Het is nu ma dec 18, 2017 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 11:21 pm 
Ere-lid

Fijn dat de bevalling goed gegaan is en dat alles oké is met de mams. Op haar leeftijd is er toch altijd wel een risico op een verkeerd aflopende bevalling.
Toch kan ik mij niet helemaal aan de indruk ontrekken dat je dondersgoed wist dat ze zwanger was.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 11:29 pm 

Ik neem aan dat de bevalling goed verlopen is en mams en ukjes het goed maken dan? Gefeliciteerd met de babies dan maar, ze zijn vast prachtig, gepland of niet.
Ik vind het ook allemaal wel een beetje raar, maar we hebben niet veel keuze dan je op je woord te geloven. Je weet zelf hoe het zit en als er iets niet in de haak mee is dat jouw probleem.

Had je haar nou apart zitten?
Weet je dat mama en rittens bijzondere behoefte hebben qua voeding? Ze moeten altijd zoveel kunnen eten als ze willen, en extra eiwit en vet krijgen. Veel groene groente (vooral boerenkool) zijn ook erg goed voor ze.
Succes met de kleintjes, en we horen het als je vragen hebt over de verzorging he?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 5:23 pm 

Bedankt voor de reacties, moeder en rittens maakten het erg goed gelukkig.
Verder snap ik de uitspraak niet dat ik dondersgoed zou weten dat ze zwanger was? Ik ga niet voor de lol een topic hierover openen?
Ik vraag me af wat volgens jou de meerwaarde is mij om vragen aan jullie te stellen waar ik het antwoord toch al op zou weten; beetje rare beredenering weer; nutteloze beschuldigingen dragen niet bij aan het gesprek; als iemand kun je hem ook hulp bieden zonder je vooroordelen te ventileren, ik neem aan dat je daarom mensen helpt op dit forum omdat je ervaringsexpert bent en dat je daarbij tevens een beetje respect wilt tonen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 11:15 pm 

Ok, je hebt hier wel over Jolanda, dit is haar forum en ze heeft er dus wel degelijk verstand van. Ik ben blij voor je dat alles goed is met de mama en de rittens maar ik geloof je ook niet. Ik heb een bevruchting bij ratten gezien en geloof niet dat dit bij jou het geval is.

Verder vind ik dat je zelf over respect begint en heel respectloos reageert. De reacties hier zijn mild, veel milder tov andere fora en het is een ongeloofwaardig verhaal. Vooral voor iemand die al per ongeluk een nest heeft gehad, want dan hoor je heel voorzichtig te zijn als je beide geslachten in huis hebt. Ik vind je reactie echt niet kunnen!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2008 11:20 pm 

Edit: Ik zie dat mijn reactie heftiger overkomt dan ik bedoel, sorry daarvoor. Voor de duidelijkheid twijfel ik persoonlijk aan de waarheid van je verhaal, ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

Ik vind het echter frustrerend dat er steeds meer mensen zijn die voor de tweede keer op korte tijd een "onwaarschijnlijk" ongelukje hebben. Dit kan ook heel verkeerd aflopen voor de ratjes.

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 12:02 am 
Ere-lid

Jij vroeg wat te doen, je krijgt daar reakties op waar je vervolgens niets mee doet want niet nodig omdat ze gezond is. Dan krijg ik de indruk dat je wel degelijk wist dat ze zwanger was, vandaar mijn reaktie.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 5:59 pm 

Allereerst: ik ben niet zo egoïstisch dat ik voor de lol maar met mijn ratjes ga fokken omdat dit nadelig kan zijn voor de gezondheid moeder en rittens en ik zelf verantwoordelijk ben voor waar zij daarna terecht komen.

*Zoals je waarschijnlijk gelezen zal hebben in mijn vorige topic kan ik er zelf niets aan doen dat mijn een van mijn ratjes de vorige keer zwanger was (je kan er natuurlijk voor kiezen mij niet op mijn woord te geloven, wat ook waarschijnlijk wel weer het geval zal zijn).

*Het is inderdaad mijn eigen domme schuld dat ik 2 geslachten in mijn huis houd (ik heb vrouwtjes en mijn vriend had zelf al mannetjes; die gaan we natuurlijk niet zomaar wegdoen!).

Nogmaals: wat voor baat heb ik erbij om hier aan jullie te vragen of mijn ratje zwanger zou kunnen zijn als ik dit toch al zelf zou weten? Die beredenering klopt niet echt.. als je daarover nadenkt snap je waarschijnlijk dat je opmerking misplaatst is?

Zoals ik al zei vind ik dat er erg achterdochtig gedaan wordt door jullie tegenover mensen die jullie zelf niet eens kennen. Mensen die hier hulp zoeken om antwoord te krijgen op bepaalde vragen en die uiteindelijk alleen maar een sarcastische opmerking als reactie krijgen of een beschuldiging voor hun kiezen krijgen waarvan niet eens kan worden aangetoont of dee beschuldiging wel juist is; zoals ik al zei kan je beter niets zeggen als je niet eens zeker weet of jou beschuldiging/verdachtmaking wel juist is. Je kan wel zeggen dat je alleen mensen vertrouwt die je zelf kent maar zo ben je wel erg bekrompen naar mijn mening en smoor je de kans voor nieuwelingen om zich te bewijzen al in de kiem. Ik vind dit erg jammer, vooral omdat jullie het zelf ook ooit als beginner allemaal hebben moeten "leren".

Ik heb Jolanda verder toch niet zonder respect behandeld? Ik zeg alleen maar op een nette manier dat haar beschuldigingen niet juist zijn en vraag me af waarom ze mij moet aanvallen op mijn verhaal.
Ik ben ook niet de enige die op dit forum zulke reacties krijgt; ik ben niet de enige die de mening deelt dat het dan misschien een beter idee is om een exclusief forum op te starten voor jullie ervaringsexperts, als nieuwelingen niet serieus genomen worden. Op die manier kunnen ervaren rattenliefhebers een ander plekje zoeken waar hun vragen wel serieus worden genomen, wat uiteindelijk ten goede komt bij de verzorging van de ratjes (want daar draait het uiteindelijk toch allemaal om!)

Een lang verhaald om mijn kant een beetje te belichten... ik hoop dat het geven van mijn mening niet als respectloos wordt beschouwd aangezien ik niemand aanval en enkel aangeef dat ik sceptisch tegen jullie manier van aanpak sta. Er is altijd ruimte voor verbetering, toch? We hebben toch allemaal een ding gemeen, de liefde voor ratjes? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:20 pm 

Er wordt vaak zo achterdochtig gedaan, omdat er toch altijd mensen zijn die wel dit soort vragen stellen, maar donders goed weten dat hun ratje dus wel zwanger is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:32 pm 

isis schreef:
Ik ben ook niet de enige die op dit forum zulke reacties krijgt; ik ben niet de enige die de mening deelt dat het dan misschien een beter idee is om een exclusief forum op te starten voor jullie ervaringsexperts, als nieuwelingen niet serieus genomen worden. Op die manier kunnen ervaren rattenliefhebers een ander plekje zoeken waar hun vragen wel serieus worden genomen,

Het zijn toevallig wel altijd de forummers die kritiek krijgen die dit soort uitspraken doen ;) en daar ben ik persoonlijk wel een beetje klaar mee. Over je voorstel dat wij (ik weet niet wie je hiermee bedoelt) maar een nieuw forum moeten starten: er zijn zoveel rattenfora om uit te kiezen, aan jou de keus op welk forum je mee wilt doen. Dit forum heeft tot doel om ervaringen te delen en informatie uit te wisselen en het algemene rattenwelzijn proberen te verbeteren en hoewel wij streven naar een gezellige sfeer, schuwen wij een kritische houding zeker niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 8:55 pm 

Ik snap je ook wel en ik snap je reactie deels ook. En ja, wij hebben ook allemaal moeten leren en ook nu nog want je bent nooit uitgeleerd. Maar je moet het ook van de andere kant bekijken, we kunnen ook heel kritisch zijn en soms misschien te kortaf tegen nieuwe mensen maar er komen hier ook zat mensen die een probleem op tafel gooien, niet naar adviezen luisteren, en waar problemen zich ook herhalen.

En niemand verwacht dat je ratjes weg doet als je al twee geslachten in huis hebt maar het is dan aan jezelf om te zorgen dat ze niet bij elkaar kunnen. Ik heb vaak twee geslachten in huis met opvang. Al drie jaar op en af. Soms weinig en ik heb ook al zes kooien met opvangers gehad. Er is echter nooit een dametje bij mij zwanger geraakt omdat ik weet hoe snel het fout kan gaan en er dus uiterst voorzichtig mee ben.

Ik hoop (en denk) dat je er zeker van geleerd hebt en ik vind het fijn dat je wel nog reageert en niet zomaar weg blijft. (dat doen mensen namelijk ook wel als er eens een discussie is). Zaken zijn niet terug te draaien dus nu is het aan jou om te genieten van het nestje en voor goede nieuwe slaafjes te zorgen.

Mijn reactie was waarschijnlijk te direct maar snap ook dat er mensen zijn die fora lezen, meelezen over oepsnestjes, de foto's bekijken daarvan en dan denken "oh, dat gaat ook goed dus waarom niet". En daarom wordt er hier niet al te vrolijk over gedaan.

Angela met 27 engeltjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2008 10:02 am 
Ere-lid

Wel grappig dat je meteen het hele forum er in betrekt en er aan voorbij gaat dat je, na je vraag, alle hulp hebt gekregen. Terwijl je reakties na mijn stuk alleen maar bol staan van aannames als: "wat ook waarschijnlijk wel weer het geval zal zijn".

Wat dit betreft:
Citaat:
wat voor baat heb ik erbij om hier aan jullie te vragen of mijn ratje zwanger zou kunnen zijn als ik dit toch al zelf zou weten

Je zal niet de 1e zijn die op deze manier een gepland oepsnestje tracht te slijten.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2008 8:44 pm 

Je bedoelt dat mensen hier ratjes proberen weg te geven? Dat was toch sowieso tegen de forumregels..? Ik hou de ratjes bovendien zelf.

Je hebt inderdaad gelijk: ik deed het zelf ook;)
Ik kan wel fel reageren als iemand insinueert dat ik slecht voor mijn beessies zorg want ze betekenen de wereld voor me, sorry.

Wat moeder en rittens betreft: daar gaat het super mee gelukkig. Ratsel blijft wel erg fel tegen mij maar dat zal erbij horen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 7:16 am 

Ik heb het hele topic eens door zitten lezen met veel verwondering...

@Isis:
Je kunt je geslachten beter apart gaan houden aangezien het blijkbaar niet veilig genoeg is bij jou om zwangerschappen te voorkomen.
In mijn ogen kun je je beter aan 1 soort houden OF gewoon een hele goede verantwoording hebben als je ze toch samen houd.

Dat je zo fel bent tegen Jolanda vind ik niet kunnen.
Ze is niet de enige met de mening dat je op de hoogte was van de zwangerschap en als je zelf het hele topic eens terugleest, zie je zelf ook miss wel dat t soms 'raar' overkomt.

Het feit dat je daarna uit ergernis het hele forum over 1 kam scheert vind ik ook belachelijk.
Je zegt dat alle 'ervaren' mensen maar naar een apart forum moeten gaan :roll: ....

Wie leert de nieuwelingen dan alles?

De ervaren mensen zijn dus alleen maar goed als ze goede tips geven, maar bij t eerste de beste puntje van kritiek worden ze maar verbannen :|

Nee sorry,maar je had m.i ook iets 'normaler' kunnen reageren.

iig succes met je oepsnest...

ps: ik geloof wel in traliebevruchting trouwens, ik heb het namelijk met mijn vriend getest en het is ons zelfs door een sleutelgat gelukt :angel:

Grapje :nana:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 4:19 pm 
Moderator

Natascha schreef:
ps: ik geloof wel in traliebevruchting trouwens, ik heb het namelijk met mijn vriend getest en het is ons zelfs door een sleutelgat gelukt

Heeft jouw vriend zo'n dunne of was dat sleutelgat zo groot? Plaats je nog foto's van je echo? :gekkebek:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 5:58 pm 

rattepa schreef:
Natascha schreef:
ps: ik geloof wel in traliebevruchting trouwens, ik heb het namelijk met mijn vriend getest en het is ons zelfs door een sleutelgat gelukt

Heeft jouw vriend zo'n dunne of was dat sleutelgat zo groot? Plaats je nog foto's van je echo? :gekkebek:

:rolling:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]