Het is nu vr nov 24, 2017 5:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 8:19 pm 
Moderator

Die kan ook idd :knikt: dat is ongeveer een half uur.
Nu reizen we trouwens ongeveer 1,5 uur naar arnhem door verbindingen die elkaar net mislopen enzo :confused:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 9:24 pm 

Ik heb Wageningen verwijderd, Renkum toegevoegd en Rhenen aangepast. Klopt het zo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 9:25 pm 

Ja, zo klopt het :knikt: . Dank je!

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2009 9:27 pm 

Guppi schreef:
Hallo,

Ik ben niet bepaald bekend hier, want ik heb al een jaar of drie, vier geen ratten meer. Maar ik heb wel een dierenarts waar ik in die tijd echt helemaal fan van was. Het gaat om dierenartspraktijk Biltstraat in Utrecht, dokter Kleinjan maar ook alle andere. Ik kreeg studentenkorting (een ml afrekenen terwijl je 15 ml meekrijgt), en ze waren helemaal gek op ratten. Toen ik Lola had weggebracht omdat ze een baarmoederontsteking had en ik haar mocht ophalen na de operatie, kon ik haar nergens vinden omdat alle dierenartsen met haar speelden en haar overal mee naartoe namen. En toen ik haar een hele periode later liet inslapen, wisten ze allemaal nog wie ze was (ik heb ook een keer een tumor laten verwijderen) en stonden er vier artsen omheen terwijl Lola heen ging.

Tijdens opname word je constant telefonisch op de hoogte gehouden, je kunt altijd langskomen, ze maken altijd even tijd en nemen ook de tijd. Ik was echt blij verrast door hun deskundigheid wat betreft ratten, en ook de liefde voor deze beestjes! Een gouden tip dus!

(even voor de duidelijkheid, ik had nog een rat, Plien, maar die was heel gezond tot Lola dood ging, daarna overleed ze heel plotseling na een week).

Hoi Guppi, gezien je ervaring met deze artsen minstens 3 jaar oud is en we je hier nog niet kennen, neem ik deze dierenarts niet zomaar over in het dierenartsenforum. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt ;) . Mochten er meer goede berichten komen, dan kan dat altijd nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 10, 2009 6:30 pm 
Dat begrijp ik helemaal!
Ik dacht, misschien als iemand in Utrecht nog een DA nodig heeft, dat ze daar informatie kunnen inwinnen. Tis in elk geval een lijntje.

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 11:33 am 
Beste allemaal,

De dierenkliniek op de overtoom in Amsterdam is echt slecht. Deze adviseren op hun internetsite over bodembeddekking voor ratten namelijk; Zaagsel en Hooi. Hier gaan je oren toch van klapperen!!!! (Voor de zekerheid zeg ik het er nog even bij, ZAAGSEL EN HOOI ZIJN DE SLECHTSTE BODEMBEDDEKKERS! Deze bevatten veel stof waardoor ratten eerder last krijgen van hun longetjes)

Dus ik bel ze op om te vertellen dat hun informatie niet helemaal klopt en of ze deze misschien zouden willen aanpassen. Nou, dat vonden ze belachelijk, hoe durfde ik de dierenarts te corrigeren..... Die wist het heus wel!!!! Ik ben hier dus niet naartoe gegaan!

Dan nog een andere dierenarts, op de admiraal de ruyterweg te amsterdam, Geerling is de dierenarts daar. Deze man houdt totaal NIET van ratten en is erg hardhandig wanneer dit helemaal niet nodig is.

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik ga daarheen met mijn 2 ratjes, Stip en Streep van ruim 2 jaar oud. Staat daar een hele lieve mevrouw, ik geloof dokter de Bruin (inval dokter, echt een goeie met ratjes) die erg voorzichtig en lief met ze is. Streep had toen een bult zo groot als zijzelf is en stip had een klein bultje. Ze zei dat beide ratjes prima geopereerd konden worden. Ik besloot streep (met de heeeeele grote bult) te laten opereren. Het zou 75 euro kosten (niet duur vind ik)

De dag erna breng ik Streep om 2 uur en word ik om half 5 gebeld dat de operatie goed is gegaan en dat ik haar rond 7 uur kan halen. Dokter (volgens mij) de Bruin is heel lief voor haar geweest, heeft nog een nieuwe schone handdoek neergelegt, eten en drinken alles!!! Heel goed. Ik kom haar ophalen en krijg nog een klein zakje kattenvoer (van dat half vloeibare spul) mee (gratis) zodat Streep weer een beetje op krachten kan komen. Streep heeft een hechting vanaf haar nek tot en met haar achterpoot en omdat ze zoveel hechtdraad nodig hadden is de prijs uiteindelijk 90 euro geworden. (operatie duurde ruim 2 uur dus vond het echt goedkoop) Dus zij is GEWELDIG!!!!!

10 dagen later kom ik terug om de hechting (die al opgelost was) te laten controleren. Sta ik voor dokter Geerling, een verschrikkelijke man waaraan af te lezen is dat hij ratten ongedierte vindt!!!!! Ik had snoepjes meegenomen zodat wanneer ik deze hoog vast hield Streep op haar achter poten zou gaan staan en het litteken dus goed zichtbaar was. Streep werkt ALTIJD mee. Zo'n lieverdje als zij is echt bijzonder! Maar dokter Geerling pakt haar heeeeel erg ruw beet, knijpt haar bijna fijn, ik zag Streep heel erg schrikken, jammer dat ze nooit bijt want hij verdiende het echt. Maar goed 10 seconden later liet hij haar weer op de tafel vallen en zei dat alles goed was maar dat die operatie nutteloos was want dat die bult toch binnen een maand weer zo groot zou zijn als hij was. (ze is nu 3 jaar en nagenoeg bultloos) toen was ze ruim 2 jaar!

Sorry voor het (te) lange verhaal maar moest het even kwijt!

X aan de liefjes,
Streep
:angel: Stip, Da lao Shu, Ferr, Arie

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 12:18 pm 

Die dierenarts Geerlings is vooral een kattendierenarts, daar zou ik dus nooit heen gaan, ook al zit die drie deuren verderop voor mij! Ik snap eigenlijk niet dat je daarheen bent gegaan eerlijk gezegd. En een operatie die 2 uur duurt voor een tumorverwijdering :huh: , hoogstens 20 à 30 minuten lijkt mij. Gelukkig is het bij jou wel goed gegaan!

De dierenkliniek aan de Overtoom ken ik niet.

Ik weet niet waar je woont, ik neem aan bij mij in de buurt, maar ik ga altijd naar de dierenkliniek aan de Weteringschans (bij voorkeur bij Manon Klarenbeek). Zij zijn alleen wel duur. Daarentegen hechten ze het beste dat ik in 13 jaar heb gezien (onderhuids met draad en bovenhuids met lijm). Hierdoor is de wond zeer snel genezen en kan de rat normaal gesproken de volgende dag al terug de groep in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 1:10 pm 

Ik ben dus ook niet bij Geerling geweest zoals je hebt kunnen lezen maar bij een invaller omdat hij op vakantie was, zij was heel goed en wist veel van ratten. Zij heeft streep ook geopereerd. Alleen de nazorg (hechtingcontrole) was bij Geerling en toen kwam ik er achter dat hij echt slecht met ratten is. Als ik hem de eerste x getroffen had dan had ik Streep daar absoluut niet laten opereren, maar ik vertrouwde die vrouw wel en die heeft ook echt haar best gedaan.

Maar goed, omdat die vrouw er natuurlijk alleen die week was raad ik die dierenartsen praktijk op de admiraal de ruyterweg dus sterk af. Dat wilde ik alleen even zeggen. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 1:13 pm 

Ik woon trouwens nu in slotervaart en las dat de dierenkliniek in osdorp (akerssingel) goed is. Ik moet er waarschijnlijk binnenkort heen want Streep begint steeds meer kwaaltjes te krijgen, ze is nu 3 dus logisch ook. Ben bang dat het niet zo lang meer zal duren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 5:29 pm 

Slotervaart ken ik ook niet. Leeft Streep alleen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 8:36 pm 

StipStreep schreef:
Ik woon trouwens nu in slotervaart en las dat de dierenkliniek in osdorp (akerssingel) goed is. Ik moet er waarschijnlijk binnenkort heen want Streep begint steeds meer kwaaltjes te krijgen, ze is nu 3 dus logisch ook. Ben bang dat het niet zo lang meer zal duren.

De dierenkliniek op de Akersingel (Bokhove-Bouman) is mijn DA.
En ik ben erg tevreden!
Het best vraag je naar Jan Bouman en anders Mieke de Haan.
Als je Jan Bouman treft zeg dan maar dat je mij (Els Albers) kent van het forum!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 11, 2009 8:41 pm 

Kijk, dat is handig :thumbsup: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2009 12:39 pm 

Thanks ik las eerder al over dierenarts jan op het forum en had ook al zijn telefoon nummer opgezocht.

Ik denk dat ik haar morgen moet laten inslapen want het gaat echt niet meer, ik zie er zo tegenop.
En ja, Streep is nu alleen en daar ben ik echt geen voorstander van maar haar zusje Stip is ongeveer 2 maanden geleden overleden en mijn verwachting was al dat het voor Streep ook niet lang meer ging duren. Ook mag ik in dit huis waar ik nu 3 maanden woon eigenlijk geen huisdieren dus nieuwe ratjes erbij was niet echt een optie. En Streep is inmiddels 2 jaar en 11 maanden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:13 am 

Nog eens betreffende de Dorskamp. Ik moest terugbellen na 10 dagen AB om te vertellen hoe het ging. Dat heb ik gedaan en de DA wilde ze nog even zien.

Vanmorgen was ik er dus en Sietske stond een hond te opereren, dus die kon niet. Ik kreeg een andere arts, Marieke. Ook zij was héél relaxt met de ratten. Ik moest even uitleggen wat ecobed was, maar toen ik zei dat het door de ROLL geïmporteerd was reageerde ze met: "Ow, als de ROLL het importeert is het goed!"
Ze pakte mijn ratjes wel wat meer vast met luisteren, maar vrij losjes. Ze liet Dumbo gewoon ontsnappen en probeerde het na een paar minuten weer. Toen lukte het! Voor verdere behandeling heeft ze even overlegd met Sietske. Ze kwamen tot de conclusie 4 weken dox of even aankijken. Ze heeft voor het laatste gekozen, omdat ze denkt dat het toch een restje is. De longen zijn schoon. Zodra ik ga twijfelen moet ik bellen en kan ik overleggen. En op het moment dat de porfyrine door de kooi vliegt of de dames niezen op onverklaarbare wijze, moeten Luuk en ik langskomen met de ratten en gaan ze ons leren prikken.
Als laatste vertelde ze me dat ze ook nog wel eens last konden hebben van droge lucht door CV of airco. En dus heeft ze me aangeraden waterbakjes aan de CV te hangen.

Nouja, om een lang verhaal kort te maken: met zowel Sietske als Marieke heb ik nu een goede ervaring. Als ze er niet uitkomen overleggen ze met elkaar! :thumbsup:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 11:52 am 

Marieke had ik vorige week ook een keer ja, voorheen elke keer Sietske. Die is er idd ook heel goed mee :knikt: . Momenteel is ze bezig met Arjan opereren, dus vanavond kan ik meer vertellen over haar operatiekunsten :P .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]