Het is nu za nov 18, 2017 2:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vernevelen
BerichtGeplaatst: wo maart 19, 2008 11:51 pm 

Kruimeltje en Stip zijn luchwegpatienten.
Kruimeltje heeft sinds november al meerdere kuren gehad en Stip is sinds zondag aan haar tweede of derde kuur doxoral bezig. De klachten blijven een week of twee enigzins weg en dan komen ze gewoon weer terug in de vorm van reutelen,pruttelen,veel niezen, slijm weg proesten en een rasperige admehaling.
Ze hebben ook al een paar keer ventiplumin gehad.

Ik vraag me af of vernevelen zal kunnen helpen. Ik heb het inmiddels met mijn dierenarts besproken en die wil zich er in verdiepen omdat ik dat zeker niet zonder medische begeleiding wil gaan doen en verder omdat hij het met me eens is dat het zo voor hun ook niet zo fijn is en iedere keer allerlei ab kuren enz.ook niet.
Ik weet dat het geen wondermiddel is maar mss helpt het ze. Dat zal gewoon fijn zijn.

Hebben jullie ervaring met vernevelen en wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd.

Profiel  

Berichttitel: Re: vernevelen
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 12:39 am 

Ja ik heb veel ervaring met vernevelen en ik vind het geweldig voor ratten met luchtwegproblemen ;)
Als je dierenarts zich er verder in wil verdiepen dan zou ik er zeker voor gaan als ik jou was.

Gr.
Frida

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 6:18 pm 

Ik lees steeds vaker dat iemand wil vernevelen,
maar vraag me iedere keer af wat dit nou precies
inhoud :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 21, 2008 8:11 pm 

Als het goed is kan ik mijn ratje ook binnenkort gaan vernevelen. de uitgebreide info kun je vinden op de site van The Ratsewer maar het komt er op neer dat je de rat in een bakje zet en dan met een speciaal apparaat nevel met medicijnen er in in dat bakje laat komen zodat de rat het inademt. Maar je moet hiervoor eigenlijk wel medische begeleiding van een goede DA krijgen want het is niet zo simpel als het nu klinkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 12:51 am 

Het is inderdaad nog niet zo simpel als het lijkt ;)

Vernevelen kan een geweldige optie zijn. De medicatie komt immers direkt op de plaats van bestemming terecht waardoor het sneller zijn werk kan doen en het lichaam minder wordt belast.
Maar een goede begeleiding van de dierenarts is gewoon een must. Zeker als je zelf weinig medische kennis hebt.
Bij een verkeerde beoordeling en/of inschatting kan je onbedoeld een rat hiermee op een hele nare manier "om zeep" helpen en dat is nu juist niet de bedoeling.

Wel goed trouwens dat steeds meer dierenartsen zich wat meer willen gaan verdiepen in de verneveltherapie.

Gr.
Frida

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 10:36 am 

Frida schreef:

Wel goed trouwens dat steeds meer dierenartsen zich wat meer willen gaan verdiepen in de verneveltherapie.

Gr.
Frida

De mijne doet het alleen nav. mijn verzoek om advies en omdat ik heb aangegeven dat ik het alleen onder begeleiding wil doen en i kheb gelukkig een dierenarts getroffen die erg met zijn clienten en dieren meedenkt en had zoiets van okay daar wil ik me wel in verdiepen.

Maar meteen mijn volgende vraag waar kan ik voor de meeste en belangrijke informatie vinden over vernevelen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 10:49 am 

Wat algemene informatie over het principe van vernevelen (geen details om "wildvernevelen" tevoorkomen) vind je op de site van the RatSewer.
Jouw dierenarts kan daar trouwens gratis lid worden van de medische site van The Ratsewer en dan via Francina o.a. de exacte formularia krijgen.

En op het ratmedisch forum (waar je al lid van bent) hebben we een speciaal subforum met al de nodige informatie over vernevelen. En natuurlijk kan je daar ook zelf vragen stellen ;)

Zoals ik het lees heb je gewoon een fijne dierenarts. Hij geeft gewoon toe dat hij iets niet weet maar wil er wel moeite voor doen om de kennis alsnog te krijgen. Dat soort dierenartsen zijn goud waard.

Gr.
Frida

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]