. :D Jill en ik hebben er met stomme verbazing naar zitten kijken. We waren allebei op onze hoede en tot de tanden bewapend met stoffer en blik, voorbereid op alles, behalve op dit. De twee kereltjes waren net zo verbaasd, het duurde echt even voor er reactie kwam. Het minst dominante kereltje maakte contact, maar de dominante van de twee schoot in standje egel en kwam op zijn achterpoten dreigend overeind. Asger schoot in één streep weer terug mijn shirt in, en het dominante kereltje gaf bij gebrek aan beter zijn broer dan maar op zijn lazer wegens praten met vreemde ratten. Asgers tweede poging werd met nog meer geweld begroet. De dominante volgde hem tot op mijn schoot, Asger vluchtte naar Jill en dook in haar nek, en ik zat met een pislinke knarsende rat op schoot die zich niet liet afschrikken, niet liet corrigeren (ik heb hem nog een paar keer een tik tegen zijn flank gegeven ook maar mooi geen reactie), en dreigde mij aan te vallen. Ik heb hem heel boos aangekeken en heel dreigend toegesproken en uitgelegd dat hij vliegles ging krijgen als hij niet heul gauw terug ging, maar hij was echt niet onder de indruk. Hij droop uiteindelijk af, maar dat was alleen maar omdat hij niet kon bepalen welk deel van mij hij het eerst aan ging vallen, ik was toch best wel groot. Dat moest even van een afstandje bekeken. Zelfs vanuit de duna werd er nog naar mij gedreigd en geknarst en moest ik hem weer boos toespreken. In de duna viel hij vervolgens zijn broer aan, die verscholen onder een hangmatje lag en zich aan alles onttrok. De stakker had niets gedaan maar er moest iets gemolesteerd worden. Asger zat ondertussen veilig achter Jill, en mooi dat ie daar bleef zitten zolang zijn mens zo dicht bij die griezel zat. :fluiten:

Jill heeft de heren weer opgeborgen, en toen hebben we nog even gekeken of de combi met twee gecastreerde dames beter zou verlopen. Dat schoot helaas ook niet echt op. Asger maakt geen enkel contact, en behandelt de dames ronduit onfatsoenlijk. Even onder de staart gluren om zeker te weten dat we met een dame te maken hebben en dan zonder pardon er bovenop. Als er geprotesteerd wordt is de reactie eerst verbaasd (waarom gaat ze nou op haar rug liggen piepen? :huh: ) en vervolgens geïrriteerd, dekking wordt desnoods afgedwongen. Het blijft een wilde rat, je ziet de emoties gewoon over dat gezicht schieten. Beide keren heb ik ingegrepen zodra ik de irritatie zag, ik ken mijn vent, die is niet van de zachthandige aanpak. Als MikMak zich al verzet wordt ze zonder pardon in de juiste positie gedwongen, en dat gaat met gebruik van tanden. De dames in kwestie wilden ook echt niets van hem weten dus het was al snel duidelijk dat dat geen optie was.

Omdat Asger zo blij op de heertjes reageerde en daar echt contact mee maakte durf ik die combi verder te proberen. Het dominante ventje mag voor die tijd wel eerst zijn ballen inleveren, want nu is het een potentieel moordwapen. :roll: En dan maar hopen dat dat voldoende gaat helpen. Gezien Asgers reactie heb ik geen enkele twijfel meer dat er wild in de heertjes zit, en meer dan een klein beetje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 10:35 am 
Ere-lid

Pfoe, wat een 'avontuur' zo met die 2. :shifty: Hopelijk wordt meneer een stuk gezeglijker als hij z'n ballen kwijt is

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 21, 2015 11:57 am 

Ik zie het ook al helemaal voor me. Heel veel succes met de combi! hoop dat het lukt.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]