Het is nu vr nov 24, 2017 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 10:23 am 
Opperfikkiestoker

Ik had even een vraagje.
Het is ondertussen al weer een paar dagen geleden, maar toen ik 's avonds thuis kwam (uur of 12) Vond ik Stoffer helemaal levenloos in de kooi. Stoffer is van december 2009, dus nog niet zo oud (ongeveer 1,5 jaar), ze is een vrouwtje.
Ze had wijd opengesperde oogjes en haar ademhaling ging een stuk sneller dan normaal. Ze reageerde nergens op (niet op een snoepje aangeboden enz), ook niet als ik haar of haar snorharen aanraakte.
Ik heb haar uit de kooi gepakt (ik werd ongerust), normaal vind ze dit eng en grijp ze zich goed vast/sparteld ze tegen. Nu helemaal niet. Ze bleef gewoon rustig stil hangen. Ook het wegen is normaal een drama, ze vinden de weegschaal eng, nu niet, ze bleef gewoon stil zitten. Ze was niet afgevallen maar toch maakte ik me ondertussen behoorlijk bezorgd. Ik heb haar nagekeken, gevoeld op bulten, onstekingen, wondjes ed. maar niets gevonden.
Ik wilde haar niet in de gewone kooi laten, dus ik heb haar en haar zusje in een klein kooitje naast mijn bed gezet. Met voldoende te drinken, eten, lekkere hapjes en wat sla. Halverwege de nacht werd ik wakker van geluid, Stoffer zat zich te wassen. Ik was zo blij, ze reageerde weer gewoon op mij en begon ook met eten en drinken.

De volgende dag heb ik eerst de kooi schoongemaakt (voor het geval het daarvan kwam, maar de rest had niets..?) en ze daarna weer in de kooi gezet. De afgelopen dagen haar scherp in de gaten gehouden maar niets vreemds meer kunnen ontdekken. Ik heb nog overwogen om de DA te bellen, maar ze heeft nu niets meer, dus ik twijfel of het nog zin heeft.
Wat denken jullie? Wat kan het zijn geweest en/of moet ik hier nog mee naar de DA?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 10:36 am 
Moderator

Misschien had ze zich verslikt? Dat kost vaak veel energie en is voor een ratje even beangstigend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 10:56 am 
Opperfikkiestoker

Ik weet het niet :weetniet:
Ik heb haar niet zien verslikken, maar misschien heeft ze dat dan gedaan voor ik thuis was? Ik hoop dat het zo iets 'onschuldigs' was!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 8:13 pm 

Oef, dat was wel erg schrikken voor je! Ik kan je niet helpen. Heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Hoop dat het nu weer goed gaat met Stoffer ...

(Livi, Lotta, Merijn, Pepijn, Edward en Diesie voor altijd in mijn hart.)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 11:12 pm 
Opperfikkiestoker

Ja, ik ben me inderdaad behoorlijk geschrokken! Ik dacht echt dat ze dood ging en ze is nog zo jong!
Gelukkig heb ik het na die ene keer niet meer gezien, dus ik hoop dat het niets is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 13, 2011 4:35 pm 

Ik heb ook eens gehad dat een ratje in een soort coma was toen ik thuiskwam (nergens op reageren, een soort Cheyne-Stokes-ademhaling) en even later weer opknapte toen ik bij me pakte en vervolgens weer vrolijk verder hobbelde alsof er niks was gebeurd :weetniet: Beestje heeft vervolgens nog ruim een jaar geleefd voor ze van ouderdom omviel, dus het leek me ook geen voorbode van het een of ander.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2011 10:02 pm 
Ere-lid

Ik kan ook niet zeggen wat er aan de hand was, wel waar ik aan denk. Aan mogelijk hartfalen of een epileptiforme aanval die door veel dingen veroorzaakt kan worden, ook door hartfalen. Misschien toch even een checkup bij een goede da?

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]