Het is nu ma aug 26, 2019 9:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 6:51 pm 

Ik ben vandaag bij Dierenpraktijk de Herd in Tilburg geweest met Noodle. Ze heeft al een paar maanden wat wondjes op haar rug en nek en wilde zekerheid over wat het nu precies was.
Ik ben door een van de vrouwelijke artsen (weet zo niet precies haar naam meer) geholpen en ze toonde heel veel begrip. Kon ook echt merken dat ze het goed met ratjes kon vinden. Ze zei dan ook dat ze het altijd wel een leuke afwisseling vind naast de vele honden en katten die er komen.
Het enige nadeel is dat het wel wat prijzig is, maar dat heb ik graag over voor mijn lievelingetjes :) (Liever veel betalen en goed behandeld worden, dan goedkoop en niet goed behandeld worden)

Heb dus een zeer prettige ervaring gehad en zal er zeker terug komen als ik denk dat er iets mis is met mijn diertjes :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 8:02 pm 

Wat is de diagnose geweest en hoe wordt ze behandeld? Het klinkt mij als mijt in de oren :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 9:22 pm 

Dat was inderdaad wat ik ook dacht ;) Maar is het niet zo dat bij mijt het ook aan de oortjes te zien is? Want daar is namelijk niks van te zien.

Ze heeft anti parasiet in haar nekje gedruppeld en nog een spuitje met dezelfde druppels (ben de naam vergeten die ze noemde) mee gegeven om volgende maand te herhalen :)
Ook heeft ze wat haartjes op verschillende plekken ge"plukt" om te kijken of er misschien een schimmelinfectie is. De uitslag hiervan krijg ik over 2 weken.
Mocht het na de druppels volgende maand nog niet over zijn gaan ze kijken of het misschien een allergie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 11:43 pm 

nee hoor, hoeft niet ook op de oren te zetten. Wat ze gedaan heeft klinkt zorgvuldig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 2:57 pm 

Ik heb nog een DAP:
http://www.dierenartsenpraktijklemsterland.nl/ in Emmeloord

Hier ben ik al 3 x met Puck en Roos naar toe geweest. Ze nemen rustig de tijd, en stellen gerust, door lief tegen ze te praten en te aaien voordat ze worden onderzocht. Hierdoor is het minder stressvol voor de ratten.

Ze gaven bij de verkoudheid van Roos ook de AB die jullie hier aanraden (doxoral drops ofzo).
En toen Puck haar oogontsteking had (Puck is echt een schijtluis :P ) heel rustig naar haar oogje gekeken.

Dus ik ben zeer tevreden over deze praktijk! :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 10:07 am 

Iemand ervaringen met Dierenziekenhuis Eindhoven?

Afbeelding
Webs IrisH

Live like a rat, eat, sleep and have as much fun as possible!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 1:01 pm 

Schreef het net al in het slechte ervaringen-topic, maar ik heb dus zeker goede ervaringen daar. Met ratten zal je altijd Stijn krijgen, Bernard heeft niet echt meer rattenkennis dan een gemiddelde DA. Sinds Stijn in Eindhoven zit is het weer mijn vaste DA, en ik moet uit Nijmegen komen. :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 1:04 pm 

Ik ga vanuit Maastricht naar Stijn voor operaties. Duur maar zeker de moeite waard. Overigens vallen de andere artsen waar men hele goed ervaringen mee heeft (Ellen, Karin) ook in deze prijscategorie. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 6:13 pm 

Mooi. Ik had hun al gemaild betreft mijn zieke rat. Maar heb haar zondag toch moeten laten inslapen. :( Ze had zoveel pijn en had een enorme bol onder haar buik hangen.

Kreeg een mail van Stijn dat ik altijd vrijblijvend kon langskomen voor kennismaking.

En wat betreft de gewone tarieven voor consult etc.? Kan iemand mij daar iets over vertellen?

En wat betalen jullie dan voor een operatie bij de rat? Ik ben daar erg nieuwschierig na.

Afbeelding
Webs IrisH

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 6:25 pm 

De laatste operatie heeft mij 222 Euro gekost en het was een castratie met een tumor verwijdering.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 6:30 pm 

Zo dat is nogal ja.

Ik weet ooit dat wij ook een ratje hbben laten opereren aan een tumor. Maar of het nu 60 euro of 60 gulden is weet ik niet..

Afbeelding
Webs IrisH

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 6:41 pm 

Bij Wende heb ik een tumor in haar lies en meteen de eierstokken + baarmoeder laten verwijderen. Dit heeft mij €117,- gekost. Hier moet ik wel bij zeggen dat mijn dierenarts mij nog wel eens wil matsen met de prijs 'omdat ratjes immers maar van die kleine beestjes zijn' en ik hier dus wel geluk mee heb gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 6:54 pm 

Ik heb vorige maand een tumor bij Skittles weg laten halen en dit kosste me ongeveer 140 euro..(dit was alleen niet bij mijn vaste DA want die had vakantie, maar wel in dezelfde praktijk)

Gisteren is Noodles geopereerd en bij haar zijn haar baarmoeder, eierstokken en een melkkliertumor verwijdert en dit kostte 115 euro bij mijn eigen DA. Hier ben ik volgens mij wel wat gematst.

Omdat ik inmiddels bijna een abonnement heb bij mijn DA met al die oudere ratjes, wordt ik regelmatig gematst..
Hoef bijvoorbeeld alleen de medicijnen of de gebruikte materialen te betalen en geen consult.
Als ik na tijdje weer langskom voor iets anders, betaal ik een klein consult van 20 euro.
Maar dit vind ik eigenlijk ook gewoon normaal. :knikt:

Ging voorheen naar het dierenziekenhuis in Dordrecht en daar betaalde ik altijd gewoon de volle mep..
En de deskundigheid vond ik daar soms ook nog eens ver te zoeken.. :oops:

~*~ Love the Life you Live ~*~

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 20, 2012 7:15 pm 

Een consult is bij het Dierenziekenhuis volgens mij 32 euro, een klein consult (controle) 28 euro (meestal rekent hij een klein consult bij mij, en als ik voor hetzelfde probleem meerdere keren terugkom is het soms ook gratis). Hij neemt wel altijd uitgebreid de tijd, ik geloof dat hij standaard een kwartier inplant voor je. Ik heb zelf liever dat ze ruim inplannen en daar wat extra voor vragen dan dat je het gevoel hebt dat je binnen 5 minuten weer weg moet zijn. Een operatie gaat idd makkelijk over de 100 euro heen, hangt een beetje af van hoe lang hij duurt en wat er moet gebeuren. Daar zit ook het controle-consult al bij in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 11:49 am 

De laatste 4 operaties bij Stjin zaten allen tussen de € 100.- en de € 140 in. Tumorverwijdering, meestal inclusief 1 of 2 nachtjes logeren en pijnstilling. Daar zat geen consult bij daar ik een tumor inmiddels wel herken helaas :roll: .

Ik bel of mail dan gewoon dat ik een ratje wil inplannen voor een tumorverwijdering en dan plannen we dat in. Op de factuur staat dan geen consult.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]