Het is nu za nov 25, 2017 5:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 9:02 am 

Marjoleine schreef:

Dit is trouwens wat ik geef bij achterhandverlamming aan vitamine B, even gekopieerd vanuit het topic van Whiskey en Lynx

Citaat:
Vitamine B-complex van het etos huismerk '200% ADH krachtig'
En daar zit in (zodat je het eventueel kan vergelijken met andere huismerken):
Vitamine B1: 2,8 mg
Vitamine B2: 3,2 mg
niacine: 36 mg
panthotheenzuur: 12 mg
vitamine B6: 4 mg
Vitamine B12: 2 mcg
Foliumzuur: 400 mcg
Biotine: 225 mcg
PABA: 10 mg
Choline: 10 mg
Inositol: 10 mg
Biergist: 100 mg

En daarvan geef ik een kwart tablet per dag en doe ik er een beetje siroop door :)

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 11:21 am 

Hooi,

Op het moment geef ik mijn ratten Doxoral Aqua Drops in combinatie met Bisolvon. Mijn ratten wegen beide 275 gram dus geef ik ze nu ongeveer 3 ml. Volgens de dierenarts moest ik 1,2 ml geven voor een week, maar ik geloof dit forum toch meer omdat dierenartsen nou eenmaal niet zo erg ratten gewend zijn (de mijne in ieder geval...). Maar wat ik in dat topic niet kon vinden was voor hoe lang ik het moet geven?

Alvast bedankt!

Groetjes Kirsten

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 2:44 pm 
Site Admin

Hoi Kirsten,

Geef je 3 ml, of 0,3 ml? Ze zouden met hun gewicht namelijk 0,3 mogen krijgen (1 maal daags), per 100 gram rat 0,1 ml (naar boven afgerond is prima want je knoeit meestal toch iets). Voor Doxoral wordt meestal eerst minimaal 10 dagen aangehouden en daarna zou je DA eigenlijk weer even naar ze moeten luisteren. Dan kan er beslist worden of de kuur gestopt kan worden of nog even aangehouden moet worden. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 11:46 am 

Haha sorry! Ik ben niet zo goed met getalletjes, ik bedoelde inderdaad 0,3!
Ik moet wel even wat bekennen, en nu niet allemaal boos worden: Ik ben niet naar de dierenarts geweest, ik heb alleen het medicijn gehaald. Voor alle hel nu losbarst: ik heb dit medicijn vaker gebruikt. Mijn ratten hadden toen precies dezelfde verschijnselen als nu, dus daarom heb ik het medicijn gehaald. Ik zou met alle liefde eerst met ze naar de dierenarts geweest zijn, maar ik moet de dierenarts zelf betalen en dat laat het budget van een 17-jarige niet altijd toe... De vorige keer had het medicijn wel iets gedaan, maar niet veel. Dit kwam doordat ik de verkeerde dosering had meegekregen en omdat mijn dierenarts zei dat ik het door yoghurt kon mengen.

Maar zou ik ook zelf op de één of andere manier erachter kunnen komen of ik nog door moet gaan? Ik ben natuurlijk niet van plan om zelf te doktoren (al heb ik dat eigenlijk al een beetje gedaan), maar ik kan het altijd proberen.

Ik heb echt alles over m'n ratjes (en al mijn andere beestjes) en ik vind mezelf nu geen slecht baasje omdat ik niet naar de dierenarts ben geweest.

In ieder geval alvast bedankt! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 2:58 pm 

Hmmm verandering in de plannen, morgen toch maar een bezoekje aan de dierenarts doen. Eén van mijn ratjes heeft een gezwel onder de voorpootje. Het is gelukkig nog maar klein dus ik hoop dat ik er op tijd bij ben. Als ik daar ben vraag ik natuurlijk gelijk even of ze kunnen luisteren hoe het met de luchtwegen e.d. zit. Ik neem mijn andere rat ook mee dan kan die ook gelijk even langsgelopen worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 7:19 pm 
Moderator

Ik vind het vooral niet goed van de dierenarts dat deze een medicijn heeft meegegeven zonder de rat te zien. Het kan hetzelfde klinken, maar wat anders zijn. Als je het al had liggen is het niet slim omdat een aangebroken goedje beperkt houdbaar is, sommige medicijnen worden op den duur toxisch.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 11:28 am 

Nou ik ben bij de dierenarts geweest. De ene rat moet nog drie dagen Doxoral krijgen, de rat met het gezwel nog minstens tien dagen. Voor het gezwel heb ik Galastop gekregen. De dierenarts vind het niet verstandig om het nu operatief weg te halen aangezien haar luchtwegen niet zo goed zijn. De dierenarts had gezegd vijf dagen lang een druppeltje. Van dit forum heb ik weer even de goede dosering gehaald. Ik hoop dat haar luchtwegen snel opknappen zodat het alsnog operatief verwijderd kan worden. Voor nu wil ik eigenlijk langer dan vijf dagen dat Galastop geven. Is dit verstandig? Heeft verder nog iemand tips of iets dergelijks? Want ik wil gewoon weer mijn gezonde ratjes terug!

Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 2:32 pm 
Ere-lid

Galastop geef je minstens 3 weken. Voor de dosering, zie elders op het forum. Hoe lang heeft het ratje dat nog 3 dagen Dox moet nu gehad?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 10:21 am 

Ik heb het vanmorgen weer gegeven en dat was de elfde keer (dag). Volgens de dierenarts zou ze morgen het nog één keer moeten krijgen dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 2:26 pm 
Ere-lid

Dan zou ik 14 dagen aanhouden

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 4:08 pm 

Hooi ben ik weer. Gisteren heb ik voor het laatst Bambi (rat zonder gezwel die mocht stoppen Doxoral) Doxoral gegeven. Volgens de dierenarts klonken haar longen weer gezond. Ikzelf merk ook wel dat zij gezonder klinkt dan Jingle (rat met gezwel die nog minstens tien dagen Doxoral moet). Maar vanmorgen zag ik weer bloed bij Bambi's neusje. Is dat nou eigenlijk echt bloed of een soort afscheiding? De dierenarts zegt dat het bloed is doordat de aderen springen door het niezen. Maar in ieder geval, moet ik dan toch maar weer beginnen met Doxoral geven bij haar?

Wat ik ook nog even wilde weten, kan je Galastop bij een dierenwinkel ofzo halen? Want van de dierenarts moest ik maar vijf dagen lang een druppel geven. Maar volgens die forum moet ik meer geven, voor minstens drie weken. Vandaag heb ik dus een volgende lading Galastop gekocht, maar dan gaan ze bij de dierenarts weer moeilijk doen omdat ik het niet volgens hen doe...

Alvast bedankt! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 08, 2013 5:01 pm 
Opperfikkiestoker

Nee, ratten hebben zeer zeer zelden een bloed neus, hun traanvocht is ook rood, daardoor lijkt het op bloed. Dit heeft een lastige naam die ik niet kan typen (dyslectisch) maar dat kan iemand anders wel aanvullen.

De keren dat ik galastop heb gegeven was dat zowiezo niet in druppels, maar gewoon met een ml spuitje een hoeveelheid afhankelijk naar het gewicht, net zoals met AB. Daarnaast was dit flesje zo groot/hoefde ze maar zo weinig per keer te hebben dat ik een paar maanden (tot een half jaar, zo uit mijn hoofd) met een flesje galastop deed. Dus 3 weken moet je er zeker uit kunnen halen lijkt mij.

En ik zou niet zomaar weer starten met doxeral, dan moet er echt even een (kundige) dierenarts naar luisteren/onderzoeken. Misschien ligt het probleem wel ergens anders. Bijvoorbeeld door hartproblemen kunnen ratjes ook benauwd worden (problemen met ademhaling). Wij kunnen dit niet bepalen/inschatten/onderzoeken, een goede DA wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 12:58 am 

Vera schreef:
hun traanvocht is ook rood, daardoor lijkt het op bloed. Dit heeft een lastige naam die ik niet kan typen (dyslectisch) maar dat kan iemand anders wel aanvullen.

Porfyrine ;)

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]