Beste allemaal,
De dierenkliniek op de overtoom in Amsterdam is echt slecht. Deze adviseren op hun internetsite over bodembeddekking voor ratten namelijk; Zaagsel en Hooi. Hier gaan je oren toch van klapperen!!!! (Voor de zekerheid zeg ik het er nog even bij, ZAAGSEL EN HOOI ZIJN DE SLECHTSTE BODEMBEDDEKKERS! Deze bevatten veel stof waardoor ratten eerder last krijgen van hun longetjes)
Dus ik bel ze op om te vertellen dat hun informatie niet helemaal klopt en of ze deze misschien zouden willen aanpassen. Nou, dat vonden ze belachelijk, hoe durfde ik de dierenarts te corrigeren..... Die wist het heus wel!!!! Ik ben hier dus niet naartoe gegaan!
Dan nog een andere dierenarts, op de admiraal de ruyterweg te amsterdam, Geerling is de dierenarts daar. Deze man houdt totaal NIET van ratten en is erg hardhandig wanneer dit helemaal niet nodig is.
Ik zal even bij het begin beginnen. Ik ga daarheen met mijn 2 ratjes, Stip en Streep van ruim 2 jaar oud. Staat daar een hele lieve mevrouw, ik geloof dokter de Bruin (inval dokter, echt een goeie met ratjes) die erg voorzichtig en lief met ze is. Streep had toen een bult zo groot als zijzelf is en stip had een klein bultje. Ze zei dat beide ratjes prima geopereerd konden worden. Ik besloot streep (met de heeeeele grote bult) te laten opereren. Het zou 75 euro kosten (niet duur vind ik)
De dag erna breng ik Streep om 2 uur en word ik om half 5 gebeld dat de operatie goed is gegaan en dat ik haar rond 7 uur kan halen. Dokter (volgens mij) de Bruin is heel lief voor haar geweest, heeft nog een nieuwe schone handdoek neergelegt, eten en drinken alles!!! Heel goed. Ik kom haar ophalen en krijg nog een klein zakje kattenvoer (van dat half vloeibare spul) mee (gratis) zodat Streep weer een beetje op krachten kan komen. Streep heeft een hechting vanaf haar nek tot en met haar achterpoot en omdat ze zoveel hechtdraad nodig hadden is de prijs uiteindelijk 90 euro geworden. (operatie duurde ruim 2 uur dus vond het echt goedkoop) Dus zij is GEWELDIG!!!!!
10 dagen later kom ik terug om de hechting (die al opgelost was) te laten controleren. Sta ik voor dokter Geerling, een verschrikkelijke man waaraan af te lezen is dat hij ratten ongedierte vindt!!!!! Ik had snoepjes meegenomen zodat wanneer ik deze hoog vast hield Streep op haar achter poten zou gaan staan en het litteken dus goed zichtbaar was. Streep werkt ALTIJD mee. Zo'n lieverdje als zij is echt bijzonder! Maar dokter Geerling pakt haar heeeeel erg ruw beet, knijpt haar bijna fijn, ik zag Streep heel erg schrikken, jammer dat ze nooit bijt want hij verdiende het echt. Maar goed 10 seconden later liet hij haar weer op de tafel vallen en zei dat alles goed was maar dat die operatie nutteloos was want dat die bult toch binnen een maand weer zo groot zou zijn als hij was. (ze is nu 3 jaar en nagenoeg bultloos) toen was ze ruim 2 jaar!
Sorry voor het (te) lange verhaal maar moest het even kwijt!
X aan de liefjes,
Streep

Stip, Da lao Shu, Ferr, Arie