Het is nu zo nov 19, 2017 5:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 11:50 am 

Hoi! Ik ben op dit moment bezig Yin Yang en Pluisje te koppelen aan Nikkie en Fluffy. Fluffy is nog een beetje ritten en Nikkie nog maar net volgroeid. De vrouw waarvan ik ze had overgenomen zei dat ze een half jaar waren..
Ik heb ze gekoppeld in mijn hamsterkooi. Er was een ding dat me opviel: Yang die zat telkens achter de kleinere Fluffy aan. Nikkie vond dat Yang van haar vriendin af moest blijven dus die sprong er telkens tussen. In de grote kooi (waar ik ze te vroeg had ingezet) bleef Nikkie als Yang te ver ging er soms nog steeds tussen springen.
Wat Nikkie doet heb ik eerder gezien; Fretdie die vond dat Snow van haar nestgenoot Muisje af moest blijven en Kawaii die 3 kleine rittentjes verdedigde tegen Fretdie. Die rittens waren geeneens van haarzelf. Daar was ze gelijktijdig met Fretdie gekoppeld.
Meestal lees ik dat bij het bepalen van de rangorde het bij ratten ieder voor zich is. Maar ik zie toch echt ratten elkaar verdedigen tegen een andere soortgenoot. Ik heb hier nog nooit wat op internet over gelezen, of in een boekje over ratten. Maar ik heb het al wel 3 keer gezien!
Hebben jullie al weleens meegemaakt dat ratten elkaar verdedigen door tussen twee vechtende soortgenoten te springen??

(over het koppelen van Yin Yang en Pluisje aan Nikkie en Fluffy; er is tot nu toe niet gebeten en ik heb ze met z'n vijfjes opnieuw in mijn hamsterkooi gedaan, nu voor bijna 48 uur. Ze zitten nu in 1 van de grote kooien, zonder spullen. Het andere grote hok gaat er later nog aan.) :knikt:

Muisje, Snow, Kawaii en Fretdie zal ik niet vergeten

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 7:43 pm 
Moderator

Klopt wel hoor. Meestal heeft de alfa geen zin in gedoe en gaat er tussen zitten. Soms alleen maar er tussendoor wandelen. Daarmee geeft ze aan dat ze het niet tolereert dat er heibel is én dat zij de baas is! Gewoon gaan laten. Leuk dat je een duidelijke alfa hebt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]