Het is nu ma nov 20, 2017 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 6:42 pm 

Ik kom net thuis... Zie ik dat Jeeki bij haar rechter oogje helemaal knalrood en plakkerig is :( . Ook rond haar neusje zat wat porfyrine. Toen ik de kooi open deed en ze echt wakker werd begon ze te piepen. Heb haar meteen even gepakt om verder te checken en toen ze bij me zat was ze de hele tijd aan het knarsen. Niet van genot in ieder geval. Toen ik haar terug zette knarste ze gewoon door. Heb haar nog ff in de gaten gehouden en ik meende te zien dat ze haar rechter oortje ook de hele tijd naar achter trekt. Ik heb gister nog ff aan alle 3 de dames geroken of ze toevallig uit hun oortjes stonken ofzo maar nix te ruiken.. Zucht.

Mojo knijpt trouwens ook nog steeds een beetje met haar rechter oogje als ze net wakker is en heeft ook n beetje porfyrine in haar ooghoekje. Ze is alleen helaas nog steeds niet echt super tam. Laat zich nog steeds niet vaak pakken. Soms wel, meestal niet. Heb dat met in de kleine kooi zetten en blijven oppakken en tijd geprobeerd maar het helpt bij haar gewoon niet. Er is helemaal nix aan haar gedrag te merken, even levendig als altijd. Jeeki tot vandaag ook, alleen nu lijkt ze minder in orde. Maarja, ik ga dus dalijk naar de da... en nu weet ik niet of ik Mojo mee zal nemen, eigenlijk wel, maar er lijkt behalve haar oogje wat een klein beetje knijpt als ze net wakker is (wat ze al erg lang heeft), helemaal nix mis met haar te zijn, en medicijnen geven is dus drama bij haar. Hier maak ik me bij Jeeki niet druk om. Mojo's plassertje is trouwens op de een of andere manier een stuk schoner nu altijd. Soms nog een beetje geel, meestal niet. Kan het misschien zijn dat ze zich gewoon niet zo goed schoonhoudt op die plek? :weetniet:

De da waar ik dalijk heen ga ben ik nog nooit geweest, en toen ik aan de telefoon vroeg of er daar een dokter was die echt verstand heeft van ratjes kreeg ik als antwoord "ja er komen hier vaak mensen met ratjes"... tsja.. een te verwachten antwoord. Hopelijk hebben ze er verstand van :( .

Bah ik maak me wel zorgen nu. Mijn lieve muis, ze is pas 5 maanden.

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 7:44 pm 

Kom net terug en hij heeft haar een AB prik gegeven maar nu loopt ze aan die kant mank en gaat haar ademhaling super langzaam en zit ze met haar oogjes dicht te knarsen. :shock: :shock:

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:00 pm 

Wat hebben ze dan gezegd? Heb je ook wat mee gekregen? Een AB prik werkt nooit lang genoeg dus ik hoop dat je medicatie hebt voor datgene wat ze verwachten dat het is. Stinkt haar oor? Balen is dat als je nog geen ervaring hebt met zo'n dierenarts... Heb je pijnstilling in huis (bijvoorbeeld carprofen drops?)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:26 pm 

Ja sorry voor mijn korte reactie maar ik was echt ff een beetje in paniek.

De da hoorde toch heel licht iets op de luchtwegen dus ze heeft volgens hem een lichte luchtweginfectie. Ik heb bactrimel meegekregen. Hij zei 2 x daags 0.5 ml .. en als ze het zo niet in haar bekkie wilde moest ik het door het drinkwater doen :duh:

Gelukkig gaat het nu wel iets beter met haar, heb haar net wat brinta aangelengd met water gegeven. Maar ze is nog steeds erg duf. Is dat normaal dat ze duf worden van een AB prik? En ze gebruikt haar rechter pootje (dus waar de prik recht naast is gezet) nog steeds niet of nauwelijks :( .

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:29 pm 

Oei, dat weet ik niet of dat normaal is. Ik vind de symptomen die je beschrijft niet op een luchtweginfectie lijken. Hoor je iets in de ademhaling? De dosering kun je even narekenen hierbij: viewtopic.php?f=14&t=7076

Eten kan nooit kwaad :D . Hou het even heel goed in de gaten wat ze morgen gaat doen. Als het morgenavond niet een stuk beter is (het scheef lopen en de porfyrine) moet je wellicht even terug naar een (andere?) Da voordat je in het weekend met de gebakken peren zit. Ik duim dat het niets ernstigs is!

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 24, 2011 8:40 pm 

De porfyrine was toen ik naar de da vertrok eigenlijk al bijna helemaal weg. En ze was ook weer gewoon lekker levendig. Ik hoor zelf niets bij haar luchtwegen. Luister wel vaker bij ze alle 3 (als mojo het toelaat :P) of ik iets hoor maar heb nog nooit iets gehoord.

Had de dosering idd al berekend. Daar moet ik morgenvroeg mee beginnen zei hij.
Ik heb al 3 da's geprobeerd :nee: . Er zit er nog een hier in sittard maar die beviel me helemaal niet. En de andere DA is de DA waar Nadya van Ratzoo altijd heen gaat, maar die zit in Heerlen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet erg tevreden over was. Maar die was wel de beste van de 3. Dus zal naar hem teruggaan mocht ze morgen nog steeds mank lopen. Ze is al wel weer met vlagen iets levendiger. Nu ligt ze weer duf in een sputnik :nee: . Arme muis :cry:

Pff ik dacht toen strax echt dat ze dood ging, ze lag met haar oogjes dicht in mijn vest en reageerde nauwelijks nog op iets. Bah.

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 9:28 am 

Nou, met Jeeki kan ik dus alles doen, behalve een spuitje met ab in haar bekkie krijgen :clown: .
Dus na vanmorgen 1 dosis verknalt te hebben ging het toch naar binnen via een theelepeltje met roosvicee. Gelukkig. Had gister geen tijd meer om nog naar de winkel te gaan dus had ook nix van salades in huis ofzo. Roosvicee was dus eigenlijk mijn eerste en laatste hoop. Strax maar ff wat salades in huis halen voor het geval dat ze de roosvicee niet meer moet. Poeh ben wel ontzettend blij dat het bij haar stukken makkelijker gaat dan bij Mojo.
Ze had vanmorgen trouwens helemaal niets van porfyrine rond haar oogjes/neusje.

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 11:41 am 

Fijn dat het lijkt mee te vallen! Ik duim dat de medicatie er makkelijk in blijft gaan en dat ze snel weer helemaal de oude is!

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 1:56 pm 

Dit is nadat ze was gevallen hé? Kan ze pijn hebben gehad van de val? Mijn Bikkel is ooit van het wasrek op de overloop naar beneden gevallen, op de vloer in de gang. Dat is zeker 3 meter. Ze leek niets te mankeren, zat een beetje beduusd te kijken en ging toen weer verder, en grondige inspectie van mijn kant leverde geen mankementen op. Een dag later was ze volkomen van de kaart, en had duidelijk pijn. Ik mocht niet aan haar achterhand of buik zitten. Da constateerde dat ze haar staartwortel gekneust had, Daar zie je niets van, maar het is enorm pijnlijk voor een rat. Een week ontstekingsremmende pijnstiller en ze was er weer bovenop.
Misschien is Jeeki toch nog wel ongelukkiger terecht gekomen dan je dacht. Is daar naar gekeken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 25, 2011 2:12 pm 

Hmm... zou misschien kunnen, maar vlak voordat ik met haar naar de da ging liep ze weer vrolijk op de bank rond.. er was toen in ieder geval niets mis met haar pootje. Misschien dat het er toch mee samenhangt.. kan wel. Hier is niet naar gekeken nee. Gelukkig gaat het nu wel weer gewoon goed met haar pootje (en ze is ook niet meer duf ofzo) trouwens. Voor zover ik vanmorgen heb kunnen zien gebruikte ze hem weer volop.
Ik zal haar zoiezo goed in de gaten houden komende dagen.

Ik ga ook iets om de kooi heen maken zodat er zoiezo geen kans is op tocht. Ik heb slechte kozijnen en enkel glas en het kan wel eens wat tochtig aanvoelen. Ik weet dat dit heel slecht is voor de beestjes :oops: . Maar begon hier pas echt op te letten toen ik wist dat dit heel slecht is voor ze (had ik eigenlijk eerder moeten weten maar goed). Heb het al zoveel mogelijk proberen te beperken door een rand purschuim langs alle kozijnen langs de ramen te spuiten. Ze staan wel op een plek in de kamer waar ze hier het minst last van hebben en ik voel ook niet echt tocht bij de kooi gelukkig, maar ik ga toch het zekere voor het onzekere nemen. Ga van spaanplaat een soort van mal om de kooi heen maken wat ik er gewoon omheen kan schuiven zodat alleen de voorkant open is. Dan weet ik iig zeker dat ze geen tocht vangen.

Afbeelding

Jeeki, Dombo & Mojo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]