Het is nu di nov 21, 2017 12:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 3:40 pm 

Ik heb jouw reactie even bij de desbetreffende da geplaatst in het dierenartsentopic. Dank je wel. Ik weet verder zo niets. Wellicht anders uit die regio.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 4:06 pm 

oke, dacht hier te moeten zijn, verkeerd gegokt ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 4:54 pm 

Is prima hoor, maar als het alleen hier staat, dan zien mensen dat niet in het desbetreffende topic.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 01, 2009 7:21 pm 

Moeilijk hoor. Het enige wat ik me kan bedenken is de DA praktijk WHG in Rotterdam-Zuid. Hier kwamen wij altijd al met de honden en met ons konijn. Ook doen ze reptielen behandelen hier maarja das weer geen ratje. Ik heb de praktijk een mailtje gestuurd en wacht nu rustig af. Jullie horen het nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 12:43 am 

Zijn er mensen met ervaring met DA's in Deventer? Ik weet inmiddels dat in Zutphen een goede schijnt te zitten. Dit is al iets dichterbij want tot nu toe ben ik steeds naar Care4 Animals in Duiven gegaan. Hier ben ik hartstikke tevreden over maar ik heb wel gemerkt dat het bij spoed handig is er eentje dicht in de buurt te hebben. Over dierenarts Aa aan de Ankersmitlaan heb ik al wat vreemde dingen gehoord (over ratjes die ongesteld zouden zijn enz).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 12:45 am 

hattem is wel goed, maar dat is ook niet zo bij de deur. ik zou het zo niet weten. misschien gewoon is rond bellen en ze strik vragen stellen waarvan jij het antwoord wel weet.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 1:24 am 

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken ja. En wat vragen over operaties (narcose, verloop etc)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 11:17 am 

Wij gaan voor operatie's altijd naar Zutphen en dat bevalt ons prima.
En voor jouw is dat ongeveer 15min rijden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 29, 2009 5:19 pm 

:knikt: Dat is ook prima te doen, 15 minuten en bij het eerstvolgende gezondheidsprobleempje ga ik daar ook eens kijken. Wilde alleen (eigenlijk tegen beter weten in :oops: ) toch nog even checken wat de ervaringen in Deventer waren. Ook omdat Deventer nog niet in het DA toppic stond en hier volgens mij toch aardig wat DA's zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 2:49 pm 
Hallo,

Ik ben niet bepaald bekend hier, want ik heb al een jaar of drie, vier geen ratten meer. Maar ik heb wel een dierenarts waar ik in die tijd echt helemaal fan van was. Het gaat om dierenartspraktijk Biltstraat in Utrecht, dokter Kleinjan maar ook alle andere. Ik kreeg studentenkorting (een ml afrekenen terwijl je 15 ml meekrijgt), en ze waren helemaal gek op ratten. Toen ik Lola had weggebracht omdat ze een baarmoederontsteking had en ik haar mocht ophalen na de operatie, kon ik haar nergens vinden omdat alle dierenartsen met haar speelden en haar overal mee naartoe namen. En toen ik haar een hele periode later liet inslapen, wisten ze allemaal nog wie ze was (ik heb ook een keer een tumor laten verwijderen) en stonden er vier artsen omheen terwijl Lola heen ging.

Tijdens opname word je constant telefonisch op de hoogte gehouden, je kunt altijd langskomen, ze maken altijd even tijd en nemen ook de tijd. Ik was echt blij verrast door hun deskundigheid wat betreft ratten, en ook de liefde voor deze beestjes! Een gouden tip dus!

(even voor de duidelijkheid, ik had nog een rat, Plien, maar die was heel gezond tot Lola dood ging, daarna overleed ze heel plotseling na een week).

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 4:44 pm 

Hier in Wageningen heeft een wijziging plaatsgevonden.

We hadden hier dierenkliniek Kortenoord die erg goed was (althans; 2 artsen van Kortenoord waren goed met ratten). Kortenoord is er nog steeds, alleen hebben nou net die 2 goede rattenartsen zich afgesplitst en een nieuwe kliniek gestart in Rhenen. Met de zeer originele naam Dierenkliniek Rhenen (http://www.dierenkliniekrhenen.nl).
Dus Kortenoord Wageningen kan van de lijst als zijnde een goeie kliniek, want er werken nu geen artsen meer die met ratten overweg kunnen. In Wageningen is nu geen enkele dierenarts meer die geschikt is.
Kortenoord Rhenen bestaat niet meer, daar is nu Dierenkliniek Rhenen, met 2 artsen die allebei goed zijn met ratten.

Zelf ga ik inmiddels naar een hele andere dierenarts, namelijk Dierenartsenpraktijk de Dorskamp in Renkum (http://www.dap-dedorskamp.uwdierenartsonline.nl. Er is 1 arts die goed is met ratten, Sietske heet ze, en je word dan ook automatisch al bij haar ingepland als je met een rat komt. Ze zijn ontzettend hartelijk en aardig, ze nemen de tijd voor je, ze tonen interesse, ze luisteren naar wat je zelf denkt en vind, ze zijn kundig en, ook niet geheel onbelangrijk, ze zijn erg goed betaalbaar. Ik kom er sinds december en heb in die tijd alleen maar 3 operaties gehad, verder geen zieken gehad, en consult is iets van 12 euro, tumorverwijdering ongeveer 60. Operaties zijn allemaal prima gegaan, voorgeschreven medicijnen zijn prima, en ze hebben ook algemene kennis over ratten, ik kreeg al allerlei vragen over of ik er wel meerdere heb, wat voor kooi ik heb, wat voor voer ze krijgen etc.
Ik ben ontzettend tevreden over ze, ben heel blij dat ik ben overgestapt van Kortenoord naar hen :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 5:16 pm 

Vanmiddag ook bij De Dorskamp geweest. Erg tevreden, zoals ze met de ratten omging, haar diagnose stelde en ook echt luisterde naar het verhaal wat ik vertelde over vorige medische behandelingen! :thumbsup:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 6:09 pm 

Ik zal de informatie snel aanpassen en Wageningen van de aanbevolen lijst halen. Dank jullie wel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 6:18 pm 
Moderator

Renkum is zie ik ook goed te doen vanuit Veenendaal :knikt:

Wij zijn opzoek naar een andere dierenarts omdat Care4Animals Arnhem straks echt heel onhandig is met de OV als we in Veenendaal gaan wonen :S

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 7:46 pm 

ruub&mlein schreef:
Renkum is zie ik ook goed te doen vanuit Veenendaal :knikt:

Wij zijn opzoek naar een andere dierenarts omdat Care4Animals Arnhem straks echt heel onhandig is met de OV als we in Veenendaal gaan wonen :S

Ik denk eerlijk gezegd dat je dan misschien beter naar Dierenkliniek Rhenen kan gaan. Dat is dan tenminste dichterbij en heeft een betere OV verbinding dan Renkum (naar Renkum zul je tenminste 1 keer moeten overstappen in Wageningen). Dierenkliniek Rhenen is afgesplitst van Kortenoord en juist in Rhenen zitten nu de 2 rattenartsen: Moss Tijssens en Robert Jassies. En daarvan is Moss dan net wat beter, gezien de baytrill-blunder van Robert.

Maar je mag ook best naar De Dorskamp hoor. Alleen denk ik net wat minder lekker bereikbaar als je in Veenendaal woont! :-)

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]