Het is nu wo nov 22, 2017 7:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2017 11:44 am 

Hoi iedereen!

Mijn ratje, Sammie, was bij de eerste ontmoeting erg rustig en zelfs bijna onbeweeglijk. Nu de rat van mijn huisgenoot weg is, waarmee hij eerst altijd samen zat doordeweeks, is hij helemaal 'ontpopt'. Sammie loopt nu overal rond, is erg ondeugend en nieuwsgierig. Iemand die weet of dit ergens aan ligt, ik heb er geen problemen mee. Maar ik lees overal dat ratjes min. met zijn 2en moeten zijn.. Maar nu Sammie alleen is, is hij veel levendiger..

Groetjes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2017 1:50 pm 
Site Admin

Hoi, welkom hier!

Ratjes zijn groepsdieren en moeten dus inderdaad per minimaal 2 gehouden worden. :knikt: Wat daarin echter heel belangrijk is, is de juiste match. Dat het groepsdieren zijn wil niet zeggen dat alle ratten bij elkaar kunnen, net als bij mensen moet het wel klikken natuurlijk. Mogelijk was dat niet het geval tussen Sammie en de andere rat. Ook kan het zijn dat ze bv. een te groot leeftijdsverschil hadden, is Sammie nog (erg) jong? Als de andere rat Sammie intimideerde kan het goed verklaarbaar zijn dat Sammie nu wel van alles durft, maar dat wil nog niet zeggen dat hij liever alleen zit. Je kunt het beste een opvang benaderen voor gezelschap voor Sammie, dan kan er gekeken worden naar een leeftijdsgenootje en kan de juiste match gezocht worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]