Het is nu zo nov 19, 2017 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2015 8:32 am 

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje over het gebruik van cannabisolie tegen tumoren. Mijn ratje Laba is de afgelopen 5 maanden al 3x geopereerd aan tumoren. Nu, 3 weken na de laatste operatie, heeft ze alweer twee nieuwe melkklier-tumoren.. :( Ik heb dan ook besloten om Laba niet meer te laten opereren want als het op zo'n tempo doorgaat dan wordt de tijd tussen operatie steeds korter en dat is dan ook geen kwaliteit van leven meer. Omdat het nu kerst is kon ik pas voor volgende week een afspraak maken bij de dierenarts, ik verwacht hier Galastop mee te krijgen. Nu vroeg ik mij af, heeft iemand ervaring met het toedienen van cannabisolie bij ratten? Ik weet dat er onderzoeken zijn dat het bij mensen helpt (of in ieder geval geen kwaad kan). Zijn er nog andere middelen die ik zou kunnen gebruiken voor het klein houden van de tumoren? Wat is jullie ervaring met Galastop?
Alvast bedankt en fijne feestdagen!
Diede en Laba

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 1:05 pm 

Hallo,

ik kan je niet verder helpen over de cannabisolie. Wel heb ik bij 2 ratten galastop gebruikt. Afhankelijk van het soort tumor (goedaardig of kwaadaardig) of de galastop aanslaat. Ik heb er geen slechte ervaringen mee. De tumoren in mijn geval groeiden minder snel maar verwacht niet dat het helemaal niet meer groeit (of zelfs verdwijnt het is helaas geen wondermiddel).

Wel wil ik als tip meegeven als je een ratje hebt met tumoren, ik heb altijd de baarmoeder erbij eruit laten halen samen met de tumoren (of bij mannen castreren denk ik) en wanneer ik dat had gedaan kwamen de tumoren nooit meer terug. Tumoren zijn vaak hormonaal aangestuurd en als je die hormonen weg haalt is de kans veel kleiner dat het weer ontstaat. Maar dat is meer een tip en bedoel er verder niks mee :-)

Sterkte met je ratje en blijf lekker genieten samen!

Grtjs Lineke.

R.i.p.: Sam, Ixy, Zelda, Dazzle, Bailey, Hailey, Betsy, Sisy, Ginger & Jikkie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 7:45 am 
Moderator

Canabisolie ken ik wel bij een kankerpatient uit de familie en het heeft bij hem een prima werking. Ik weet niet in hoeverre dat nu onderbouwd is.

Voor ratten zou ik ook niet weten hoe of wat, misschien kan je zoiets beter met de dierenarts overleggen? Soms willen ze daar ook best op inlezen. Ik weet ook niet of het te heftig is om het maar gewoon te proberen onder het mom "baat het niet dan schaadt het niet".

Galastop heb ik wel eens gebruikt en had niet het idee dat het veel deed bij dat ratje. Uiteindelijk heb ik bij dat ratje de melklijsten laten verwijderen. Baarmoeder deden we bij haar liever niet omdat het al zo'n enorm pittig ding was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 05, 2016 2:29 pm 

Hier is de ervaring met galastop erg wisselend. Van een tumor wat gewoon echt verdween tot een tumor die er niets mee deed.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 07, 2016 3:18 am 
Opperfikkiestoker

Galastop heeft zowiezo alleen effect op melkklier tumoren, alke andere niet. Ik heb bij melkklier tumoren altijd wel een effect gezien, van het verminderen van de groeisnelheid tot het welzijn van het ratje verbeteren. Soms had het dus een duidelijk merkbaar verschil op de groeisnelheid van de tumor, soms groeide de tumor net zo hard door maar voelde het ratje zich beter/energiker/at beter of viel bijvoorberld minder snelaf.

Canabisolie ken ik niet.

over het verwijderen van de baarmoeder, dat kan. Maar de hormonen worden geproduceert in de eierstokken, dus die laat ik weghalen en de baarmoeder laat ik in principe zitten (tenzij de da daarbij iets afwijkends vindt).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 3:04 pm 

Ik heb het inderdaad verkeerd opgeschreven.
Niet alleen de baarmoeder maar juist de eierstokken.

Galastop kan je overigens gewoon proberen. Als het niet aanslaat kan je altijd nog overgaan op andere middelen.

R.i.p.: Sam, Ixy, Zelda, Dazzle, Bailey, Hailey, Betsy, Sisy, Ginger & Jikkie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]