Het is nu vr nov 24, 2017 4:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: douche nevel
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 1:13 am 

Watje was vandaag weer slechter. Hij ademde nog moeilijker dan gewoonlijk, had een pluizige vacht en was grauw op zijn neusje en tandvlees. porfyrine neusje. Ik had de DA maar weer gebeld maar de DA die hem behandelt was op vakantie en de DA die op dat moment dienst had heeft zijn dossier bekeken en kon niets meer zeggen dan dat ik hem maar in de badkamer moest zetten als ik ging douchen zodat hij de nevel kon inademen. Ik heb meteen maar doorgegeven dat ik wel een grote fles ventipulmin afneem als ze niet snel aan een kleinere hoeveelheid kunnen komen. Hoe dan ook, ik heb hem in de badkamer gezet en heb een lange douche genomen, lekker veel nevel in de badkamer. Na afloop ben ik nog een tijdje met Watje in een handdoek in de badkamer blijven zitten zodat hij heel rustig kon afkoelen. Daarna heeft hij op mijn kamer nog een tijdje op schoot in de handdoek gelegen. Hij heeft nog nooit zo lang liggen knarsen en ploppen en had het duidelijk prima naar zijn zin zo in de handdoek gerold. Ik kan niet zeggen dat hij nu beter ademt maar zijn neusje is weer roze en zijn vacht ligt weer mooi glad en glimmend. Zijn oogjes schitteren ook heel erg. Ik weet niet of het de nevel was maar hij lijkt zich nu in elk geval wat beter te voelen.

Profiel  

Berichttitel: Re: douche nevel
BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 1:17 am 

Ik heb als baby ook regelmatig in een stomende douche vertoefd (had ernstige pseudokroep), maar ik heb wel eens ergens gelezen dat je daar bij ratjes voorzichtig mee moet zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 1:30 am 

ja klopt, ik heb hem onder het douchen goed in de gaten gehouden of hij geen rare dingen deed en ik wist dat je ze heel voorzichtig moet laten afkoelen. vandaar ook dat ik hem in een handdoek gewikkeld heb, dan droogde de nevel uit zijn vacht en zou hij niet te snel afkoelen. Als hij te snel zou afkoelen kon hij juist weer benauwd worden. Ik heb het op mijn kamer (waar de kooi dus staat) ook lekker warm nu en hij heeft extra nestmateriaal zodat hij warm kan liggen. Verder komt hij ook niet af van twee jonge pluizebolletjes die tegen hem aan kruipen en ik hou hem nog een poosje in de smiezen. Mijn moeder is ook in de buurt en die heeft ook uren met mijn broertje in de badkamer doorgebracht toen hij een baby was, hij lag soms blauw in zijn bedje. Ik ben zo voorzichtig mogelijk maar tot nu toe ziet hij er nog steeds gezonder uit dan hij de hele dag geweest is. Het is ook niet dat ik het elke dag zal doen. Watje houdt zich ondertussen weer bezig met het opvoeden van zijn pleegzoontjes. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 2:23 am 

Aaah, wat sneu voor Watje dat hij het weer zo benauwd heeft. Ben blij dat Watje wat opknapt door dat vernevelen.
En inderdaad, mijn zusje had vroeger ook kroep en moest ook uren in badkamer doorbrengen, maar later toch naar het ziekenhuis.
Maar goed dat je dat weet van dat afkoelen, wist dat nl helemaal niet. Zou het eigenlijk wel moeten weten... :oops:

Beterschap met Watje. :aai:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 10:42 am 
Ere-lid

Wat een toestand toch met Watje. :( Gelukkig maar dat de stoom hem weer vrijer heeft doen ademen!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 11:10 am 

Mij is altijd verteld je dat absoluut niet moet doen met ratten, stomen in de douche, omdat je dan een warme vochtige omgeving in de longen creërt waarin de bacteriën zich alleen maar sneller zullen vermenigvuldigen, en het dus alleen maar erger zal worden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 1:55 pm 

Beterschap voor Watje!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 2:10 pm 
Ere-lid

Ik denk dat dit meer op gaat als je het dagelijks en dan ook nog meerdere malen doet.
Bovendien, als je de keuze hebt tussen een stikbenauwde rat of een mogelijk helpende douchenevel is de keuze snel gemaakt....
Alathariel schreef:
Mij is altijd verteld je dat absoluut niet moet doen met ratten, stomen in de douche, omdat je dan een warme vochtige omgeving in de longen creërt waarin de bacteriën zich alleen maar sneller zullen vermenigvuldigen, en het dus alleen maar erger zal worden...

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 01, 2008 4:38 pm 

He bah! sterkte met Watje!
Mijn broertje moest ook altijd bij de douche liggen. En opzich lijkt het me niet zo raar dat het voor ratten dan ook werkt.

† Lieve Pieter, Tommie, Tazje, Kip, Frutsel, Knorretje, Fis, Madelief, Parel, Perzik en Druif ik hou nog steeds van jullie! †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 1:59 am 

Ik denk dat er wel een punt in zit wat Alathariel zegt. Sowieso is het verre van ideaal, echt vernevelen is nog niet zo gemakkelijk en douchenevel is heel anders dan echt vernevelen. Maar ik denk dat het er inderdaad wel van af hangt hoe vaak je het doet. In deze situatie was er niets anders dat ik voor hem kon doen. Hij voelde zich slecht en een andere DA raadplegen was ook geen optie omdat de DA met het meeste verstand van en interesse in ratten mijn eigen DA is en zij was op vakantie. Als het goed is komt ze dit weekend thuis en dan ligt er een bericht klaar dat ze mij moet terugbellen. Ik neem Watje dan ook niet nog eens mee in de badkamer, het was gisteren alleen zo'n situatie van kiezen of delen. Verder ging het vandaag weer ietsje beter. Hij is wel weer steeds een beetje grauw op zijn neus en hij lag vanavond voornamelijk op mijn buik om gekriebelt te worden maar hij fluit niet zo naar als gisteren en zijn vacht staat niet zo erg op. Hij eet, drinkt, wast zich, kliert wat met de kleintjes, dus lamlendig is hij niet. hoe dan ook, ik zal moeten afwachten wat de DA zegt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 2:04 pm 

Ik heb gehoord (!) dat bij benauwdheid evt ook sterke koffie gegeven kan worden..
Ik weet niet wat anderen hiervan weten/denken/vinden..

??
Hopelijk kan je snel bij je eigen da terecht met Watje!

A boat is safe in the harbor. But this is not the purpose of a boat..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 2:19 pm 

Dat is zo'n huis/tuin/keukentip voor kinderen met astma weet ik, en dat schijnt wel te werken. Hoe dat zit met ratten weet ik niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 2:37 pm 

Dat heb ik inderdaad ook eens gehoord voor kinderen. Het was eigenlijk niet bij me op gekomen het voor een rat te gebruiken. Laat ik het maar niet er op wagen maar ik zal de DA eens vragen of zij er een idee over heeft. Watje had vanochtend een moment waarop hij zich erg druk maakte, toen klonk hij echt als een cavia maar nu is hij weer rustig. Ik hoop zo dat de DA maandag snel belt. Anders hang ik gewoon zelf weer aan de telefoon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 02, 2008 3:54 pm 

Koffie zeker niet zomaar aan benauwde ratten geven. Het werkt namelijk (ook) stimulerend op het hart. En je weet maar nooit of dit ratje eventueel ook benauwd is door een hartkwaal. Als dat hartje al overuren draait en je geeft er ook nog eens koffie bij ..............
Niet doen dus tenzij het beestje weer door de DA is onderzocht en de DA er geen bezwaar tegen heeft.

Gr.
Frida

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]