Het is nu zo nov 19, 2017 11:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Abces onder oog?
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 9:30 am 

Het verschilt echt per rat. Maar 600 gram is wel heel erg veel, mijn zwaarste vrouw ooit was net boven de 500 gram en dat vond ik al te veel. Wat geef je ze te eten en te snoepen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 11:01 am 

Ze krijgen een nieuw bakje voer als de oude op is. Ik heb 2 bakjes in mn kooi staan, dus dat houdt ongeveer 1x in de 2 dagen nieuw voer (dat was toen er nog 6 inzaten, met 5 ging het iets langzamer en met 4 weet ik hetn og niet omdat ze nu nog niet bij elkaar zitten).. Het voer is Reggie Rat. Als extra-tje krijgen ze droge pasta, fruit of groente. Maar echt niet iedere dag, en als ze het krijgen dan ook maar 1x iets per dag. YD geef ik ze niet. Heel soms krijgen ze een hondenbrokje of kattenbrokje. Zo een keer per maand verwen ik ze met een ei of een blikje kattenvoer.

Lijkt me allemaal niet overdreven veel. En deze dame is ook wel de moeilijkste eter heb ik zo het idee. Ze vind niet alles lekker, en heeft een duidelijke voorkeur.
Mijn huisgenoten mogen ook niet zomaar iets in de kooi leggen (kooi staat op mijn kamer), als ze wat hebben voor die beestjes dan moeten ze het geven (ook dat komt echt niet vaak voor), en deze dame pakt het nooit van een ander aan, ze accepteert alleen van mij eten extra'tjes uit de hand :weetniet: raar beest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 7:14 pm 

Weet je hoeveel gram er in zo'n bakje gaat? Wegen is wel handig, want zo merkte ik dat ik wel wat minder kon geven een tijdje geleden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 7:27 pm 
Ere-lid

Geloof het of niet, maar 20 tot 25 gram per dag is voldoende, zeker als daarnaast ook nog extra'tjes gegeven worden.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2008 7:33 pm 

Minder zelfs, 15-18 gram geeft Xtra Vital aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 2:18 am 

Op de verpakking stond 20-25 gram per volwassen rat. Er kan ongeveer 40 gram per bakje in (ik vul ze in ieder geval tot de rand.. niet over de rand). Dus er staat 80 gram voedsel in waar ze met zn 6en 2 dagen mee deden. Het is ook niet zo dat zij als enige alles eet. Ook extra'tjes krijgen ze zeker niet elke dag.. het zit meer op 1x per week.

Ik ga het in ieder geval proberen met minder voer ofzo.

In ieder geval bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 9:33 am 

80 gram voor 6 ratten voor 2 dagen vind ik dan wel weer weinig. Ik snap die aantallen die zo goed die je nu gebruikt. Je hebt toch twee ratten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 8:12 pm 

Nee, heb er nu 4... Sinds zaterdag (omdat er toen een is doodgegaan).. En ze zitten nu ook niet met zijn 4en in een kooi, omdat er eentje hechtingen heeft aan dr oog. Toen ik ze bij elkaar op mn bed zette dook een van de andere beestjes gelijk op die hechtingen.. Dus vandaar dat ze nog apart zitten.

Maar ik heb dus ongeveer 80 gram voor 4 ratten per 2 dagen. Eerder hebben ze het bakje ook niet leeg. Ik vul het bakje pas bij als ze het leeg hebben, anders laten ze de helft liggen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 8:29 pm 

Hm, dat is dus 10 gram per rat per dag. Dat is erg weinig, snap ik ook niet hoe ze zo zwaar zijn geworden als je verder weinig extra's geeft :weetniet: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 8:37 pm 

Ja en meer eten ze ook niet. Vroeger vulde ik het bakje gewoon iedere dag bij, maar ze lieten elke keer een hele hoop liggen en haalde alleen het lekkerste eruit. DUs ik ben begonnen met het bakje pas bijvullen als het leeg is (of er alleen schilletjes inliggen zeg maar). Ook zijn ze er iedere dag gemiddeld 2 uur eruit. De kooi waar ze in zitten is een flinke voliere. Dus ze krijgen ook genoeg beweging.. ik snap er niks van.

Ik hou het nog even in de gaten.. als ze nog meer aankomt neem ik dr echt maar weer een keer mee naar de dierenarts ofzo.. toch even nakijken hoe het komt... Ze lijkt er verder ook geen last van te hebben ofzo.. het is gewoon raar dat zij die enige is die zo zwaar is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 11:18 pm 

Hey hey,

Het wondje is vrij snel genezen. Nu vond ik dr gister toch weer een beetje naar pus ruiken, en was haar ademhaling heel erg raar. Ze ademde niet met geluid, maar wel heel erg snel, en heel haar lijfje bewoog mee. Het zag er in ieder geval niet gezond uit. Gister dus weer naar de DA geweest. Volgens hem voelde het oogje (waar het oogje iig zat) rustig aan, en was er nog niet echt een reden tot zorgen maken daarom. De ademhaling vond ie echter wel verontrustender. Dus weer extra antibiotica gekregen (baytril en doxoral). Nu moet ik morgen even bellen hoe het gaat.

Tot nu toe zie ik eigenlijk geen verandering erin... Wat me net opviel toen ik dr uit dr duna haalde is dat ze eigenlijk niet op dr rechtervoorpootje steunt.. ze gebruikt het wel met wassen of eten vasthouden, maar ze steunt er niet op. Ook leek het of ze een knobbeltje had aan de linkerkant bij dr keel, maar dan echt diep onder de huid... Ik kon er niet goed bij dus weet het ook niet zeker...

Dat wordt morgen dus weer een tripje naar de DA..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 06, 2008 11:26 pm 

is baytril niet ongeveer hetzelfde spul als enrofloxoral? enrofloxoral kun je beter niet in combinatie geven met doxoral. Ik weet niet hoe het met de combinatie baytril/doxoral zit dan... :weetniet:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2008 10:52 am 

Succes bij de DA!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 10:41 am 

Ik lees dit nu pas en vraag me af naar welke da je gaat, want ik zag dat je in Tilburg woont en het heeft bij mij ook even geduurd eer ik de juiste da in deze stad had gevonden want vind die prijzen echt mega hoog. Ik ben vorige wk met 1 rat naar de da gegaan ivm een kaakabces en de da is samen met mij zo'n half uur bezig geweest om pus eruit te krijgen en heb natuurlijk ab mee gekregen. Kosten 30 euro en dat vond ik niet veel aangezien de tijd die we er hebben gezeten! Ik heb meerdere da's gehad hier in de 3 jr dat ik hier woon en er zit veel verschil in de da's qua kosten en kennis.

Ik ga altijd naar de praktijk op de Postelse Hoeflaan en daar zitten 3 da's met rattenkennis! Zelfs bij het inslapen nemen ze de tijd en mag je zolang je wil in een aparte kamer zitten
Succes verder morgen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 10:42 am 

Ow dit was vorige week :confused:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]