Het is nu vr nov 24, 2017 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 4:14 pm 

Kimmie schreef:
@ Gaby:
ze wordt over een maand 1 jaar ;)

Oh.. Pardon :fluiten:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 1:28 pm 

Ratsel is echt onhandelbaar geworden: ze bijt iedereen die in haar buurt komt; niet alleen ons (mij & mijn vriend) maar ook haar zusje en de 2 kindjes van haar zusje. Dit heeft ze voorheen nooit gedaan. Ik maak me zorgen over dit gedrag omdat ze erg hard doorbijt; ze zou maar eens een ratje in de nek bijten.
Ze eist ook steeds de hangmat op voor zich alleen.
Er is veel nestmateriaal meegenomen naar boven; ik weet dus alleen niet
welk ratje dit gedaan heeft; dit gebeurt steeds 's nachts

Hier is een foto: Afbeelding

Als ze doorgaat met haar agressieve gedrag zal ik haar toch echt een tijdje
in de Dunakooi moeten laten verblijven om de andere ratjes in bescherming te nemen.
Met DAbezoek wil ik even wachten omdat haar gezondheid verder in orde is; als ze binnen een week niet zou bevallen kan ik altijd nog even langsgaan. Als je het daar niet mee eens bent moet je het maar eventjes zeggen! Het leek mij in ieder geval het beste

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 1:49 pm 
Ere-lid

Met dat: "kan ik altijd nog langs gaan" kun je wel mooi te laat zijn! Waarom nu niet voor alle zekerheid naar de da?

Je kunt zelf ook berekenen vanaf de dag waarop ze het laatst ontsnapt is hoever ze evt zou kunnen zijn.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 1:55 pm 

Maar wat bedoel je met 'te laat zijn'? Ze is niet ziek?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 2:04 pm 
Ere-lid

Je zegt dat een zwangerschap zeer onwaarschijnlijk is maar ze wordt wat dikker en haar gedrag verandert in negatieve zin.
Ik zou dan willen weten of er iets anders aan de hand kan zijn (suggesties zijn al gegeven) ipv afwachten. Als je te lang afwacht en er blijkt wel sprake van een tumor dan kan het zijn dat een operatie niet meer mogelijk is. Bovendien, voor een rat laat zien dat er echt iets aan de hand is heb je vaak een zo goed als dode rat.

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 2:40 pm 

Ik snap je punt. Ik zal dan ook naar de DA gaan.
Ik denk echter toch dat ze 'gewoon' zwanger is..
Is er een manier om dit zelf te voelen? Hoe kan je dit aan de buik voelen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 3:24 pm 

Eerlijk gezegd had ik allang bij de da gezeten om haar even na te kijken, een kleine moeite en liever een keer te vaak dan te weinig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 3:39 pm 

maar wat nakijken? ik ben 1,5 week geleden naar de da geweest met mijn ratjes voor controle (zie ook mijn andere topic) en met haar was er niets aan de hand.
Er mankeert haar lichamelijk ook niets: haar buik is in de afgelopen 2 weken gegroeid maar als zij een tumor had, zou de da dat al opgemerkt moeten hebben.
Gaan jullie voor een zwangerschap ook naar de da?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 4:14 pm 

isis schreef:
Gaan jullie voor een zwangerschap ook naar de da?

Als ik zeker zal weten dat ze zwanger is en alles naar wens verloopt en het qua gezondhied en leeftijd voor de rat kan dat ze een nest krijgt waarschijnlijk niet.
Alleen mijn ratten hebben niet de leeftijd noch de gezondhied dus nu zal ik zeker naar de da gaan, maar ik heb alleen vrouwtjes en is het niet aan orde.

Weet ik niet 100% zeker dat ze zwanger is en ik merk dat haar gedrag verandert en ze een enorme dikke buik krijgt was ik er allang geweest. Twijfelde ik ook echt geen seconde. Zoals Hilde ook al aangeeft liever een of twee keer teveel dan ook maar een keer te weinig.

Een evt. tumor kan in 1.5 week enorm groeien tenminste bij Stip groeide een melkkliertumor razend snel. Zo zie je niks en een dag later zit er een knikker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 4:15 pm 

Maar zoals ik al zei, ik geloof niet in traliebevruchting. Zo lang er niemand het met eigen ogen heeft gezien dat het gebeurde, geloof ik het gewoon niet! Dus als jij eerlijk bent, acht ik de kans dat ze door traliebevruchting zwanger is gewoon heel heel heel klein! Dus de kans dat het iets anders is, is dan heel heel heel groot! Dáárom adviseren mensen je om naar de dierenarts te gaan!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo apr 20, 2008 10:26 pm 

Zowiezo, zie je bij drachtige vrouwtjes de tepels beter als niet drachtige vrouwtjes.

Dit ratje heeft gewoon een dikke buik naar mijn mening, een aangezien ze al wel 2 week drachtig moet zijn aangezien je zegt dat haar buik sinds 2 week aan het groeien is.

Dus over een week zouden er rittens moeten zijn, en ik zie geen dikker wordende tepels.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 12:05 am 

Dat klopt niet hoor Amicitia, die tepels zie je hooguit de laatste dagen.

Ik weet het niet, buikje lijkt wel raar dik maar aan die foto zou ik niet gelijk zeggen die is zwanger - kun je foto's maken met minder hoofd en meer lijf+buik en behalve van voren ook meer van opzij en van boven enzo?

Van een ontstoken baarmoeder kan een buik ook raar opzwellen, en van een tumor (die inderdaad in 1,5 week kunnen ontstaan en flink groeien) uiteraard ook. En dat kunnen allebei levensgevaarlijke dingen zijn.

Ga niet proberen te voelen of er rittens in zitten! Als ze zwanger is dan heb je kans de rittens of moeder flink pijn te doen (te beschadigen).

Als ze zich nog fit lijkt te voelen, dan kun je best een week wachten. Maar het kan zomaar ineens heel acuut mis gaan, wil je dat riskeren? Bij de dierenarts kun je een echo of rontgenfoto laten maken, dat heeft ie de vorige keer vast niet gedaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 12:23 am 

Als de tralieafstand maar 1 cm is dan is traliebevruchting hoogst onwaarschijnlijk.
Ik zou zelf zo snel mogelijk naar een DA gaan, ik heb uit ervaring gemerkt dat een tumor in de buik in twee dagen tijd zelfs hard kan groeien. Je moet gewoon zeker weten of ze zwanger is of niet. Ziet een DA via een echo dat ze niet zwanger is dan betekent het dat je nu misschien nog iets kan doen aan wat ze wel mankeert, al is er nu ook al behoorlijk wat tijd verloren gegaan.

SOK Shop

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 10:27 pm 

Je gaat het niet geloven:)

Ik volgde jullie raad op en ging naar de dierenarts vanochtend.
De dierenarts voelde meteen dat Ratsel zwanger was.

Toen ik vanavond thuiskwam van mijn werk is ratsel bevallen van 7 (voor zover ik momenteel kan zien) rittens :D

jeej beschuit met ratjes! :flapperig:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2008 11:15 pm 

Nu weet je in elk geval waar je aan toe bent. Fijn dat alles goed met de moeder is. Ik hoop dat je voortaan er wel op gaat letten dat je je mannetjes en vrouwtjes bij elkaar uit de buurt houdt of desnoods overgaat op 1 geslacht in huis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]